di
door dickster Apr 22, 2015 om 23:02
Huishouden & energie

Ortho-Relax matras van Aldi, iemand ervaring mee?

Hallo,
Heeft iemand van jullie ooit de Ortho-relax matrassen van aldi gekocht? Ik ben van plan dat woensdag te doen(dan zijn ze weer in de aanbieding). Heeft iemand hier ervaring mee? In Duitsland wordt er vrij positief over geschreven. Maar er zijn wat dingen die ik niet begrijp:
- er staat in de omschrijving, hardheid h1-3 betekend dat dat ze van elke maat 3 hardheden op voorraad hebben?(lijkt me nogal veel want zo klein zijn matrassen niet) of begrijp ik dat verkeerd?
- er staat dat er polythuriaan schuimstof wordt gebruikt, is dat hetzelfde als koudschuim zo ja in welke hr-waarde dan?
Groeten, Dick

34088 30 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Apr 23, 2015 om 01:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens klik hier.
Lees daar ook Härte lässt nach met die testwals van 140 kg. Hoe zou het dan zijn met 2 x 140 kg zoals bij u het geval is? Zie ook de reacties op uw vorige topic: klk hier.

door 1953 - Apr 23, 2015 om 02:40
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Waarom bij de ALDI?! Voor de garantie moet u niet bij de ALDI zijn.

hansje klein
door hansje klein - Apr 23, 2015 om 08:19
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Nee, geen ervaring mee, maar wat is de basis.....van deze prijsgunstige, nogal harde (in drie hardheden verkrijgbaar) matrassen, die in de loop van de jaren een kuil gaan vormen en enkele dagen na het uitpakken nogal stinken (zonder gevaarlijke stofjes!):

Koudschuim is een type polyurethaanschuim, waarvan vaak ten onrechte verondersteld wordt dat bij de fabricage geen hoge reactietemperaturen ontstaan. Dit is onjuist. De term 'koudschuim' is afgeleid van de term 'cold cure moulding': schuim dat in niet verwarmde vormmallen wordt geproduceerd. De juiste benaming voor koudschuim is eigenlijk High Resilience (HR) schuim, ofwel schuim met hoge veerkracht. Koudschuim of HR schuim heeft van nature een enigszins onregelmatige, open celstructuur waardoor het materiaal zeer goed ademt en goed vocht afvoert. Kuilvorming komt bij koudschuim niet voor. Het materiaal is zeer veerkrachtig, en biedt een hoog comfort gekoppeld aan een lange levensduur. Voor matrassen wordt vaak een kwaliteit van HR35 gebruikt tot een HR65 voor de beste meest duurzame matrassen of oplegmatrassen. HR schuim is ook vlamvertragend en soms ook vlamdovend.

di
door dickster - Apr 23, 2015 om 18:54
69 Antwoorden / 2 Vragen

Gezien de aangehaalde test(die ik zelf ook had gevonden) lijkt het mij een goede keuze. Het matras wordt als hard bestempeld, iets wat wij fijn vinden en eigenljk dient het alelen amar als overbruggign tot we eindeljik onze nieuwe matras van het meubelplein hebben. Want slapen lutk nu nauweljisk meer en we hebben beiden veel rugklachten en spierpijn bij eht opstaan, hij hoeft het dus geen 10 jaar vol te hoduen hooguit een paar maanden. Overigesn zit er 15 jaar garantie op dus bij kuilvorming akn ik toch beroep doen op e garantie.

valerius-2
door valerius-2 - Apr 23, 2015 om 19:01
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik ben met mijn gewicht heel voorzichtig om een matras te kopen ook voor mijn rug maar ik heb hem nu zo'n 15 al in gebruik en nog steeds tot volle tevredenheid.

diumenge
door diumenge - Apr 23, 2015 om 19:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op donderdag 23 apr 2015, 19:01]Ik ben met mijn gewicht heel voorzichtig om een matras te kopen ook voor mijn rug maar ik heb hem nu zo'n 15 al in gebruik en nog steeds tot volle tevredenheid.Nou, daar kan dickster wel wat mee denk ik...

