Overboeking van vakantie
wij zijn met 10 meiden en hadden het appartement Goya geboekt bij GOGO. We hadden daarbij 2 kamers van 5-8 personen. Bij de boeking hebben wij aangegeven een appartement naast elkaar te willen hebben. Bij aankomst kreeg de helft van onze groep te horen dat ze overboekt zijn en naar een ander appartementencomplex zijn verplaatst. Dit appartementencomplex heet Arquus 4. Wij wilden echter niet gesplitst worden in twee groepen in twee verschillende appartementencomplexen. Daarom hebben wij maar genoegen moeten nemen met 4 kamers van 2-4personen in Arquus 4. We hadden geen andere keus. Het appartement was ranzig, er waren kakkerlakken en veel schimmel. Het appartement Goya zag er veel beter uit en veel ruimer en het lag ook dichter bij het centrum. We hebben dus een minder appartement gekregen dan we eigenlijk hebben geboekt en andere kamers dan wij hadden geboekt. Wat kunnen wij hier achteraf nog aan doen? een schadevergoeding? We hebben bij de GOGO-reisleiding al genoeg geklaagd maar zij hebben er verder niets mee gedaan.
Foto's nemen!
Vooral véél foto's.
Deze zo snel mogelijk uitprinten (internetcafé) en deze aan de reisleiding geven en sneeds maar er op hameren dat jullie een beter appartement eisen.
De foto's ook (als bmp) in Word zetten en die als bijlage per e-mail naar GOGO sturen en schadevergoeding eisen en vooral vermelden dat de reisleiding er niets aan wil doen.
Jullie hebben toch weleens gekeken naar; Red mijn vakantie?
Kijk,zo werkt het met dat soort reisbureau's.
Vooral doen ze dit bij jongeren die (nog) niet zo assertief zijn.
De Vrije Vogel
10 meiden in Salou?
Ideaal onderwerp voor "Red mijn Vakantie"
Alberto Stegeman to the rescue!
Of zijn jullie alweer thuis?
Red mijn vakantie is al bij ons in het app geweest. heeft belooft iets te regelen voor ons, maar heeft daarna niets meer laten weten. Toen hebben we hun gebeld en hebben ze tegen ons gezegt dat ze niets meer voor ons kunnen doen, omdat het toch alweer onze laatste dag was(er zijn dagen overheen gegaan voordat ze oppakte)..
ze zeiden dat we onszelf wel een schadevergoeding konden regelen als we weer in Nederland waren. maar hoe?
Dus niet (meer) interessant genoeg voor de kijkcijfertjes...
Volgens mij kan je het beste een brief schrijven met een opsomming van de feiten, dit onderbouwen met foto's en andere bewijzen en een schadevergoeding vragen.
Het geval Goya/Arquus heb ik al veel vaker gehoord van Salou-vakanties. Schijnbaar kan Gogo het nog steeds verkopen dat Arquus vergelijkbaar is met Goya... Ik zou toch maar gaan klagen bij Gogo en hopen op een tegemoetkoming in de reiskosten...
Nog wel één opmerking over de beginsituatie: volgens mij kun je nooit 'eisen' dat je twee appartementen naast elkaar krijgt. Dit kun je opgeven als wens, en hier zal zo veel mogelijk rekening mee gehouden worden, maar in het hoogseizoen kan ik me voorstellen dat dit niet lukt...
Je geeft aan dat jullie ook jullie beklag hebben gedaan bij de reisleiding ter plaatse. Als jullie daar een officiële klacht hebben ingediend hebben jullie daarvan een schriftelijk bewijs ontvangen. Hier in NL schrijft je een klachtenbrief naar de reisorganisatie met een kopie van dat schrijftelijke bewijs erbij. En dan is het afwachten hoe de reisorganisatie gaat reageren op jullie klacht.
Als je de klachtenbrief verstuurd, doe dat dan aangetekend MET ontvangstbewijs!
Wat betreft de appartementen naast elkaar. Dit is slechts een preferentie en dat is dus nooit gegarandeerd.
gijssie81 als je dat specifiek vraagt bij de boeking, dan hoort het reisbureau je duidelijk te maken dat het net kan, of het kan wel en dan mag je daar dus vanuit gaan dat je dat krijgt. Maakt niet uit welk seizoen. het erge is dat overboeking al normaal gevonden wordt. En dan krijg je ook nog eens een totaal ander plek dan waar je voor geboekt hebt.
Als bedrijf kan ik dan dus prijzen gaan rekenen voor het meest luxe apartement dat ik heb, maar dat is 180 keer overboekt dus zet ik ze in de mindere apartementen die ik dan ook zo goed vol krijg. Als je kwaadwillend zou zijn.
ankhor schreef op maandag 1 aug 2011, 12:45: als je dat specifiek vraagt bij de boeking, dan hoort het reisbureau je duidelijk te maken dat het net kan, of het kan wel en dan mag je daar dus vanuit gaan dat je dat krijgt.
Wat een onzin. Het reisbureau maakt de kamer-indeling van een appartementencomplex/hotel toch niet. Een reisbureau reserveert gewoon X kamers/appartementen...
ankhor schreef op maandag 1 aug 2011, 12:45:
Als bedrijf kan ik dan dus prijzen gaan rekenen voor het meest luxe apartement dat ik heb, maar dat is 180 keer overboekt dus zet ik ze in de mindere apartementen die ik dan ook zo goed vol krijg.
Hier zijn natuurlijk regels voor (vervangend appartement moet gelijkwaardig zijn enzo), maar blijkbaar vindt GoGo het appartement Arquus gelijkwaardig aan Goya. Zoals ik al eerder zei, komen hier heel veel klachten over voorbij, dus zoveel mogelijk mensen moeten dit gaan aankaarten bij Gogo, misschien dat er dan een keer iets aan gebeurt.
ankhor schreef op maandag 1 aug 2011, 12:45: gijssie81 als je dat specifiek vraagt bij de boeking, dan hoort het reisbureau je duidelijk te maken dat het net kan, of het kan wel en dan mag je daar dus vanuit gaan dat je dat krijgt.
Ankhor, dit is nou onzin wat je schrijft.
Het reisbureau en ook de reisorganisatie zijn niet degenen die de indelingen bepalen.
Er zijn 2 mogelijkheden:
1) preferentie: dit is niet gegarandeerd
2) essentie: dit kan via de reisorganisatie aangevraagd worden die het dan weer bij de accommodatie aanvraagt. Echter, hier zijn wel kosten aan verbonden indien akkoord. Dan is het wel gegarandeerd.
Ik zal wel simpel zijn maar ik begrijp dat hele begrip "overboeking" niet. Een hotel c.q. appartementencomplex weet toch precies hoeveel kamers/appartementen ze beschikbaar hebben. Wordt het geboekt dan is het bezet. Simpel. Voor mij staat het woord overboeking synoniem aan oplichting en moet er eindelijk iets aan gebeuren. Leg overal waar het kan je klacht neer, maar actie achteraf levert niet veel meer op, denk ik.
Mijn zoon had laatst 2 stoelen geboekt bij de KLM, in december, en de vlucht zou plaatsvinden in juni. Toen ze op Schiphol kwamen werd er gezegd dat ze (waarschijnlijk) niet mee konden, "de vlucht was overboekt". Omdat ze in december al geboekt hadden, "dus goedkoper ticket" waren ze onderop de lijst gezet. Gelukkig konden ze toch mee, ook omdat ze zich niet weg lieten sturen: ze vlogen zelfs business-class, met lege stoelen naast zich..........
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?
Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer
Parfum over datum
Recent heb ik wat gekocht op parfumerie en ik vond de geur niet lekker ruiken, ik dacht aan over datum. Nadat ik met de klantenservice van deze webshop contact had opgenomen vertelde ze me over de site checkfresh waar je aan de hand van batch codes kunt zien wanneer de productiedatum is van deze parfum. Weten jullie of deze site betrouwbaar is om te kunnen zien wanneer een parfum is gemaakt? ... Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer