OV CHIPKAART RET
Ik heb een anonieme OV chipkaart gekocht E 7,50 welke geldig is t/m Jan. 2019 opgeladen met saldo. Nu werkt hij niet meer en er is geen beschadiging geconstateerd bij de RET. Moet toch een nieuwe kopen a E 7,50 opnieuw opladen en de oude retourneren per post naar klantenservice!!!!!OV CHIPKAART met een postbus nr 365 in Amersfoort. Daar zullen zij het saldo van de OV terugstorten op mijn rekening, maar de E 7,50 van de pas ben ik kwijt en moet ook nog porto kosten betalen voor het opsturen!!! IS DAT SERVICE EN KLANTVRIENDELIJK
Nee dat is het niet. Hoewel ik met de OV-chipkaart zelf geen problemen heb, ik vind persoonlijk de kaart wel handig, is het bedrijf Translink wat er achter zit een waardeloze, klantonvriendelijke organisatie.
Het systeem van de OV shi*card is gewoon niet goed. Je betaalt al meer als voorheen, vaak meerdere keren onnodig opstatarief door verschillende vervoerders die niet samenwerken. Voor dit soort VERPLICHTE kaarten moet gewoon een garantieregeling en een antwoordnr komen.
Je koopt (wordt gedwongen zelfs, (monopoly) om een ov shi*card te kopen, anders kan je niet reizen. Dus waarom, beste @Diumenge, waarom is er dan als het product niet goed is geen garantie?
Beste @mahadma, waarom vraag je dat aan mij?
Zie je alleen mijn reactie en heb je die niet gelezen ofzo? Nogmaals de korte versie dan: persoonlijk ben ik tevreden met de kaart, het bedrijf er achter is waardeloos.
[quote=mahadma schreef op zondag 5 okt 2014, 10:13]Het systeem van de OV shi*card is gewoon niet goed. Je betaalt al meer als voorheen, vaak meerdere keren onnodig opstatarief door verschillende vervoerders die niet samenwerken. Voor dit soort VERPLICHTE kaarten moet gewoon een garantieregeling en een antwoordnr komen.
Je koopt (wordt gedwongen zelfs, (monopoly) om een ov shi*card te kopen, anders kan je niet reizen. Dus waarom, beste @Diumenge, waarom is er dan als het product niet goed is geen garantie?
Je bent helemaal niet verplicht een OV chipkaart te kopen. Je kan zowel voor NS als voor stads-/streekvervoer nog steeds losse kaartjes kopen.
Als je bankpasje niet meer (goed) werkt, krijg je ook niet kosteloos een nieuwe.
@mahadma: natuurlijk kunnen ze geen garantie geven op een goed werkende OV kaart. Veel hangt af van hoe men er mee omgaat. Een pasje blijft jarenlang goed als je hem in een creditcardmapje o.i.d. doet.
[quote=carola.83 schreef op zondag 5 okt 2014, 10:52]Je bent helemaal niet verplicht een OV chipkaart te kopen. Je kan zowel voor NS als voor stads-/streekvervoer nog steeds losse kaartjes kopen.
Onjuist. Bij NS koop je ook chipkaart (wegwerp) voor slechts 1 euro extra (bovenop de al veel te dure tarieven).
Qua bus etc. hebben ze na het, verplicht, invoeren van de chipkaart gauw weer kaartjes ingevoerd, aangezien het aantal reizigers fors afnam.
[quote=carola.83 schreef op zondag 5 okt 2014, 10:52]Als je bankpasje niet meer (goed) werkt, krijg je ook niet kosteloos een nieuwe.
Is gewoon gratis.
@TS je hoort natuurlijk gewoon gratis 'n nieuwe kaart te krijgen, blijven klagen op ov-chipkaart.nl (niet gaan bellen met hun 090x nummer). En uiteraard even beklag doen bij het ovloket.nl. Daar moet je niets van verwachten, compleet zinloze belastinggeld verslindende organisatie, echter komt er weer 'n streepje bij qua klachten.
Ik zie de ov-shi*card gewoon als een (verplichte) consumentenkoop dus met alle rechten die daaraan verbonden zijn qua garantie. Als het ding kapot is en correct behandeld is, moet je gewoon GRATIS een nieuwe krijgen, want hij is niet repareerbaar.
Vervanging bankpas is NIET gratis, tenzij de geldigheidsdatum is verlopen.
Bij de NS kun je ook een e-ticket kopen.
......Qua bus etc. hebben ze na het, verplicht, invoeren van de chipkaart gauw weer kaartjes ingevoerd, aangezien het aantal reizigers fors afnam.......
Die losse kaartjes zijn nooit weg geweest!
Als ik mijn chipkaart over de leesplaat bij de Action haalde die bedoeld is om alarm systeem uit te schakelen is hij onzichtbaar onbruikbaar geworden!
Dus welke winkel liet je hem waar liggen....?
Bij pinnen een portemonnee even neerleggen is gevaarlijker dan je denkt...
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?
Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer
Parfum over datum
Recent heb ik wat gekocht op parfumerie en ik vond de geur niet lekker ruiken, ik dacht aan over datum. Nadat ik met de klantenservice van deze webshop contact had opgenomen vertelde ze me over de site checkfresh waar je aan de hand van batch codes kunt zien wanneer de productiedatum is van deze parfum. Weten jullie of deze site betrouwbaar is om te kunnen zien wanneer een parfum is gemaakt? ... Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer