ge
door gerans Oct 15, 2014 om 16:00
Auto & vervoer

Ov CHIP

dE REGERING IS STAPELgek. Nu weer een nieuwe "chipkaart". En dat zeggen politici die waarschijnlijk nooit in de trein zitten. Verbeteringen zijn altijd mogelijk maar dat betekent niet dat er een ander systeem moet komen. Onzin. En wat moet je doen als je bijv. geen smartphone hebt? Kijk eerst eens naar verbeteringen. Wij lees de overheid heeft al 5 miljard weggegooid aan de ICT. Is de volgende 2 miljard voor de OV chipkaart. Maar dat interesseert de politici helemaal niet, want het is hun geld niet.

898 5 Rapporteer

pi
door pieterwolters - Oct 15, 2014 om 16:19
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad de grootst mogelijke onzin. De OV-chipcard werkt behoorlijk goed (natuurlijk kan het beter, maar dan kan met alles). Nu raakt de 2e kamer in paniek omdat er een paar duizend klachten zijn, terwijl er dagelijks miljoenen transacties gewoon goed gaan.

Het idee van de smartphone slaat ook nergens op. Die is hoogstens een vervanger van de fysieke OV chipcard, maar het systeem blijft daardoor in essentie hetzelfde.

Weer een typisch gevalletje wie de langste plasser heeft en daardoor het meeste zendtijd weet te krijgen.

gompy2
door gompy2 - Oct 15, 2014 om 17:22
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat dit meer een discussie issue is, dit heeft niks met vraag en beantwoord te maken.
Overigens blaas je al te hoog van de toren, het nieuws is al bijgesteld.
Klik-> Kamer wil ov-chipkaart verbeteren.

po
door postduif54 - Oct 17, 2014 om 13:00
51 Antwoorden / 3 Vragen

Eenvoudiger is het, als van ieders bruto inkomen gewoon 1% wordt afgehouden om het OV te betalen. Dan kan iedereen binnen de grenzen van ons koninkrijk gratis met de bus, trein, metro, tram, veerpont. Dan betalen de breedste schouders het meest en de armste het minst. Wil je eerste klas rijden, dan betaal je dit gewoon extra. Ben je toerist, kun je een losse week of dagen kaart kopen tegen een laag tarief. Heeft de chauffeur geen geld meer in het vervoersmiddel, hoeven we niet in en uit te checken. Dan nemen we veel sneller het OV vervoer als we ergens heen willen gaan. Openen weer onze eigen fabrieken voor de bouw van tram, metro, trein en dat levert extra banen op voor onze burgers. En alles kan betaalt worden uit die 1% regeling. De conducteur is dan gastheer op zijn trein voor informatie of vertelt iets over de plaats die we benaderen qua station aan bezienswaardigheden enz. Dan wordt het weer plezierig met het openbaar vervoer te reizen in ons land.

ge
door gerans - Oct 17, 2014 om 13:19
10 Antwoorden / 3 Vragen

Wanneer je het OV vervoer betaalt met 1% van je inkomen is dit onzalige kabinet en de schijn meederheid in de kamer er als de kippen bij om dit een jaar later te verhogen naar 5%. Het idee van 1% vind ik prima en je kunt gelijk rekenen wat de besparing op de uitvoering is. Dit kabinet maakt naar mijn mening alles kapot in ons land dus ook een dergelijk initiatief wordt om zeep geholpen

gompy2
door gompy2 - Oct 17, 2014 om 13:59
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=postduif54 schreef op vrijdag 17 okt 2014, 13:00]Eenvoudiger is het, als van ieders bruto inkomen gewoon 1% wordt afgehouden om het OV te betalen. Dit is net zo'n onzalig idee als wat er nu al jaren gaande is met met het in leven houden van de publieke omroepen die ook door een belastingheffing voor iedereen wordt betaald.
Het gevolg is exorbitante salariëringen van diverse opvreters van allerlei pluimage en meer gemeenschapsgeld dat weggespoeld wordt aan het continu vertonen van herhalingen.
Vroeger werden deze opvreet clubs betaald naar het aantal leden.
Als er dan rotzooi geleverd wordt daalt het aantal leden en worden de toelages minder, en zo hoort het ook.
Betaald worden naar geleverde prestaties.

Het is net zo'n onzalig idee als dat er gemeentes zijn die de hondenbelasting door een gehele bevolking van een gemeente laten betalen, ook al heb je geen enkele hond in huis, Zwolle is bijvoorbeeld zo'n gemeente.
En zo kunnen we nog wel even door gaan met onzalige ideeën.

Het idee een overkoepelende "OV-chipkaart" over elk soort vervoer is op zich best een goed idee, iedereen betaald voor wat men heeft verreisd, alleen de uitwerking klopt nog niet helemaal.
Er zijn nog teveel aparte koninkrijkjes (bedrijven) die ieder een zo goed mogelijk dekkend deel van een gedane reis betaald willen hebben, en met name door die versnippering van trajecten over de diverse bedrijven, die steeds wisselen, behalve de NS, krijgt men deze ellende van continu in en uit checken bij het overstappen.
Mensen die een traject verreizen bij 1 en dezelfde onderneming hebben niet zoveel last.