eefbude
door eefbude Oct 2, 2014 om 14:57
Geldzaken & recht

Opzegging KPN na overlijden

Na het overlijden van mijn moeder in april is er een brief naar KPN gestuurd met een overlijdensakte en de vraag om het alles-in-een abonnement op haar naam op te zeggen en haar toenmalige adres er bij.

Na een bevestiging van opzeggen van het abonnement op het adres bleven er abonnementskosten in rekening gebracht worden.

Aangezien ik momenteel in het buitenland verblijf voor mijn studie was er geen manier om contact op te nemen met KPN behalve via facebook (zeer vervelend).
Hier werd mij de mededeling gedaan dat er op naam van mijn moeder nog een abonnement liep op het adres waarvan zij 5 jaar geleden verhuist is.
KPN stond er op dat er een nieuwe opzegging werd gedaan, incl. overlijdensakte, om ook dit abonnement op te zeggen. De einddatum van dit abonnement zou per september zijn, niet de datum van overlijden. Daarnaast stond de medewerkster van de klantenservice er op dat het niet mogelijk was om mij een brief met bevestiging van opzegging te sturen naar mijn adres in het buitenland, naar een familielid in Nederland of het toenmalige adres van mijn moeder, ze kon het alleen naar het adres sturen waar het abonnement op loopt.

Mag KPN abonnementen op iemands naam, op een ander adres, door laten lopen nadat zij een overlijdensakte hebben ontvangen? En is het gewoonlijk dat er niet gecommuniceerd kan worden via telefoon of desnoods e-mail vanuit het buitenland, of een bevestigingsbrief gestuurd kan worden naar een ander adres?

6452 21 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 2, 2014 om 18:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is er dan vijf jaar ook dubbel betaald? Was dat dan een ander nummer?

Wat een vreselijke reactie van die medewerker van KPN.

Stuur een pittige klachtenbrief op poten naar de KPN. Zet de zaak uiteen en eis dat ze onderzoeken waarom die incasso nog liep van haar oude adres. Vorder het ten onrechte geincasseerde bedrag terug.

Ik neem aan dat u bevoegd bent de zaken van uw moeder te behartigen, dus eus ook dat zij u per brief of mail op de hoogte stellen van hun antwoord.

eefbude
door eefbude - Oct 2, 2014 om 19:11
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, ze is 5 jaar geleden verhuist van haar huis naar een woonbegeleidingscentrum voor mensen met een handicap. De medewerker van KPN kon mij niet vertellen waarom er geen verhuizing was gedaan maar een nieuw abonnement was opgemaakt.
De bewindvoerder van de afgelopen jaren was in de veronderstelling dat er maar een abonnement liep van KPN. De bewindsvoering is gestopt op de datum van overlijden en het is aan mij om de zaken af te handelen.

Ik zou op dit moment al blij zijn als het abonnement opgezegd wordt vanaf de datum van overlijden. Vandaar dat ik mij afvraag of ze een abonnement op naam mogen laten lopen na het ontvangen van akte van overlijden, ook al is dit abonnement op een ander adres.

Mij leek het dat ze (op z'n minst) een brief zouden kunnen sturen naar een ander, eventueel bij hun bekend adres, zoals het woonbegeleidingscentrum. Volgens de medewerker niet.

tijger1
door tijger1 - Oct 2, 2014 om 19:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Niet meer bellen, je zou verwachten dat je dan bij een telecombedrijf goed geholpen wordt, maar dat is helaas niet zo.

Ben zelf twee jaar geleden overgestapt op KPN all in one. Ik heb voordat alles in orde was nog nooit zo vaak naar een klantenservice moeten bellan. Zeer teleurstellend.

Nadat alles werkte heb ik een uitgebreide klacht per mail ingediend en toen werden wel excuses asngeboden en kreeg ik een schadevergoeding.

Dus mail die club met uw klachten, dan wordt er verder intern naar gekeken en niet een verhaaltje opgelepeld door een juf van het call center.

Uitermate slordig van die bewindvoerder. Hij ziet toch twee keer KPN staan op de afschriften. Maar helaas over bewindvoerders is ook al het halve internet volgeschreven. Over hun fouten en omissies.

zoekster
door zoekster - Oct 2, 2014 om 19:50
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik zou dit verhaal zetten op de klachtenkompas.nl

klik HIER

U moet het dan wel inkorten, maar u zult zien dat het snel wordt behandeld.

Ik vind dit een schandalige manier van doen van KPN. Ze weten dat uw moeder is overleden en dan moeten ze verder niet moeilijk doen.

Maar die klantenservices zijn vaak waardeloos, ik denk dat u via de webcare meer bereikt.

eefbude
door eefbude - Oct 2, 2014 om 19:51
6 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u toevallig nog een mail adres van KPN?

Ik heb gezocht naar een klachtenformulier op de site van KPN.
Hier kan alleen gebeld worden naar de klantenservice, dezelfde die niet vanuit het buitenland bereikbaar is. Of een brief gestuurd. Dus dat betekend nogmaals een aangetekende brief naar KPN sturen. Alleen heb ik dan geen garantie ooit bericht terug te krijgen als ze nog steeds weigeren naar een ander adres post te sturen.

eefbude
door eefbude - Oct 2, 2014 om 19:52
6 Antwoorden / 1 Vragen

Dankuwel, ga ik doen.

tijger1
door tijger1 - Oct 2, 2014 om 20:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb toentertijd gewoon via een contactformulier mijn klacht ingediend. Zo'n formulier is daarvoor niet bestemd, maar het heeft wel gewerkt.