pi
door pieterwolters - Apr 23, 2015 om 20:24
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Kan je m terugbrengen als ie niet bevalt (zoals bijvoorbeeld bij IKEA)?

di
door dickster - Apr 23, 2015 om 22:15
69 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor de reacties. Het enige wat ik zelf absoluut niet kan begrijpen is het volgende: 15 jaar garantie op e kern zou toch moeten betekenen dat het matras van goede kwalitiet is, anders haal je die 15 jaar niet. Hoe kunne ze dat bieden voor die prijs? Maar als ze het niet waar zouden amken komen er toch bosjes mensen terug met matrassen van 12 jaar oud om garantie te krijgen, dat zou toch een verliesleidende zaak worden dan...

hansje klein
door hansje klein - Apr 23, 2015 om 23:10
3037 Antwoorden / 62 Vragen

De garantie wordt in de advertentie weliswaar genoemd, maar duidelijk niet omschreven wat er precies gegarandeerd wordt.....zal dus op de verpakking moeten staan.

door 1953 - Apr 24, 2015 om 03:19
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=hänschen klein schreef op donderdag 23 apr 2015, 23:10]De garantie wordt in de advertentie weliswaar genoemd, maar duidelijk niet omschreven wat er precies gegarandeerd wordt.....zal dus op de verpakking moeten staan.

Tot dertig kalenderdagen en daarna laat ALDI in de kou staan qua garantieaanspraak en wijst het doodgemoedelijk naar de fabrikant.

hansje klein
door hansje klein - Apr 24, 2015 om 11:48
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Blijft toch vreselijk benieuwd wat er precies gegarandeerd wordt. Helaas geen ALDI hier in de buurt om te gaan kijken........en in de kou laten staan bij onze uitgebreide wetgeving en op kosten van het imago, dat geloof ik niet!

di
door dickster - Apr 27, 2015 om 16:32
69 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb zelf wat meer informatie ingewonnen bij de fabriek van dit matras:
- de hr-waarde van het koudschuim is 33. Dat is niet echt veel maar acceptabel voor die lage prijs.
- de hardheid wordt asl 1-3 aangeduidt. Dit betekend niet 3 verschillende matrasen em tverschillende hardheden mar dat de matras geschikt is voor een gewichtsklasse van 30 tot 120kg, ik zou dus zeggen het is meer een h3 dan h1(wat de tests ook wel bevestigen want hij wordt altijd als hard bestempeld). Ik ga de gok in elk geval wagen woensdag en julie hroen nog van me hoe het bevalt.

aurora1
door aurora1 - Apr 27, 2015 om 21:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Van 30 tot 120 kg is niet 2 x 140 kg waarvoor het matras toch nodig is?

pi
door pieterwolters - Apr 27, 2015 om 22:08
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=dickster schreef op donderdag 23 apr 2015, 22:15]Bedankt voor de reacties. Het enige wat ik zelf absoluut niet kan begrijpen is het volgende: 15 jaar garantie op e kern zou toch moeten betekenen dat het matras van goede kwalitiet is, anders haal je die 15 jaar niet. Hoe kunne ze dat bieden voor die prijs? Maar als ze het niet waar zouden amken komen er toch bosjes mensen terug met matrassen van 12 jaar oud om garantie te krijgen, dat zou toch een verliesleidende zaak worden dan...

Dat zijn claims die ze nooit waar kunnen maken. Aldi is een supermarkt en geen matrassenwinkel (of zelfs maar een meubelwinkel). Als er over een paar jaar wat mee is, kunnen ze het niet repareren of een vervangend product geven. Iets wat een bedden- of meubelwinkel wel kan.

Kortom: ze kunnen dat niet bieden voor dat geld. Niemand kan dat bieden voor dat geld. Als ze echt een goede garantie willen kunnen bieden moeten ze hun organisatie aanpassen en/of voorraad houden van dit soort branchevreemde producten. Beide zijn zodanig kostenverhogend dat ze dat nooit zullen doen.

di
door dickster - Apr 28, 2015 om 21:19
69 Antwoorden / 2 Vragen

@aurora: Uiteraard wordt 120 kilo per persoon bedoeld, dit is een 2-persoonsmatras. 2 personen van elk 60 kilo komt niet zo vaak voor dus dan zou het een bijna nooit verkoopbaar product zijn.
@pieter: aldi hoeft helemaal geen voorraad an te houden, de garantei wordt doro de fabriek geleverd kijk maar eens op www.orthorelax.de en www.radici.de dus er wordt welddegeljik volledige garantie geleverd.

aurora1
door aurora1 - Apr 29, 2015 om 00:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan is het toch nog 2 x 20 kg meer dan het maximum van het matras?

Cookies
door Cookies - Apr 29, 2015 om 10:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=dickster schreef op dinsdag 28 apr 2015, 21:19]@aurora: Uiteraard wordt 120 kilo per persoon bedoeld, dit is een 2-persoonsmatras. 2 personen van elk 60 kilo komt niet zo vaak voor dus dan zou het een bijna nooit verkoopbaar product zijn.

Er staat nergens dat het een 2-persoonsmatras is, dat maak jij er van. Is dus ook nog maar de vraag of er een gewicht op kan van 2 x 120 kg. Een bed van 140x200cm wordt tegenwoordig veel door 1 persoon gebruikt. Voor 2 personen is het erg smal. Dus onverkoopbaar? Echt niet!

aurora1
door aurora1 - Apr 29, 2015 om 14:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U bent al jaren aan het modderen met matrassen, o.a. van Ikea tot het Meubelplein. Ergens in een topic werd u geadviseerd dat het misschien een beter idee is om een bed te kopen met 2 bodems en dus 2 matrassen, gezien de 2 x 140 kg.
Misschien is het een idee om dat te gaan doen en dan matrassen erbij te kopen die elk 140 kg (ruimschoots) aankunnen.
U kunt dan uw boxspring van ca 3 jaar oud verkopen met de nieuwe matras erbij die het Meubelplein u toegezegd heeft.
Als ik bij de gegevens van een matras bijv. lees tot 100 kg of 120 kg dan ga ik ervan uit dat dat het maximale gewicht is en dus niet 2 x 120 kg of 2 x 140 kg.

di
door dickster - Apr 29, 2015 om 17:35
69 Antwoorden / 2 Vragen

@aurora: ;-) je hebt je wel goed ingelezen wat mijn aankopen betreft. Maar ik kan het je wel uitleggen: Ik ben altijd opzoek naar het goedkoopst mogelijke product vor de best mogelijke kwaliteit. En bij zo'n zoektocht loop je regelmatig tegen miskopen aan, maar uiteindelijk vindt je dat ene emrk/type wat voor dat product het beste levet an kwalitiet en toch goedkoop is qua prijs. Bij heel veel producten heb ik die zoektocht al voltooid maar bij matrasen wil eht nog niet echt lukken. Ik weet inmiddels voor mezlef dat Ravensberger a-kwaliteit levert voor een heel acceptabele prijs, maar momenteel is dat voor ons niet haalbaar om uti te geven en ik wach tnog op de matras an he tmeubelplein. deze aldi-matrras dient alelen maar als overbruggign eigenljik omdat slapen op de odue situatie gewoon nei temer te doen is. Qua ruimte is 140 de maximale breedte die past in die kamer, en 2 losse matrassen vinden we gwoon nie tfijn vanwege de gleuf in eh tmidden(zeker op zo'n smalel breedte is dat erg irritant).
Over de aldi-matras:
We hebben hem gekocht en hij ligt nu in model te komen, dat duurt 24 uur dus de eerste nacht erop slapen kan morgen pas. Het is een stevige matras, zeker niet eis voro mesnen die van een zachte matras houden. Hij is 16cm dik dsu dat is niet bepaald dik maar het is genoeg. Morgenavodn laat ik weten hoe hij slaapt(maar dan zal hij voor andere kaltne al wel uitverkoch tzijn want er waren er maar 6 per maat in ons filial en we waen er als eerste)

hansje klein
door hansje klein - Apr 29, 2015 om 18:00
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@dickster

Goed voorbereid!......paar dagen op de kant laten staan en dan slaap goed.....

