ju
door juul8 Jul 9, 2014 om 12:03
Huishouden & energie

Ouderen angst voor overval

In onze gemeente is in het kader van inbraakpreventie tot vorig jaar een actie geweest waarbij huiseigenaren subsidie kregen voor het aanbrengen van dievenproef voorzieningen. Merkwaardigerwijs kregen huurders dat niet.
De verklaring is mij niet helder: De gemeente Almere zei daarover dat dat de taak van de verhuurdersverenigingen was. Maar de verhuurder zegt dat ze dat niet doen. En ook dat mensen die al langere tijd een huis huren minder huur betalen en dan niet in aanmerking komen voor voorzieningen die nieuwere huurders wel krijgen, ómdat dat niet eerlijk zou zijn tegenover diegenen die meer huur betalen. Het lijkt me naar ouderen toe juist niet eerlijk. Zij wonen vaker al veel langer in hun huis, zijn vaker alleen en vaker minder krachtig van lichaam. Overigens: dat ouderen minder bang zijn voor valpartijen dan voor overvallers wordt al minder opmerkelijk als je bedenkt dat je op je eigen vallen gewoonlijk nog denkt grip te hebben en op overvallen juist niet. met groet, Juul8

569 3 Rapporteer

sy
door sylgin - Jul 9, 2014 om 13:34
44 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet waar je woont in Almere maar in mijn huis zijn door de wbv gewoon dievenproef voorzieningen aangebracht.
De voorwaarde daarvoor was wel dat de politie vooraf een controle deed en dat je 1 keer per jaar die controle laat doen om te zien of alles nog goed is.
Dat moet dat per wbv verschillend zijn geweest.

boppe1943
door boppe1943 - Jul 9, 2014 om 13:40
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Zie hier de motivatie van de gemeente Almere.

ju
door juul8 - Jul 9, 2014 om 14:43
6 Antwoorden / 4 Vragen

Ja Sylgin, én Boppe, dat verschilt dan inderdaad per woningbouwvereniging. Heel fijn dat er ook woningbouwverenigingen zijn die er wél zorg voor dragen. Dank voor jullie reacties. Het artikel van Binnenlands Bestuur gaf me meer achtergrondinformatie. Het kan dus wel.