ra
door ral_1 Jun 27, 2015 om 10:03
Computers & telefonie

Outlook Postvak uit werkt niet

Werk al jaren met Windows 8.1/Office 2007. Heb nu een probleem met het verzenden van Mails met Outlook 2007. In "Postvak Uit" staat normaal bovenaan: Datum:vandaag en onder verzonden staat de datum van vandaag. Ik heb nu staan: Markeringstatus: zonder markering (1 item) en geen datum bij de mail. Er wordt niets verzonden. Ook geprobeerd met Rechter muis: Opvolgen en de vlag Vandaag aangeklikt. Bericht opties staat niets aangevinkt.
Wie weet waar ik het systeem weer op "Datum: Vandaag" kan zetten.

9123 12 Rapporteer

zw
door zwaardvis - Jun 27, 2015 om 10:55
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Ik heb geen Outlook 2007 maar wel een vraag:
Worden en geen mails verzonden of is er één mail die niet verzonden wordt? Stuur eens een testmail naar jezelf.
Als het een mailtje is, moet je die niet openen en opnieuw op verzenden klikken?

ra
door ral_1 - Jun 27, 2015 om 11:02
19 Antwoorden / 10 Vragen

Alle test mailtjes blijven hangen omdat er geen datum aanhangt en omdat de "header" niet op "Datum: Vandaag" staat.

diumenge
door diumenge - Jun 27, 2015 om 11:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik gebruik zelf geen Outlook 2007, maar de 2010 versie, en ik begrijp de omschrijving van het probleem niet helemaal. Maar staat Outlook toevallig niet op 'Offline werken'?

Cookies
door Cookies - Jun 27, 2015 om 11:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=ral schreef op zaterdag 27 jun 2015, 11:02]Alle test mailtjes blijven hangen omdat er geen datum aanhangt en omdat de "header" niet op "Datum: Vandaag" staat.

Dat er geen datum bij staat, heeft volgens mij niets te maken met het wel/niet verzenden van mailtjes. Heb je instellingen gewijzigd? Al gekeken of er geen mailstoring is bij je provider?

he
door henkhh - Jun 27, 2015 om 11:25
174 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je misschien uitgestelde bezorging aanstaan?

https://support.office.com/nl-be/article/De-verzending-van-e-mailberichten-uitstellen-of-plannen-ea346137-e1e2-4ec4-a77b-1522b75b15d1

reflecs
door reflecs - Jun 27, 2015 om 15:12
1859 Antwoorden / 4 Vragen

De link van henkhh: Klik

U kunt testen of het wel lukt met het starten van outlook in de veilige modus.
...- ga naar het startmenu, tik in het zoekvak in: outlook.exe /safe (en druk op ENTER)
Outlook start dan op zonder invoegtoepassingen...

Klik http://answers.microsoft.com/nl-nl/office/forum/office_2007-outlook/outlook-2007-kan-plotseling-geen-email-meer/504e909f-7079-450e-8c4c-fd9dc8c41a99

U krijgt geen foutmelding begrijp ik?

ra
door ral_1 - Jun 27, 2015 om 15:20
19 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo Reflecs,
Prima antwoord. Inderdaad bij outlook/safe werkt het naar behoren. Start ik weer de normale outlook op hetzelfde probleem. Nu staat er i.p.v "Datum: Vandaag: " het nieuwe "Datum: Geen" . Het mailtje blijft weer hangen, aan het mailtje is ook geen datum te zien.

reflecs
door reflecs - Jun 27, 2015 om 19:43
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo ral,
Dan zou dus een invoegtoepassing het probleem kunnen veroorzaken.
U komt daar via:
Extra > vertrouwenscentrum > invoegtoepassingen.

U kunt dan in de lijst zoeken naar namen die niet van Microsoft of Office zelf zijn.
Ik ga er tenminste van uit dat dat wel goed zit.
Voorbeelden zijn te vinden op deze pagina onder "Applications responsible"
http://www.slipstick.com/problems/after-viewing-outlooks-outbox-the-messages-in-it-wont-send/
Misschien is het probleem ontstaan na het updaten of installeren van een programma?

Via beheren - start komt u bij een lijst waar u door het vinkje weg te halen de invoegtoepassing(en) op non-actief zet. Ok en Outlook afsluiten.
Zijn het er meerdere dan kunt u ze ook één voor éen weer inschakelen, wel steeds tussendoor Outlook afsluiten.

Ik hoop dat het lukt. Succes :)

ra
door ral_1 - Jun 28, 2015 om 13:00
19 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo Reflecs,
Inderdaad, ik heb kort geleden ICloud geïnstalleerd op mijn Laptop en die geeft het probleem. Bedankt ook voor het artikel van Slipstick. Is helemaal duidelijk. Ik heb ICloud gedeinstalleerd en alles werkt weer perfect, op één klein dingetje. Bij de mailtjes in Postvak Uit staat ook de gehele inhoud van de mail. Is daardoor wat onoverzichtelijk. Nog een tip hoe dit komt? Heb al onder extra/opties gekeken maar niets gevonden. In ieder geval bedankt voor de goede adviezen.

reflecs
door reflecs - Jun 28, 2015 om 15:18
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo ral,
Graag gedaan. Fijn dat het weer werkt.

... Bij de mailtjes in Postvak Uit staat ook de gehele inhoud van de mail...
Het leesvenster?
(Postvak Uit selecteren)Beeld > leesvenster > uit

Als het dat niet is kunt u van een andere map, bijvoorbeeld Postvak In, controleren wat daar is geselecteerd bij de verschillende opties onder Beeld.

ra
door ral_1 - Jun 30, 2015 om 10:13
19 Antwoorden / 10 Vragen

Probleem Opgelost.
Hallo Reflecs,
"Beeld/leesvenster uit" werkt niet. Uiteindelijk was de laatste opmerking prima. Bij Beeld/huidige weergave moest "berichten" worden aangevinkt.
Bedankt voor alle moeite- alles werkt weer.

reflecs
door reflecs - Jun 30, 2015 om 15:22
1859 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=ral schreef op dinsdag 30 jun 2015, 10:13]Probleem Opgelost.
Hallo ral,
De aanhouder wint :)
Nogmaals graag gedaan en bedankt voor het terugmelden.