cl
door claritza Sep 30, 2015 om 18:17
Elektronica & tv

Ov chipkaart geld terug boeken

Halloo wat moet ik doen om de saldo op mijn ov chipkaart terug naar me rekening te krijgen

4904 6 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 30, 2015 om 18:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo claritza,

Hoe je dat kunt doen kun je hier lezen:

Als het saldo van uw persoonlijke OV-chipkaart tussen € 0 en € 30 is, kunt u dit terugvragen bij een balie van een vervoerder. U betaalt hiervoor € 2,50 administratiekosten. Heeft u automatisch opladen? Dan moet u dit eerst stopzetten voordat u saldo bij een balie terugvraagt. Hier leest u meer over hoe u dit doet.

Wilt u saldo terug van een anonieme OV-chipkaart? Vul dan uw naam, adres, postcode, woonplaats en geboortedatum in op het formulier dat u van de baliemedewerker ontvangt. Lever het formulier in bij de baliemedewerker. Deze controleert uw legitimatiebewijs (Nederlands paspoort, rijbewijs of ID-kaart) en vult daarna het kaartnummer van uw OV-chipkaart in op het formulier. Vervolgens krijgt u het saldo tot € 30 uitgekeerd. U betaalt € 2,50 administratiekosten.

Saldo hoger dan € 30

Saldo hoger dan € 30 wordt alleen uitgekeerd als u uw OV-chipkaart beëindigt met een formulier. Overgebleven saldo wordt overgemaakt op uw bankrekening. U betaalt geen administratiekosten.

Met vr.gr.

akkerdistel
door akkerdistel - Sep 30, 2015 om 20:29
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Handigste is om de kaart te laten verlopen, kun je het online -helemaal gratis- terugvragen.

edrick3
door edrick3 - Sep 30, 2015 om 20:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op woensdag 30 sep 2015, 20:29]Handigste is om de kaart te laten verlopen, kun je het online -helemaal gratis- terugvragen.

Maar dan moet je wellicht wél lang wachten:

Een persoonlijke OV-chipkaart is vijf jaar geldig, een anonieme kaart vier tot vijf jaar.

th
door theakemna - Oct 2, 2015 om 16:42
29 Antwoorden / 0 Vragen

Onlangs mijn geld terug gevraagd van OV chipkaart die verlopen was afgelopen februari en binnen een paar dagen had ik mijn geld al terug. NL 10,00 euro die ik erop had staan en 7,50 van de kaart min 2,50 . Ik heb nl. mijn kaart laten vervallen. Dus heel netjes en heel snel opgelost via internet.

tijger1
door tijger1 - Oct 2, 2015 om 17:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=theakemna schreef op vrijdag 2 okt 2015, 16:42]Onlangs mijn geld terug gevraagd van OV chipkaart die verlopen was afgelopen februari en binnen een paar dagen had ik mijn geld al terug. NL 10,00 euro die ik erop had staan en 7,50 van de kaart min 2,50 . Ik heb nl. mijn kaart laten vervallen. Dus heel netjes en heel snel opgelost via internet.

U krijgt natuurlijk het geld van de kaart zelf niet terug.

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 5, 2015 om 17:40
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=theakemna schreef op vrijdag 2 okt 2015, 16:42]Onlangs mijn geld terug gevraagd van OV chipkaart die verlopen was afgelopen februari en binnen een paar dagen had ik mijn geld al terug. NL 10,00 euro die ik erop had staan en 7,50 van de kaart min 2,50 . Ik heb nl. mijn kaart laten vervallen. Dus heel netjes en heel snel opgelost via internet.
Dan klopt er iets niet/je hebt zelf iets fout gedaan (of je bedoeld het anders dan dat je het schrijft); aangezien je dan jouw volledige saldo terug moet krijgen, zonder enige kosten dus.