Recent ben ik gaan samenwonen met mijn vriendin. Omdat op haar adres al gas/ water/ licht/ tv/ internet is geregeld heb ik bij de leveranciers op mijn vorige adres schriftelijk opgezegd met deze reden. Immers 2 leveranciers op 1 adres is onzinnig. Geen probleem, een heel klantvriendelijke opstelling en vlot geregeld. Pure reclame voor deze bedrijven. Maar 1 bedrijf heeft aan haar klanten geen boodschap.
Online.nl, voormalig T-Mobile en nu onderdeel van 'M7 Group', weigert met haar klanten mee te denken. Ze laat dat weten door te bevestigen dat alles is geregeld en zonder verdere communicatie een rekening te sturen voor de totale resterende contractduur. Terwijl er geen diensten worden geleverd! In het telefoongesprek nav de betalingsherinnering om dit misverstand op te helderen vertellen ze dat dit hun regels zijn en dat internet leveren heel iets anders is dat gas/ water/ elektriciteit. Ik moet maar contact opnemen met een rechtswinkel of Juridisch Loket ...
Hoe kan ik Online.nl bewegen wel klantgericht te denken en bij een verhuizing net als andere leveranciers de opzegging zonder extra kosten uit te voeren?
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Maar waarom zouden ze u zonder kosten van uw verplichtingen ontslaan? U zit blijkbaar nog in een contractperiode, die u vrijwillig bent aangegaan. En ja als u opzegt moet u de resterende contractsduur in één keer betalen, zonder dat er diensten geleverd worden, want de keus is aan u om diensten af te nemen.
Misschien zit uw vriendin al wel voorbij haar eventuele contract en kan zij met een maand opzeggen en kunt u uw aansluiting naar haar adres laten verhuizen.
Verhuizing is bij geen enkele provider een reden om voortijdig het contract te beëindigen. Tenzij de provider geen dienst kan leveren op het nieuwe adres.
Als mensen te pas en te onpas hun contract willen verbreken, wat voor nut heeft een contract dan nog?
Contract = contract. Als je een contract aangaat is da t een pannenkoek, en hoe dun die ook is die heeft twee kanten. De ene kant de plichten van de leverancier en de andere kant de plichten van de contractant (consument). U bent met de contractant overeengekomen dat die u 24 maanden levert wat in het contract staat. U bent ook overeengekomen dat u maadelijks € xx,xx betaalt. Wat is er helderder?
Dat u gaat verhuizen, daar heeft de leverancier geen boodschap aan, die kan ook leveren op dàt nieuwe adres. Dat wilt u niet. Dan stopt de leverantie omdat u dat niet (meer) wil maar u moet dus wel betalen, of in één keer of gewoon maandelijks tot einde contract.
Wat dit nu met klantonvriendelijk te maken heeft, zie ik niet. Het is eenvoudigweg het nakomen van een contract.
Hartelijk dank voor jullie snelle reacties! Mijn vraag betreft vooral de klantonvriendelijke houding van Online.nl in vergelijking tot de leveranciers van gas, water, elektriciteit waarmee ook contracten waren afgesloten. Ik ben in mijn leven enkele malen verhuisd en nog nooit ben ik tegengekomen dat een leverancier voet bij stuk houdt wanneer duidelijk is dat er al een contract is met een leverancier op het nieuwe adres waardoor ik met dubbele kosten wordt opgezadeld terwijl overduidelijk is dat ik logischerwijs geen gebruik zal maken van hun diensten. Wat mij dus vooral bevreemd is dat op mijn oude adres ook contracten waren afgesloten met leveranciers van gas, water, en elektriciteit en dat ik door hen direct en op een buitengewoon klantvriendelijke manier ben geholpen. Applaus! Het kan dus wel ... Nog meer tips hoe Online.nl verder te benaderen?
Mijn vraag betreft vooral de klantonvriendelijke houding van Online.nl in vergelijking tot de leveranciers van gas, water, elektriciteit waarmee ook contracten waren afgesloten. Dan heb je met die gewoon stom geluk gehad of na einddatum contract gezeten.
Nog meer tips hoe Online.nl verder te benaderen? Ja per maandelijkse bankoverschrijving tot einde contract of alles in één keer als je kan en wil (misschien krijg je nog wel een kortingkje als je dit laatste doet.)
In het vervolg geen contracten voor langere duur afsluiten, of gewoon voor onbepaalde tijd, dan kunt u er met een maand vanaf.
ik hoop voor u dat contracten die voor u gunstig zijn niet op dezelfde manier door die contractspartner worden opgezegd en dat u er dan zomaar genoegen mee moet nemen.
Kijk, verhuisde u nu naar een verpleegtehuis zonder mogelijkheid voor een eigen aansluiting, dan had ook Online geen problemen gemaakt met voortijdige opzegging.
Maar nu is alles uw eigen keuze, dus uw eigen verplichting.
Wil de provider van uw vriendin dan wel vroegtijdig het contract opzeggen, omdat u nu verplicht bent Online.nl te nemen op die woning? Denkt die dan wel klantvriendelijk mee?
Heb je trouwens al een eindafrekening van het energiebedrijf gekregen? Als je daarmee een contract voor bepaalde tijd had, is de kans groot dat er een boete komt.
[quote=robbertdeh schreef op dinsdag 7 okt 2014, 17:43]Hartelijk dank voor jullie snelle reacties! Mijn vraag betreft vooral de klantonvriendelijke houding van Online.nl in vergelijking tot de leveranciers van gas, water, elektriciteit waarmee ook contracten waren afgesloten. Ik ben in mijn leven enkele malen verhuisd en nog nooit ben ik tegengekomen dat een leverancier voet bij stuk houdt wanneer duidelijk is dat er al een contract is met een leverancier op het nieuwe adres waardoor ik met dubbele kosten wordt opgezadeld terwijl overduidelijk is dat ik logischerwijs geen gebruik zal maken van hun diensten. Wat mij dus vooral bevreemd is dat op mijn oude adres ook contracten waren afgesloten met leveranciers van gas, water, en elektriciteit en dat ik door hen direct en op een buitengewoon klantvriendelijke manier ben geholpen. Applaus! Het kan dus wel ... Nog meer tips hoe Online.nl verder te benaderen?
En wat voor soort contracten had je dan voor gas, water en licht? En wat voor contract met online? Ik denk dat je voor gas, water en licht (inmiddels) contracten voor onbepaalde tijd had en bij Online nog een contract voor bepaalde tijd. Toevallig minder dan een jaar geleden op een leuke aanbieding ingegaan?
Stel je werkt ergens en je hebt een contract voor één jaar. Na een half jaar geeft je werkgever aan te verhuizen, voor jou geen probleem, ook de nieuwe locatie is makkelijk te bereiken. Maar dan zegt je werkgever jouw diensten niet meer nodig te hebben, want op de nieuwe locatie werkt al iemand met dezelfde vaardigheden. Dus einde contract én salaris natuurlijk. Dat vind jij dan ook geen probleem neem ik aan?
Een overeenkomst (ook contract en convenant) is een afspraak tussen minimaal twee natuurlijke personen of rechtspersonen (de partijen, of specifieker contractanten, genoemd) over wat ze met elkaar of voor elkaar zullen gaan doen (de te leveren prestatie) of laten.
Nog een korte aanvulling ter verduidelijking. Betreft gewoon recente, lopende contracten met elektriciteit, gas, en water leveranciers. Keurige eindafrekening en geen boete en zo heb ik dat in het verleden ook meegemaakt. Extra applaus dus voor deze bedrijven die wat mij betreft gewoon weten hoe het hoort. Voor hun geldt dat ik ze zeker ga overwegen en zelfs voorkeur geef bij het volgend keuzemoment. Dat geldt zeker niet voor Online.nl.
Het abonnement van mijn vriendin op nieuwe adres is trouwens afgestemd op een heel gezin inclusief TV en bellen bovendien is er geen reden om dit op te zeggen. Mijn Online.nl internet abonnement was gekoppeld aan de woonsituatie op mijn vorige adres en die bestaat eenvoudigweg niet meer. Wordt ongetwijfeld vervolgd
......Betreft gewoon recente, lopende contracten met elektriciteit, gas, en water leveranciers......
En je was al contractvrij bij energieboer? Of liep dat nog voor een paar jaar? Water staat hier helemaal buiten, daarvoor kun je geen meerjaren contracten sluiten.
We dwalen wat af in de vergelijkingen. Goed, hartelijk dank voor enkele verstandige tips (voor de volgende keer). Ik ga er verder mee aan de slag en zal Online.nl in ieder geval vermijden. Ps. Contract met de electriciteitsleverancier was voor bepaalde tijd.
Als zij kabel TV heeft van Ziggo of UPC kun je via de telefoon kabel de resterende termijn die toch betaald moet worden daar een 2e nummer en extra internet geleverd worden....
Of zeg je haar contract op als dat kan en ga op jou verhuisde aansluiting over.
Je moet tussen jullie beide contracten kiezen indien er een contract loopt met resterende termijn....
Verder dien je als je ooit een 1 of 2 jarig contract afsluit rekening te houden met je eventuele toekomst plannen dus ook een relatie....
