Opzegging KPN na overlijden
Na het overlijden van mijn moeder in april is er een brief naar KPN gestuurd met een overlijdensakte en de vraag om het alles-in-een abonnement op haar naam op te zeggen en haar toenmalige adres er bij.
Na een bevestiging van opzeggen van het abonnement op het adres bleven er abonnementskosten in rekening gebracht worden.
Aangezien ik momenteel in het buitenland verblijf voor mijn studie was er geen manier om contact op te nemen met KPN behalve via facebook (zeer vervelend).
Hier werd mij de mededeling gedaan dat er op naam van mijn moeder nog een abonnement liep op het adres waarvan zij 5 jaar geleden verhuist is.
KPN stond er op dat er een nieuwe opzegging werd gedaan, incl. overlijdensakte, om ook dit abonnement op te zeggen. De einddatum van dit abonnement zou per september zijn, niet de datum van overlijden. Daarnaast stond de medewerkster van de klantenservice er op dat het niet mogelijk was om mij een brief met bevestiging van opzegging te sturen naar mijn adres in het buitenland, naar een familielid in Nederland of het toenmalige adres van mijn moeder, ze kon het alleen naar het adres sturen waar het abonnement op loopt.
Mag KPN abonnementen op iemands naam, op een ander adres, door laten lopen nadat zij een overlijdensakte hebben ontvangen? En is het gewoonlijk dat er niet gecommuniceerd kan worden via telefoon of desnoods e-mail vanuit het buitenland, of een bevestigingsbrief gestuurd kan worden naar een ander adres?
Is er dan vijf jaar ook dubbel betaald? Was dat dan een ander nummer?
Wat een vreselijke reactie van die medewerker van KPN.
Stuur een pittige klachtenbrief op poten naar de KPN. Zet de zaak uiteen en eis dat ze onderzoeken waarom die incasso nog liep van haar oude adres. Vorder het ten onrechte geincasseerde bedrag terug.
Ik neem aan dat u bevoegd bent de zaken van uw moeder te behartigen, dus eus ook dat zij u per brief of mail op de hoogte stellen van hun antwoord.
Ja, ze is 5 jaar geleden verhuist van haar huis naar een woonbegeleidingscentrum voor mensen met een handicap. De medewerker van KPN kon mij niet vertellen waarom er geen verhuizing was gedaan maar een nieuw abonnement was opgemaakt.
De bewindvoerder van de afgelopen jaren was in de veronderstelling dat er maar een abonnement liep van KPN. De bewindsvoering is gestopt op de datum van overlijden en het is aan mij om de zaken af te handelen.
Ik zou op dit moment al blij zijn als het abonnement opgezegd wordt vanaf de datum van overlijden. Vandaar dat ik mij afvraag of ze een abonnement op naam mogen laten lopen na het ontvangen van akte van overlijden, ook al is dit abonnement op een ander adres.
Mij leek het dat ze (op z'n minst) een brief zouden kunnen sturen naar een ander, eventueel bij hun bekend adres, zoals het woonbegeleidingscentrum. Volgens de medewerker niet.
Niet meer bellen, je zou verwachten dat je dan bij een telecombedrijf goed geholpen wordt, maar dat is helaas niet zo.
Ben zelf twee jaar geleden overgestapt op KPN all in one. Ik heb voordat alles in orde was nog nooit zo vaak naar een klantenservice moeten bellan. Zeer teleurstellend.
Nadat alles werkte heb ik een uitgebreide klacht per mail ingediend en toen werden wel excuses asngeboden en kreeg ik een schadevergoeding.
Dus mail die club met uw klachten, dan wordt er verder intern naar gekeken en niet een verhaaltje opgelepeld door een juf van het call center.
Uitermate slordig van die bewindvoerder. Hij ziet toch twee keer KPN staan op de afschriften. Maar helaas over bewindvoerders is ook al het halve internet volgeschreven. Over hun fouten en omissies.
Ik zou dit verhaal zetten op de klachtenkompas.nl
klik HIER
U moet het dan wel inkorten, maar u zult zien dat het snel wordt behandeld.
Ik vind dit een schandalige manier van doen van KPN. Ze weten dat uw moeder is overleden en dan moeten ze verder niet moeilijk doen.
Maar die klantenservices zijn vaak waardeloos, ik denk dat u via de webcare meer bereikt.
Heeft u toevallig nog een mail adres van KPN?
Ik heb gezocht naar een klachtenformulier op de site van KPN.
Hier kan alleen gebeld worden naar de klantenservice, dezelfde die niet vanuit het buitenland bereikbaar is. Of een brief gestuurd. Dus dat betekend nogmaals een aangetekende brief naar KPN sturen. Alleen heb ik dan geen garantie ooit bericht terug te krijgen als ze nog steeds weigeren naar een ander adres post te sturen.
Ik heb toentertijd gewoon via een contactformulier mijn klacht ingediend. Zo'n formulier is daarvoor niet bestemd, maar het heeft wel gewerkt.
Alhoewel ik denk dat het advies van Zoekster sneller zal werken.
Nog een klachtensite, er zijn twee goede naar het schijnt
Klik-> Klachten.nl
Laat de wereld maar weten van de praktijken van KPN.
Weet het aantal karakters niet wat je in mag voeren maar hou het zo scherp mogelijk.
Suc6
Echt? Een telefoonnummer? Niet alleen voor mobiel of zakelijke klanten?
Waarom is het voor KPN zelf zo'n grote moeite om dit op hun site te zetten of voor hun medewerkers om te geven.
Ik heb de klacht op klachtenkompas gezet. Ben benieuwd naar de reactie.
Dankuwel voor de reacties allemaal.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?
Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer