hu
door hup_1 Oct 12, 2015 om 16:15
Huishouden & energie

Over electra

Mag een energie leverancier de maand termijnen van te voren innen.Wij kregen deze maand twee maal aftrekking van ons maand bedrag heb gebeld maar kreeg te horen dat ik een mail had ontvangen niet dus en op hun site gekeken en daar zag ik wel iets heel raars dit deden ze i.vm. met wanbetalers kan dit zo maar

622 11 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Oct 12, 2015 om 16:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=hup schreef op maandag 12 okt 2015, 16:15]Mag een energie leverancier de maand termijnen van te voren innen.Wij kregen deze maand twee maal aftrekking van ons maand bedrag heb gebeld maar kreeg te horen dat ik een mail had ontvangen niet dus en op hun site gekeken en daar zag ik wel iets heel raars dit deden ze i.vm. met wanbetalers kan dit zo maar

Je hebt het over NLE, begrijp ik. Fora (ook dit forum) hebben over dit onderwerp vol gestaan met deze vraag.
Ze hebben inderdaad een mail hierover gestuurd. Staat je goede e-mailadres wel vermeld bij NLE? Al in de spammap gekeken?

Je had je contract kosteloos mogen beëindigen, wat dan voor veel mensen wel het gevolg had dat ze hun bonus mis liepen.

Cookies
door Cookies - Oct 12, 2015 om 16:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vergeet wat: er zijn meer energieleverancier waar je vooraf je voorschot moet betalen.

edrick3
door edrick3 - Oct 12, 2015 om 16:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

NLE?
Ja, dat mag zomaar.

Lees eens hier ter info.

ro
door ron530 - Oct 12, 2015 om 17:33
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De media heeft uitgebreid over het vooraf incasseren van de NLE bericht wat dat betreft had u op de hoogte kunnen zijn. Voor zover ik weet is er een betalingsregeling mogelijk als u door de dubbele afschrijving in de problemen dreigt te geraken.

hereistom
door hereistom - Oct 12, 2015 om 17:39
732 Antwoorden / 1 Vragen

Ik snap het probleem niet zo? U betaald toch voorschotkosten iedere maand?
Dat betekent dat u één keer per jaar een afrekeing krijgt, als de maandelijkse voorschot klopt krijgt u niks terug, betaald u teveel voorschot dan krijgt u iets terug en betaald u te weinig voorschot dan moet u bijbetalen.
Dus of en nu aan het begin of aan het eind van de maand u voorschot betaald maakt helemaal niks uit, betalen moet u toch!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 12, 2015 om 18:27
16827 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=hereistom schreef op maandag 12 okt 2015, 17:39]Ik snap het probleem niet zo? U betaald toch voorschotkosten iedere maand?
Dat betekent dat u één keer per jaar een afrekeing krijgt, als de maandelijkse voorschot klopt krijgt u niks terug, betaald u teveel voorschot dan krijgt u iets terug en betaald u te weinig voorschot dan moet u bijbetalen.
Dus of en nu aan het begin of aan het eind van de maand u voorschot betaald maakt helemaal niks uit, betalen moet u toch!

hereistom@ heeft u de eerdere meldingen die hiervoor al werden genoemd niet gevolgd? Er was /is wel degelijk een groot vraagpunt m.b.t. het gedrag van de NLE in deze!

Aan hup@ maak gebruik van de mogelijkheid om over te stappen naar een meer klantvriendelijke leverancier zogenaamde goedkoop is hier dus eerder duurkoop.

tijger1
door tijger1 - Oct 12, 2015 om 19:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Overstappen kan niet meer.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 13, 2015 om 08:26
16827 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 12 okt 2015, 19:14]Overstappen kan niet meer.

??? Overstappen kan altijd wanneer is afhankelijk van contractstermijn als afgesloten.En contract geldt nooit eeuwig!

lo
door lotje1992 - Oct 13, 2015 om 09:32
13 Antwoorden / 1 Vragen

Je mag altijd van leverancier wisselen. Maar voor contractbreuk rekenen ze een overstapboete. Ik weet niet tot wanneer je mag overstappen, weg van NLE zonder boete, maar kans is er dat die periode al voorbij is.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 13, 2015 om 09:52
16827 Antwoorden / 202 Vragen

lotje1992@ als de periode nu voorbij is het een kwestie van afwachten van de volgende of een leverancier vinden die de overstapkosten mee op zich neemt. Die zijn er ook.

tijger1
door tijger1 - Oct 13, 2015 om 09:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op dinsdag 13 okt 2015, 08:26][quote=tijger1 schreef op maandag 12 okt 2015, 19:14]Overstappen kan niet meer.

??? Overstappen kan altijd wanneer is afhankelijk van contractstermijn als afgesloten.En contract geldt nooit eeuwig!

Die wijziging is in augustus aangekondigd. Klanten konden een maand lang ZONDER BOETE overstappen.

Nu moet de Ts zijn contract uitdienen.