Als je contract van 24 maanden nog meer dan 18 maanden zou lopen kun je deze ook doorverkopen aan iemand die dit voor vriendenprijs de resterende periode wil over nemen... dus schade beperken.
Studenten willen vaak graag zo voor half geld online gaan....
Heeft u de 'klantvriendelijke verwijzing" van Online.nl opgevolgd, d.w.z. het Juridisch Loket benaderd? Zou dat maar doen dan, kost niets. klik. Succes.
Beste Tijger1: Het gaat maar liefst om EURO 384,- voor iets wat door een verhuizing logischerwijs niet wordt gebruikt. Een betere reden om geldig tussentijds op te zeggen weet ik niet. Gebeurt natuurlijk ook relatief weinig op een heel groot klantenbestand. Zal gaan om procenten van zo een bestand. Heb zelf nog nooit meegemaakt of van gehoord dat een leverancier van gas, elektriciteit of water je dwingt om een contract, zelfs wanneer voor bepaalde tijd, af te betalen. Anyways, nogmaals hartelijk bedankt voor de reacties.
Dan moet u uw contracten voor gas en elektra masr eens nalezen. Daar staan de boetes vermeld bij voortijdige opzegging.
En ook de hoogte van het te betalen bedrag maakt het geen geldige reden. Blijkbaar kortgeleden voor 24 maanden aangegaan? En het gebeurt juist veel die verhuizingen.
Het gaat maar liefst om EURO 384,- voor iets wat door een verhuizing logischerwijs niet wordt gebruikt. Omdat u er geen gebruik van wilt maken maar dit wel in een contract beloofd en ondertekend heeft zal u Online dit toch moeten gaan betalen.
Heb zelf nog nooit meegemaakt of van gehoord dat een leverancier van gas, elektriciteit of water je dwingt om een contract, zelfs wanneer voor bepaalde tijd, af te betalen. Kennelijk nog nooit verhuisd.
Er bestaat geen contract voor bepaalde tijd voor water, hou toch eens op met die dommigheid. Het is net of je niet lezen kan. Alleen maar om je gelijk kracht bij te zetten, maar het slaat nergens op!
Ieder contract voor onbepaalde duur is snel vanaf te komen, binnen 1 maand nl. Je weet meestal wel 1 maand van te voren dat je gaat verhuizen. Al was het maar dat je je huur ook 1 maand van te voren moet opzeggen. Je kunt alleen maar vergelijken met een contract voor bepaalde duur.
Wat je het beste kunt doen is proberen een afkoopsom te regelen, dat kun je het beste schriftelijk proberen, dus via de mail. Een telefonische klantenservice is beperkt in zijn mogelijkheden.
Als iedereen zo over contracten denkt, wil ik wel een contract tekenen voor een lening van € 100.000 en beloven € 50 per maand terug te betalen. En als ik de "ton" niet gebruik, zou ik niets meer hoeven af te lossen, als ik de lijn van TS doortrek.
Als men eenmaal in het net zit bij dit bedrijven, dan is de kans om buiten het contract iets te willen niet mogelijk zij denken maar 1 kant op en dat is om er als nog ween slaatje uit teslaan. Zij vergeten dat de beste en goedkoopste reclame om hu klanten te gemoed te komen..
Maar de Ts wil juist geen klant meer zijn en hij trekt bij iemand in die een eigen provider heeft en ook niet overstapt.
En dat is geen kwestie van "in het net zitten", of "een slaatje uit slaan". Er loopt een gewoon en normaal contract dat gewoon en normaal moet worden uitgediend.
U bent de contractant, met wie u een contract/overeenkomst bent aangegaan voor (on)bepaalde duur.
Bij bepaalde duur dient u de aangegane duur uit te respecteren als contractant. Bij onbepaalde duur kunt u als contractant opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.
Online.nl heeft geen boodschap aan het feit dat contractant verhuisd noch elders gaat samenwonen.
[quote=tijger1 schreef op dinsdag 7 okt 2014, 16:07]En ja als u opzegt moet u de resterende contractsduur in één keer betalen, zonder dat er diensten geleverd worden, want de keus is aan u om diensten af te nemen. Natuurlijk niet. Het abonnementsgeld moet maandelijks betaald worden. TS heeft geen wanprestatie geleverd door geen gebruik meer te maken van de diensten.
[quote=robbertdeh schreef op dinsdag 7 okt 2014, 15:20]Online.nl, voormalig T-Mobile en nu onderdeel van 'M7 Group', weigert met haar klanten mee te denken. Wanner heeft u die overeenkomsten afgesloten? En voor welke duur?
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582)
Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet.
Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen.
Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont
...
Lees meer
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt.
Lees meer