Alhoewel ik denk dat het advies van Zoekster sneller zal werken.

gompy2
door gompy2 - Oct 2, 2014 om 20:07
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Nog een klachtensite, er zijn twee goede naar het schijnt
Klik-> Klachten.nl
Laat de wereld maar weten van de praktijken van KPN.
Weet het aantal karakters niet wat je in mag voeren maar hou het zo scherp mogelijk.
Suc6

pi
door pieterwolters - Oct 2, 2014 om 21:48
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Vanuit het buitenland is KPN klantenservice te bereiken via +31-70-3434343.

eefbude
door eefbude - Oct 2, 2014 om 23:00
6 Antwoorden / 1 Vragen

Echt? Een telefoonnummer? Niet alleen voor mobiel of zakelijke klanten?
Waarom is het voor KPN zelf zo'n grote moeite om dit op hun site te zetten of voor hun medewerkers om te geven.

Ik heb de klacht op klachtenkompas gezet. Ben benieuwd naar de reactie.

Dankuwel voor de reacties allemaal.

tijger1
door tijger1 - Oct 2, 2014 om 23:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een telefoonmaatschappij wordt niet grasg gebeld ;-)

door 1953 - Oct 3, 2014 om 03:01
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Ja, er gaat wel meer fout bij KPN! Waar gewerkt wordt vallen spaanders!

Helaas, treurig dat KPN (begrijpelijk) zo reageerde en halsstarrig het abonnement onwillens zelf zijnde op het vorig adres wil beëindigen. Wiens schuld het ook moge wezen, het feit is dat er nog een abonnement gaande is op een oud woonadres waar abonnementsgelden nog voor worden geïnd c.q. geïncasseerd.

De oplossing zou kunnen zijn de bankrekening van wijlen uw moeder opheffen, dus geen incassotraject meer voor KPN op een opgeheven bankrekening.

pl
door plebpleb - Oct 3, 2014 om 13:15
113 Antwoorden / 60 Vragen

Misschien 't beste alles terugsturen met vermelding op de enveloppe...OVERLEDEN....DOOD...
Heb ervaring mee en kreeg geen post meer van bedrijven en instellingen...

eefbude
door eefbude - Oct 3, 2014 om 17:02
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een E-mail-adres en een telefoonnr gekregen van KPN. Niet te geloven wat er mogelijk is na een openbare te lezen klacht.
Ik krijg maandag antwoord over de mogelijkheden. Dus nog even afwachten.

tijger1
door tijger1 - Oct 3, 2014 om 17:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@eefbude

Mooi, het zal nu beslist tot tevredenheid worden afgewikkeld.

Lees het grasg volgende week.

bussy02
door bussy02 - Oct 3, 2014 om 19:09
145 Antwoorden / 37 Vragen

Het blijkt maar weer de mens is de zwakke schakel bij de klantenservice.
Succes.

door 1953 - Oct 3, 2014 om 20:00
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=eefbude schreef op vrijdag 3 okt 2014, 17:02]Ik heb een E-mail-adres en een telefoonnr gekregen van KPN. Niet te geloven wat er mogelijk is na een openbare te lezen klacht.
Ik krijg maandag antwoord over de mogelijkheden. Dus nog even afwachten.

Negatieve gedrag en publicatie schaadt het bedrijfsimago.

mo
door mof - Oct 5, 2014 om 12:56
3619 Antwoorden / 3 Vragen

alsu uw moeder is overleden: gewoon niet betalen. U heeft geen abonnement, en u heeft duidelijk gemaakt door het opsturen van de akte dat uw moeder is overleden.

Ik ken de KPN wat dit betreft: in 2003 is mijn moeder overleden, ik woonde in Dresden, kon de rkening niet afsluiten omdat de openstaande rekening niet naar het buitenland kon worden verstuurd. Kon namelijk niet in de computer van de KPN, moest een NL postcode bij.

Toen de eindafrekening uitbleef en de giro van mijn moeder is afgesloten, is het gezeur vanzelf opgehouden.

Ik was executeur testementair.

eefbude
door eefbude - Oct 8, 2014 om 11:35
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb vandaag terug gehoord van KPN.

Ze gaan het abonnement stopzetten per de datum van overlijden en het teveel gerekende bedrag terug boeken.

Conclusie: Wanneer je vrij zeker weet dat je in je recht staat, maar tegen wordt gewerkt door de klantenservice, dien een openbare klacht in via klachtenkompas van de consumentenbond en kijk wat daar uit komt.

tijger1
door tijger1 - Oct 8, 2014 om 11:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi dat het opgelost is, dan kunt u dit ook weer afsluiten. Bedankt voor het terugmelden.

zoekster
door zoekster - Oct 8, 2014 om 13:56
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=eefbude schreef op woensdag 8 okt 2014, 11:35]Ik heb vandaag terug gehoord van KPN.

Ze gaan het abonnement stopzetten per de datum van overlijden en het teveel gerekende bedrag terug boeken.

Conclusie: Wanneer je vrij zeker weet dat je in je recht staat, maar tegen wordt gewerkt door de klantenservice, dien een openbare klacht in via klachtenkompas van de consumentenbond en kijk wat daar uit komt.
Mooi dat het nu is opgelost. Ja, internet is zo gek nog niet ;-)