mjvanderwerf
door mjvanderwerf Jan 19, 2015 om 22:11
Huishouden & energie

Ovenkroketten

Hallo,
heeft iemand de Ovenkroketten van Kwekkeboom wel eens geprobeerd ?
Zo ja, wat zijn de ervaringen ?
Ben benieuwd,
groeten,
MJ.

37779 31 Rapporteer

me
door mein33 - Jan 19, 2015 om 22:19
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Zowel de ovenkroketten als de ovenbitterbalen van Kwekkeboom zij prima van smaak, krokant en makkelijk te bereiden.
We eten ze met enige regelmaat.

me
door mein33 - Jan 19, 2015 om 22:20
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Bitterbalen moet natuurlijk bitterballen zijn

zoekster
door zoekster - Jan 19, 2015 om 22:20
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ja, daar ben ik ook heel nieuwsgierig naar. Bij mijn AH hebben ze de ovenkroketten niet en bij Dirk ook niet. Anders had ik ze wel uitgeprobeerd.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 19, 2015 om 23:09
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja hoor voor mij hoeft het meer in frituur olie, Maar ovenkroketten bestaan al veel langer, op de loosduinseweg in Den Haag in de 50e jaren al een slager piet hieriks was de naam die ze op die manier presenteerde ook in de snack automaat werden al gebruikt.

aurora1
door aurora1 - Jan 20, 2015 om 00:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Voor een test: klik hier.

door 1953 - Jan 20, 2015 om 00:49
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=mein33 schreef op maandag 19 jan 2015, 22:19]Zowel de ovenkroketten als de ovenbitterbalen van Kwekkeboom zij prima van smaak, krokant en makkelijk te bereiden.
We eten ze met enige regelmaat.

Fijn om dit te lezen.

door 1953 - Jan 20, 2015 om 00:53
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=aurora1 schreef op dinsdag 20 jan 2015, 00:30]Voor een test: klik hier.

Via de airfryer van Philips dit bij een demonstratie geproefd. Moet zeggen dat het smaakte de demogerechtjes.

costnix
door costnix - Jan 20, 2015 om 10:30
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@aurora1
Het door u gelinkte artikel is wel gesponsord. Zie de laatse regel.

aurora1
door aurora1 - Jan 20, 2015 om 17:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Inderdaad, had ik even niet gezien. Er zijn overigens meer sites met tests ervan te vinden.

me
door mei - Jan 21, 2015 om 11:21
50 Antwoorden / 19 Vragen

Wel smakelijk.maar krokant krijgen is een ander verhaal.als je ze oppakt buigen ze door en niet te hard knijpen. Nieuwe ovenproducten graag

mo
door moemba - Jan 21, 2015 om 11:22
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn AH heeft ze wel.
Ik vind ze heerlijk en lekker krokant.
Fijn om geen frituurlucht meer in huis te hebben!
Het enige is, dat ze een beetje prijzig zijn.

dr
door drabbel - Jan 21, 2015 om 11:27
6 Antwoorden / 0 Vragen

Een keer geprobeerd maar toch niet vergelijkbaar met hetzelfde merk uit de Fritestent. Gaat het dus niet worden.

oldyeller
door oldyeller - Jan 21, 2015 om 11:31
54 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf eet ik al jaren ovenkroketten van Mora.
Ook patat gaat de oven in.
Ik weet niet eens meer hoe m'n frituurpan eruit ziet.

ge
door gerdae - Jan 21, 2015 om 11:36
31 Antwoorden / 15 Vragen

Heerlijk, lekker krokant en geen vieze olieluchtjes meer in huis. Ik heb die van Mora ook geprobeerd, zijn ook goed van smaak alleen gingen een paar kapot.

boerenbond
door boerenbond - Jan 21, 2015 om 11:44
44 Antwoorden / 0 Vragen

Helemaal eens die van Mora in de Airfryer , kijk op de verpakking of ze geschikt zijn voor Airfryer of Oven,
mooi bruin en geen frituurolie.

jo
door jokuip - Jan 21, 2015 om 12:31
14 Antwoorden / 14 Vragen

Ik vind de korst(buitenkant) van de Kwekkeboom kroket te dik.
Dit in tegenstelling met de Mona ovenkroket, die is prima.

wi
door wijtwee1 - Jan 21, 2015 om 12:51
3 Antwoorden / 0 Vragen

Zeker proberen!!