So können Sie stets sicher sein, eine gute Matratze gekauft zu haben, denn beste Rohstoffe in einem modernen und durchdachten Produktionsablauf sind bei uns ebenso wichtig wie eine laufende Kontrolle aller Herstellungsphasen und Produkte

aurora1
door aurora1 - Apr 29, 2015 om 23:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het is niet zo moeilijk om uw diverse bijdragen tegen te komen bij vragen over matrassen. U had ergens ook al eens uw koopbeleid uitgelegd. Verder lijkt het erop dat u eerst een bepaalde matras overal aanbeveelt omdat het u zo geweldig bevalt, maar zo'n jaar later deugt er helemaal niets meer van en wordt het eigenlijk zwaar afgeraden.
Voor de overbrugging tussen 2 matrassen, lees eens klik hier.

di
door dickster - Apr 30, 2015 om 20:21
69 Antwoorden / 2 Vragen

@aurora1: Ten eerse heb ik nog geen matrassen gereviewded, tot nu toe heb ik er slechts 1 gereviewed nameljik die van eht meubelplein. Over deze matras was ik orspronkeljk echt goed te spreken, en mede met de (volgens de verkoper aanwezige specificaties) in aanmerking genomen leek eh teen perfecte optie. Alelend e informatie van de verkoper bleek onjuist en de kwaliteit daardoor amar van korte duur. Maar dat probleem speelt bij veel reviews, vaak geef je je erste indruk na een aantal dagen/weken maar kwaliteit bewijst zich pas na langere tijd. aangezine het matras van het meubelplein eht binnen een jaar begaf vind ik dat geen aanrader, ookal vond ik hem de eerste maanden geweldig slapen. Het kan hel goed zijn dat ik straks lyrisch ben over de huidige kwaliteit van de Aldi matras maar dat ik het over een jaar wegdoe en vervang voor een degeljiek matras van Ravensberger. Het kan ook dat ik de matras van het meubelplein weer ga gebruiken maar ik denk er eerer over die keurig dichtte laten zitten zodat ik een nieuwe matras op marktplaats kan zetten, ik neem aan dat als k hem aan wt lichtere menen verkoop die er wel wat lagner plezeir van kunnen hebben en de nieuwprijs krijg je toch noit emer op marktplaats. Vannacht de eerste ancht op de aldi matras, de korte eerse indrukken zijn veelbelovend mar dat zegt neits over een heel ancht uiteraard.

door 1953 - Apr 30, 2015 om 20:48
3725 Antwoorden / 95 Vragen

U moet toch wel in de gaten houden dat een matras in gradaties wordt gemaakt, bijvoorbeeld tot 60 kg of tot 100 kg. Daarmee wordt de stevigheid van matras mee aangeduid.

aurora1
door aurora1 - Apr 30, 2015 om 21:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Matras Ikea, klik hier.

door 1953 - May 1, 2015 om 00:43
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=aurora1 schreef op donderdag 30 apr 2015, 21:52]Matras Ikea, klik hier.

Ts heeft het wel over een matras bij de ALDI! De aanbieding van de matras bij de ALDI is al verlopen.

di
door dickster - May 1, 2015 om 13:45
69 Antwoorden / 2 Vragen

Deze aanbieding was inderdaad van afgelopen woensdag maar aangezien de aanbieding elk jaar eind april wordt herhaald is het bestaan van informatie over deze matras toch wel nuttig.
Ervarign na de eerste nacht:
Hard is wel het kernwoord van deze matras. Zoek je en matras waar je een beetje in wegzakt en wat zacht aanvoelt dan is de ortho-relax matras beslist niets voor jou. Zelfs met ons gezamenljik gewicht zakt de matras nie tin, alelen lichtejs op de plek waar de zwardere lichaamsdelen liggen maar echt heel minimaal, net genoeg om een correcte ondersteuning te creëren. Daaromheen zakt de matras totaal niet in, we kunen afzonderljk van elkaar bewegen op het matrras zodner dat de ander dat voelt, gezien osn gewicht is de punt-elasticiteit(die denk ik zeker wordt versterkt door de ongewone ahrdheid) prima in orde. Het slapen si wel wennen, ondanks dat we alelbei veel beter uitgerust zijn moeten we duidelijk wennen aan de nieuwe situatie, aand e hardheid(die mijns inzines wel onder h4 had mogen wroden ingedeeld) en aan de manier van liggen op het matras. Hoofdkussens die eerst hoog genoeg waren zij nu eigenlji veel te laag bijvoorbeeld. Al met al verwacht ik dat we wel zullen wennen en dat eht een geslaagde aankoop is, voor nu is hij absoluut bestand tegenosn gewicht.

