sh
door sheiladiana Apr 21, 2010 om 14:33
Geldzaken & recht

OVER NALATENSCHAP

MOET EEN FAM.LID ALS CURATOR JAARLIJKS OPENING VAN ZAKEN GEVEN ALS FAM.LID DIT NIET WIL WAT MOET JE DAN DOEN

691 6 Rapporteer

vladja
door vladja - Apr 21, 2010 om 14:38
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Er is een nog niet verdeelde erfenis met een curator? Jij bent 1 van de erfgenamen in de onverdeelde boedel?

Waarom wordt de boedel niet verdeeld, wat houdt de zaak op?

Vladja

sh
door sheiladiana - Apr 21, 2010 om 15:01
2 Antwoorden / 1 Vragen

MIJN MOEDER IS IN JAN. OVERLEDEN MIJN ZUS ENIGE ERFGENAAM.
iK HOU WEL RECHT OP MIN LEGITIEME PORTIE,NL EEN ZESDE DEEL.
KAN IK INZAGE EISEN IN DE NALATENSCHAP.MBT IN EN UITGAVEN.
OVER DE AFGELOPEN JAREN.
2006 IS MIJN MOEDER OPGENIOMEN IN EEN VERPLEEGHUIS EN IS MIJN ZUS
EEN VOLMACHT VERLEEND.
29-05-2006 INDICATIE VAN HET C.I.S INVERBAND SPOEDOPNAME,
02-06-2006 NIEUW TESTAMENT GEMAAKT.
08-06-2006 MET SPOED OPGENOMEN IN VERPLEEGHUIS ONDER
ART.60 BOPZ.
GAARNE UW REACTIE IN DEZE.
MET VRIENDELIJKE GROET

vladja
door vladja - Apr 21, 2010 om 15:25
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Als jij met de legitieme portie recht hebt op 1/6 deel, dan is er nog een onterfde broer of zus?

Ik vraag mij af of jouw moeder geestelijk wel in staat was om op 02.06.2006 een nieuw/herzien rechtsgeldig testament op te laten stellen, nadat er op 29.05.2006 al een indicatiestelling was voor gedwongen opname.

Als je in het eerdere testament ook al onterfd was, maakt dat geen verschil.

Vladja

sh
door sheiladiana - Apr 21, 2010 om 15:40
2 Antwoorden / 1 Vragen

JA ER IS OOK NOG EEN ZUS DIE OOK ONTERFT. IS IN HET EEDERE TESTAMENT WAREN WE NIET ONTERFT, MAAR KAN DIT NIET NAGAAN DE VORIGE NOTARIS MAG GEEN OPENING ER VAN GEVEN.ALLEEN MET EEN ADVOCAAT.

vladja
door vladja - Apr 21, 2010 om 16:01
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Als je contact hebt met je ook onterfde zus, kan je mogelijk gezamenlijk optrekken.

Ik zou een afspraak maken met het juridische loket om na te gaan of het laatst opgestelde testament wel geldig is. Google juridisch loket.

Ik begrijp dat je wel ervende zuster niet erg benaderbaar is. Afhankelijk van de uitkomst van het gespek met het juridische loket, kan je haar - via een aangetekend schrijven met ontvangstbevestiging - laten weten dat je het testament eventueel gaat aanvechten en wijs haar erop dat zij dus goed op de winkel/erfenis moet passen en hier geen geld/goederen aan mag onttrekken.

Laat dat ook aan de notaris weten met vermelding van de datums etc. zoals eerder genoemd.

Vladja

ma
door marwin - Apr 21, 2010 om 23:16
126 Antwoorden / 15 Vragen

Het leest vriendelijker als je niet alleen hoofdletters gebruikt. Alleen hoofdletter staat voor schreeuwen op internet