Kroketburgers van Mora.
(Ik wil er geen reclame voor maken, maar bijzonder goed van smaak, en gaan in de Tefal Actifry niet kapot!)

valerius-2
door valerius-2 - Jan 21, 2015 om 13:06
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=wijtwee1 schreef op woensdag 21 jan 2015, 12:51]Zeker proberen!!

Kroketburgers van Mora.
(Ik wil er geen reclame voor maken, maar bijzonder goed van smaak, en gaan in de Tefal Actifry niet kapot!)

Voor u maar smaken blijven altijd verschillend, wat een lekker vind is voor de ander niet te eten. Ik vind alles wat uit de uit de olie komt niet zo smakelijk. Dus hou ik het maar bij gewoon braden en oven.

wi
door wijtwee1 - Jan 21, 2015 om 13:13
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo valerius-2.

Ik neem aan dat u weet, dat in de Tefal Actifry, bij de kroketten, bitterballen, etc, etc,..., én, kroketburgers, géén olie wordt toegevoegd.
En tóch z'n smaak behoudt!

wimmi20
door wimmi20 - Jan 21, 2015 om 13:28
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Van Dobben is een broodjeszaak in Amsterdam.
Die ooit haar naam heeft verkocht aan een snack fabriek.
Ik vind dit een bijzonder goede vraag, maar voor 3.89 had u zelf het antwoord kunnen ontdekken.
Slechts 3.89 (adviesprijs) voor 4 croquetten !
Kijk die marketing jongens liggen ook niet te slapen.
Om deze belachelijke prijs te rechtvaardigen noem je het met een chique woord uit de ouwe doos : croquetten.
Terwijl het toch gewone kroketten zijn.
Ojaennogwat : ik vind de kroketten van van Dobben niet echt lekker.
Geef mij maar een kroket (want zo schrijf je dat al jaren) van Lidl.
Een achttal goegevulde jongens voor veel minder geld.
Croquetten van Dobben : gebakken lucht.

ru
door rurijk - Jan 21, 2015 om 13:43
11 Antwoorden / 7 Vragen

Blijkbaar moeilijk te verkrijgen in het westen denk dat het makkelijker is in de regio Amsterdam

wa
door walsum107 - Jan 21, 2015 om 17:02
54 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dat heb ik, zowel bitterballen als kroketten om reden dat frituren altijd zoveel ?? vetter is.. De smaak is prima, maar, de bereidingswijze, staat er ook op maar, elke oven heeft zijn eigen werkwijze, gas, elektrisch, combi, magnetron. Mijn ervaring is dat je de temperatuur altijd naar boven moet bijstellen, eigenlijk zelf uitvinden. Gebruik ik de magnetronoven op de geadviseerde warmte, heb je lauwe ballen en iedereen weet dat je aan een kroket dan wel bal altijd (gulzigheid) je mond moet branden. Ik heb altijd van de poelier oven kiploempia's goedgevuld en heerlijk, advies 180 graden 15 minuten, nee 220 graden 20 minuten. Maar dat is mijn oven, combi magnetron sharp 25 of meer jaar oud.

ferry43
door ferry43 - Jan 21, 2015 om 18:04
10 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb zowel de ovenkroketten van Mora en Kwekkeboom geprobeerd.
Die van Kwekkeboom zijn een stuk krokanter. Vergelijkbaar met die uit de snackbar.
Ze zijn wel wat duurder, maar dat vind ik het waard.
Ik bak ze wel in de Philips Airfryer.

zoekster
door zoekster - Jan 22, 2015 om 14:44
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik heb (bij gebrek aan Kwekkeboom) de ovenkroket van Mora uitgeprobeerd. De rundvleesvariant.
Gisteren op 250 graden 12 minuten in de oven, gekeerd volgens gebruiksaanwijzing.
De kroket was vrij slap en warm, maar niet echt heet van binnen.
Vandaag opgevoerd naar 15 minuten. De kroket was een beetje opengebarsten, wel heet van binnen, maar voor de korst bleef vrij slap.

De smaak was niet bijzonder, en ik vond de ragout van de kroket er erg donker uit zien. Het oog wil ook wat.
Zal ze niet meer kopen.