julesvermeire81
door julesvermeire81 - May 20, 2015 om 10:30
39 Antwoorden / 4 Vragen

H1-3 gaat inderdaad over de hardheid. Dit is in Duitsland geloof ik gebruikelijker dan in Nederland. Ik weet niet wat er staat over voorraad, maar er zijn dus 3 keuzes die je hebt met betrekking tot de hardheid van de matras. Slaap je op je buik? Dan moet je matras niet te zacht zijn.

Polythuriaan schuimstof is inderdaad een soort koudschuim en is een van de beste materialen voor een matras. Dit is dus wel ok! Al vraag ik me wel af hoeveel je kan verwachten van een matras van de Aldi...

julesvermeire81
door julesvermeire81 - May 20, 2015 om 10:30
39 Antwoorden / 4 Vragen

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de matras je bevalt/gaat bevallen. Zou je dat kunnen posten?

pino123
door pino123 - May 20, 2015 om 13:59
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=julesvermeire81 schreef op woensdag 20 mei 2015, 10:30]Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de matras je bevalt/gaat bevallen. Zou je dat kunnen posten?

Hard is wel het kernwoord van deze matras. Zoek je en matras waar je een beetje in wegzakt en wat zacht aanvoelt dan is de ortho-relax matras beslist niets voor jou. Zelfs met ons gezamenljik gewicht zakt de matras nie tin, alelen lichtejs op de plek waar de zwardere lichaamsdelen liggen maar echt heel minimaal, net genoeg om een correcte ondersteuning te creëren. Daaromheen zakt de matras totaal niet in, we kunen afzonderljk van elkaar bewegen op het matrras zodner dat de ander dat voelt, gezien osn gewicht is de punt-elasticiteit(die denk ik zeker wordt versterkt door de ongewone ahrdheid) prima in orde. Het slapen si wel wennen, ondanks dat we alelbei veel beter uitgerust zijn moeten we duidelijk wennen aan de nieuwe situatie, aand e hardheid(die mijns inzines wel onder h4 had mogen wroden ingedeeld) en aan de manier van liggen op het matras. Hoofdkussens die eerst hoog genoeg waren zij nu eigenlji veel te laag bijvoorbeeld. Al met al verwacht ik dat we wel zullen wennen en dat eht een geslaagde aankoop is, voor nu is hij absoluut bestand tegenosn gewicht.

Staat er gewoon in hoor.....

di
door dickster - May 28, 2015 om 22:24
69 Antwoorden / 2 Vragen

Het vervolg van mijn ervaringen heeft wat langer op zich laten wachten. Dit omdat ik tijdens de eerste 2 weken sterk heb overwogen de matras terug te brengen. De onderseuning bleeef geweldig maar we hadden allebei nogal moeite om te wennen, veel spierpijn en erg regelmatig draaien omdat we geen lekkere houding konden vinden. In de derde week werd de spierpijn heel veel minder en nu de vierde week slapen we er echt heerlijk op. EEn proefslaaptijd van 30 dagen lijkt em deze ervarign in aanmerkign genomen echt neit overbodig, in 2 weken weet ej ech tng niet of iets bevalt. Ik heb nooit moeten wennen aan een matras dsu ik dacht eerst dat het gewoon ongeschikt bleek voor ons maar nu zouden we allebei niets anders meer wileln. We slapen diep en rustig, de ondersteuning is nogsteeds perfect. Met matras is vrij ahrd maar nu we eenmaal gewend zijn is dat juist prettig, de hardheid neemt el een heel klien beetje af maar dat is altijd zo. Op een duitse site als ik dat de uiteindelijek hardheid na 3 maanden pas bereitk is dsu hij zal nog wel ietsje zachter worden, hopelijk niet teveel. Ik ben nu erg tevreden. Voor de prijs vind ik dit een prima matras.