di
door digioma Aug 20, 2014 om 12:00
Computers & telefonie

Outlook en Windows 8.1

Eindelijk andere laptop aangeschaft als vervanger van 12 jaar oude Windows XP. Bij aankoop installatie Office 365 laten doen waarin ook Outlook is opgenomen. Krijg 't aardig door, maar
1. Ik kan er niet maar achter komen hoe ik m'n mailcontacten kan invoeren in het adresboek (niet via de USB-stick met kopieën en ook niet handmatig invoeren).
2. Bij Picasa kan ik wel de foto's op het scherm krijgen maar doorsturen (via Outlook zoals vroeger) lukt ook niet; bericht verschijnt wel, de foto niet.
Alvast dank voor 't meedenken.

754 8 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Aug 20, 2014 om 20:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens of u met deze klik hier informatie verder komt.

door 1953 - Aug 20, 2014 om 21:05
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Onbekend maakt onbemind!

U moet niet zo negatief inzien, kwestie van geduld en op onderzoek uitgaan naar de mogelijkheden van Outlook.

Moet zeggen dat Outlook 365 gebruik ingewikkelder is dan ten tijde van Windows XP. Er zitten meer mogelijkheden op die u waarschijnlijk nimmer zult hanteren.

di
door digioma - Sep 30, 2014 om 16:52
646 Antwoorden / 29 Vragen

Inmiddels ben ik een paar weken verder en - gelukkig - ook heel wat wijzer.
Toch resten nog twee vragen...

Allereerst: gisterochtend heeft een vriend me geholpen met wat technische zaken. Is allemaal goed gekomen, maar.... wanneer ik nu tijdens het typen of fotobewerking enz. op de Deletetoets van m'n Acer laptop klik, krijg ik alleen maar punten. Die staan er inderdaad ook op, maar wat ik ook doe, zoals blauwe Fn-toets tegelijkertijd indrukken enz. Geen Delete.... wel puntjes.

Vraag 2... klopt het dat Windows 8.1 nog niet optimaal samenwerkt met Picasa? Ik heb versie 3, maar volgens een kennis die dat programma onder Windows 7 wel goed kan gebruiken, moet ik voor 8.1 even wachten tot versie 4 van Picasa. Ophalen foto's en selecteren gaat prima, maar bij 't verzenden d.m.v. Outlook (ging bij XP altijd goed) dan verschijnen er in het tekstvlak alleen maar lege vakjes.
Alvast bedankt voor het meedenken....

aurora1
door aurora1 - Sep 30, 2014 om 17:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Probeer eens Ctrl+Del?
Misschien zijn er aanwijzingen in de gebruiksaanwijzing van de laptop te vinden?

aurora1
door aurora1 - Sep 30, 2014 om 17:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat betreft Picasa, lees eens klik hier.
Versie 3.9 zou geschikt moeten zijn. Installeer het anders eens opnieuw na eerst correct verwijderen: klik hier voor informatie over verwijderen.

edrick3
door edrick3 - Sep 30, 2014 om 17:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo digioma,

Vwb Picasa heb je misschien nog iets aan deze info

Met vr.gr.

di
door digioma - Oct 1, 2014 om 00:29
646 Antwoorden / 29 Vragen

Dank voor alle antwoorden.... het probleem met de puntjes in plaats van Delete heb ik zowaar zelf gevonden.... tja: wanneer je NumLock aanstaat gebeuren zulke dingen dus.
Voor het Picasagebeuren ga ik morgenochtend aan de slag.... zal me benieuwen...

aurora1
door aurora1 - Oct 1, 2014 om 01:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan is dat van die puntjes alvast maar opgelost. Kan iedereen gebeuren.
Via die site van schoonepc is ook nog het e.e.a. te vinden over hoe W8.1 werkt met tips: klik hier.
Kijk anders ook nog even klik hier scrollen naar iets onder het midden: Classic Shell.