Wachten tot de Kwekkeboom in mijn AH komt.

ha
door halex - Jan 23, 2015 om 18:31
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Ook ik heb ze geprobeerd (de kroketten en de bitterballen). Op de site van Kwekkeboom geven ze bereidingsadviezen per merk oven. In mijn ATAG bak ik in 13 minuten op 250 graden krokant. Heb wel ontdekt dat een bakplaat minder geschikt is dan een ovenrooster (uiteraard wel bakpapier gebruiken). Vergeet ook niet ze na het bereiden een minuut of twee even 'op adem te laten komen'. Daar wordt de korst krokant van.
De eerdere opmerking over de dikkere korst onderschrijf ik. Deze proeft ook wat droger dan frituursnacks. Maar dat compenseert wat mij betreft volledig voor het niet hebben van frituurgeuren in huis.
U kunt overigens nog tot eind deze maand gratis proberen.

komsja
door komsja - Jan 23, 2015 om 19:35
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Ben in het bezit van een mobiel kook eiland(camping gas stelletje hihihi) en de enkele keer dat ik zin heb in een vette hap frituur ik dat in een weinig olie op het gasstel op het balkon,vanavond had ik gebakken filet de alaska (koolvis) en gebakken piepers,en dat gebakken op het gasstel op het balkon dus geen stank in de hut,en gezien het koude weer hebben de boven buren er geen last van want iedereen heeft de ramen dicht.Maar om even op de kroket en de bal terug te komen,die zijn toch het lekkerste gebakken in de olie.

diumenge
door diumenge - Jan 24, 2015 om 17:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=walsum107 schreef op woensdag 21 jan 2015, 17:02]Ja dat heb ik, zowel bitterballen als kroketten om reden dat frituren altijd zoveel ?? vetter is.. De smaak is prima, maar, de bereidingswijze, staat er ook op maar, elke oven heeft zijn eigen werkwijze, gas, elektrisch, combi, magnetron. Mijn ervaring is dat je de temperatuur altijd naar boven moet bijstellen, eigenlijk zelf uitvinden. Gebruik ik de magnetronoven op de geadviseerde warmte, heb je lauwe ballen en iedereen weet dat je aan een kroket dan wel bal altijd (gulzigheid) je mond moet branden. Ik heb altijd van de poelier oven kiploempia's goedgevuld en heerlijk, advies 180 graden 15 minuten, nee 220 graden 20 minuten. Maar dat is mijn oven, combi magnetron sharp 25 of meer jaar oud.
Dat klopt ja. Mora zegt 12 minuten op 250 graden. Heter kan mijn oven niet, maar 12 minuten is echt wel te kort.

zoekster
door zoekster - Jan 30, 2015 om 14:59
10965 Antwoorden / 34 Vragen

In het kader van het empirisch onderzoek heb ik inmiddels ook de Kwekkeboom kroketten geprobeerd. 18 minuten op 225 graden (eenmaal keren).
De kroket is veel krokanter dan die van Mora. Maar wat nog veel belangrijker is, hij smaakt gewoonweg veel beter. Een lekkere kroket, dus.

Hij is wel aan de prijs, maar deze week in de bonus. (daarom lag hij nu ook bij mijn AH).
Maar als je geen friteuse hebt en/of niet in de stank wil zitten, is dit zeker een aanrader.

edrick3
door edrick3 - Jan 30, 2015 om 15:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mjvanderwerf,

Weer eens wat anders dan een computervraag. ;-)
Maar ik heb me toch ook even aan de warentest gewaagd en ik moet zeggen: ze smaakten prima!
Lekkerder dan de gefrituurde.
Vind het wel veel werk voor een paar kroketjes, maar ja, je moet er wat voor over hebben.
Redelijk prijzig: € 3,85 voor 4 stuks.

Snack ze.

Goed weekend.

tijger1
door tijger1 - Jan 30, 2015 om 15:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb ze geproefd uit een Philips fryer, niet van mijzelf, perfect.

al
door alleswillen - Feb 10, 2015 om 10:12
2 Antwoorden / 0 Vragen

nou ik heb de kroketten gehad van ze maar vind het al te duur en dat krokante dat hebben ze zeker met een versterker opgenomen, dus niet zo als ze op de reclame is sterk over dreven.
verder zijn ze wel lekker.