ha
door harrymulder Oct 5, 2014 om 08:33
Auto & vervoer

OV CHIPKAART RET

Ik heb een anonieme OV chipkaart gekocht E 7,50 welke geldig is t/m Jan. 2019 opgeladen met saldo. Nu werkt hij niet meer en er is geen beschadiging geconstateerd bij de RET. Moet toch een nieuwe kopen a E 7,50 opnieuw opladen en de oude retourneren per post naar klantenservice!!!!!OV CHIPKAART met een postbus nr 365 in Amersfoort. Daar zullen zij het saldo van de OV terugstorten op mijn rekening, maar de E 7,50 van de pas ben ik kwijt en moet ook nog porto kosten betalen voor het opsturen!!! IS DAT SERVICE EN KLANTVRIENDELIJK

1271 15 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Oct 5, 2014 om 09:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee dat is het niet. Hoewel ik met de OV-chipkaart zelf geen problemen heb, ik vind persoonlijk de kaart wel handig, is het bedrijf Translink wat er achter zit een waardeloze, klantonvriendelijke organisatie.

mahadma
door mahadma - Oct 5, 2014 om 10:13
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Het systeem van de OV shi*card is gewoon niet goed. Je betaalt al meer als voorheen, vaak meerdere keren onnodig opstatarief door verschillende vervoerders die niet samenwerken. Voor dit soort VERPLICHTE kaarten moet gewoon een garantieregeling en een antwoordnr komen.

Je koopt (wordt gedwongen zelfs, (monopoly) om een ov shi*card te kopen, anders kan je niet reizen. Dus waarom, beste @Diumenge, waarom is er dan als het product niet goed is geen garantie?

diumenge
door diumenge - Oct 5, 2014 om 10:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Beste @mahadma, waarom vraag je dat aan mij?

Zie je alleen mijn reactie en heb je die niet gelezen ofzo? Nogmaals de korte versie dan: persoonlijk ben ik tevreden met de kaart, het bedrijf er achter is waardeloos.

Cookies
door Cookies - Oct 5, 2014 om 10:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=mahadma schreef op zondag 5 okt 2014, 10:13]Het systeem van de OV shi*card is gewoon niet goed. Je betaalt al meer als voorheen, vaak meerdere keren onnodig opstatarief door verschillende vervoerders die niet samenwerken. Voor dit soort VERPLICHTE kaarten moet gewoon een garantieregeling en een antwoordnr komen.

Je koopt (wordt gedwongen zelfs, (monopoly) om een ov shi*card te kopen, anders kan je niet reizen. Dus waarom, beste @Diumenge, waarom is er dan als het product niet goed is geen garantie?

Je bent helemaal niet verplicht een OV chipkaart te kopen. Je kan zowel voor NS als voor stads-/streekvervoer nog steeds losse kaartjes kopen.

Als je bankpasje niet meer (goed) werkt, krijg je ook niet kosteloos een nieuwe.

Cookies
door Cookies - Oct 5, 2014 om 10:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@mahadma: natuurlijk kunnen ze geen garantie geven op een goed werkende OV kaart. Veel hangt af van hoe men er mee omgaat. Een pasje blijft jarenlang goed als je hem in een creditcardmapje o.i.d. doet.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 5, 2014 om 11:04
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 5 okt 2014, 10:52]Je bent helemaal niet verplicht een OV chipkaart te kopen. Je kan zowel voor NS als voor stads-/streekvervoer nog steeds losse kaartjes kopen.
Onjuist. Bij NS koop je ook chipkaart (wegwerp) voor slechts 1 euro extra (bovenop de al veel te dure tarieven).
Qua bus etc. hebben ze na het, verplicht, invoeren van de chipkaart gauw weer kaartjes ingevoerd, aangezien het aantal reizigers fors afnam.

[quote=carola.83 schreef op zondag 5 okt 2014, 10:52]Als je bankpasje niet meer (goed) werkt, krijg je ook niet kosteloos een nieuwe.
Is gewoon gratis.

@TS je hoort natuurlijk gewoon gratis 'n nieuwe kaart te krijgen, blijven klagen op ov-chipkaart.nl (niet gaan bellen met hun 090x nummer). En uiteraard even beklag doen bij het ovloket.nl. Daar moet je niets van verwachten, compleet zinloze belastinggeld verslindende organisatie, echter komt er weer 'n streepje bij qua klachten.

mahadma
door mahadma - Oct 5, 2014 om 11:14
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Ik zie de ov-shi*card gewoon als een (verplichte) consumentenkoop dus met alle rechten die daaraan verbonden zijn qua garantie. Als het ding kapot is en correct behandeld is, moet je gewoon GRATIS een nieuwe krijgen, want hij is niet repareerbaar.

Cookies
door Cookies - Oct 5, 2014 om 11:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vervanging bankpas is NIET gratis, tenzij de geldigheidsdatum is verlopen.

Bij de NS kun je ook een e-ticket kopen.

Cookies
door Cookies - Oct 5, 2014 om 11:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Qua bus etc. hebben ze na het, verplicht, invoeren van de chipkaart gauw weer kaartjes ingevoerd, aangezien het aantal reizigers fors afnam.......

Die losse kaartjes zijn nooit weg geweest!

tot15karakters
door tot15karakters - Oct 5, 2014 om 12:00
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Als ik mijn chipkaart over de leesplaat bij de Action haalde die bedoeld is om alarm systeem uit te schakelen is hij onzichtbaar onbruikbaar geworden!

Dus welke winkel liet je hem waar liggen....?
Bij pinnen een portemonnee even neerleggen is gevaarlijker dan je denkt...

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 5, 2014 om 12:25
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 5 okt 2014, 11:57]Vervanging bankpas is NIET gratis, tenzij de geldigheidsdatum is verlopen.
Klikkerder klik iets aannemen van 'n ander is echt geen schande hoor ;-).

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 5, 2014 om 12:27
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 5 okt 2014, 11:57]Bij de NS kun je ook een e-ticket kopen.
Even de voorwaarden hiervan lezen en dan laat je dit wel uit je hoofd om te doen.

pi
door pieterwolters - Oct 5, 2014 om 15:45
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 5 okt 2014, 09:01]Nee dat is het niet. Hoewel ik met de OV-chipkaart zelf geen problemen heb, ik vind persoonlijk de kaart wel handig, is het bedrijf Translink wat er achter zit een waardeloze, klantonvriendelijke organisatie.

Translink is voor het grootste deel in handen van overheidsbedrijven. De overheid weet niet wat een klant is. Het wordt tijd voor concurrentie en een echt vrije markt.

brainless
door brainless - Oct 5, 2014 om 21:49
324 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 5 okt 2014, 11:57]Vervanging bankpas is NIET gratis, tenzij de geldigheidsdatum is verlopen.

Bij de NS kun je ook een e-ticket kopen.
Ik zorg heel slecht voor mijn bankpasjes en in krijg echt gewoon gratis een nieuwe thuisgestuurd. (ING-bank).

bussy02
door bussy02 - Oct 6, 2014 om 13:18
145 Antwoorden / 37 Vragen

Het bekende verhaal van een beschadigde OV-chipkaart.
Als klant heb je bij deze organisatie altijd het nakijken.
En de RET die verwijst standaard naar Translink.
Ik ben bang dat er niets anders op zit dan een nieuwe kaart te kopen.