ly
door lydieslabbers Jul 30, 2011 om 22:18
Vakantie & reizen

Overboeking van vakantie

wij zijn met 10 meiden en hadden het appartement Goya geboekt bij GOGO. We hadden daarbij 2 kamers van 5-8 personen. Bij de boeking hebben wij aangegeven een appartement naast elkaar te willen hebben. Bij aankomst kreeg de helft van onze groep te horen dat ze overboekt zijn en naar een ander appartementencomplex zijn verplaatst. Dit appartementencomplex heet Arquus 4. Wij wilden echter niet gesplitst worden in twee groepen in twee verschillende appartementencomplexen. Daarom hebben wij maar genoegen moeten nemen met 4 kamers van 2-4personen in Arquus 4. We hadden geen andere keus. Het appartement was ranzig, er waren kakkerlakken en veel schimmel. Het appartement Goya zag er veel beter uit en veel ruimer en het lag ook dichter bij het centrum. We hebben dus een minder appartement gekregen dan we eigenlijk hebben geboekt en andere kamers dan wij hadden geboekt. Wat kunnen wij hier achteraf nog aan doen? een schadevergoeding? We hebben bij de GOGO-reisleiding al genoeg geklaagd maar zij hebben er verder niets mee gedaan.

4330 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 30, 2011 om 23:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Foto's nemen!
Vooral véél foto's.
Deze zo snel mogelijk uitprinten (internetcafé) en deze aan de reisleiding geven en sneeds maar er op hameren dat jullie een beter appartement eisen.

De foto's ook (als bmp) in Word zetten en die als bijlage per e-mail naar GOGO sturen en schadevergoeding eisen en vooral vermelden dat de reisleiding er niets aan wil doen.

Jullie hebben toch weleens gekeken naar; Red mijn vakantie?
Kijk,zo werkt het met dat soort reisbureau's.
Vooral doen ze dit bij jongeren die (nog) niet zo assertief zijn.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Jul 31, 2011 om 10:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

10 meiden in Salou?

Ideaal onderwerp voor "Red mijn Vakantie"

Alberto Stegeman to the rescue!

Of zijn jullie alweer thuis?

ve
door verwijderd - Jul 31, 2011 om 11:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Red mijn vakantie is al bij ons in het app geweest. heeft belooft iets te regelen voor ons, maar heeft daarna niets meer laten weten. Toen hebben we hun gebeld en hebben ze tegen ons gezegt dat ze niets meer voor ons kunnen doen, omdat het toch alweer onze laatste dag was(er zijn dagen overheen gegaan voordat ze oppakte)..
ze zeiden dat we onszelf wel een schadevergoeding konden regelen als we weer in Nederland waren. maar hoe?

ve
door verwijderd - Jul 31, 2011 om 12:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dus niet (meer) interessant genoeg voor de kijkcijfertjes...

Volgens mij kan je het beste een brief schrijven met een opsomming van de feiten, dit onderbouwen met foto's en andere bewijzen en een schadevergoeding vragen.

ve
door verwijderd - Aug 1, 2011 om 09:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het geval Goya/Arquus heb ik al veel vaker gehoord van Salou-vakanties. Schijnbaar kan Gogo het nog steeds verkopen dat Arquus vergelijkbaar is met Goya... Ik zou toch maar gaan klagen bij Gogo en hopen op een tegemoetkoming in de reiskosten...

Nog wel één opmerking over de beginsituatie: volgens mij kun je nooit 'eisen' dat je twee appartementen naast elkaar krijgt. Dit kun je opgeven als wens, en hier zal zo veel mogelijk rekening mee gehouden worden, maar in het hoogseizoen kan ik me voorstellen dat dit niet lukt...

ve
door verwijderd - Aug 1, 2011 om 12:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je geeft aan dat jullie ook jullie beklag hebben gedaan bij de reisleiding ter plaatse. Als jullie daar een officiële klacht hebben ingediend hebben jullie daarvan een schriftelijk bewijs ontvangen. Hier in NL schrijft je een klachtenbrief naar de reisorganisatie met een kopie van dat schrijftelijke bewijs erbij. En dan is het afwachten hoe de reisorganisatie gaat reageren op jullie klacht.

Als je de klachtenbrief verstuurd, doe dat dan aangetekend MET ontvangstbewijs!

Wat betreft de appartementen naast elkaar. Dit is slechts een preferentie en dat is dus nooit gegarandeerd.

ve
door verwijderd - Aug 1, 2011 om 12:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

gijssie81 als je dat specifiek vraagt bij de boeking, dan hoort het reisbureau je duidelijk te maken dat het net kan, of het kan wel en dan mag je daar dus vanuit gaan dat je dat krijgt. Maakt niet uit welk seizoen. het erge is dat overboeking al normaal gevonden wordt. En dan krijg je ook nog eens een totaal ander plek dan waar je voor geboekt hebt.
Als bedrijf kan ik dan dus prijzen gaan rekenen voor het meest luxe apartement dat ik heb, maar dat is 180 keer overboekt dus zet ik ze in de mindere apartementen die ik dan ook zo goed vol krijg. Als je kwaadwillend zou zijn.

ve
door verwijderd - Aug 1, 2011 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

ankhor schreef op maandag 1 aug 2011, 12:45: als je dat specifiek vraagt bij de boeking, dan hoort het reisbureau je duidelijk te maken dat het net kan, of het kan wel en dan mag je daar dus vanuit gaan dat je dat krijgt.

Wat een onzin. Het reisbureau maakt de kamer-indeling van een appartementencomplex/hotel toch niet. Een reisbureau reserveert gewoon X kamers/appartementen...

ankhor schreef op maandag 1 aug 2011, 12:45:
Als bedrijf kan ik dan dus prijzen gaan rekenen voor het meest luxe apartement dat ik heb, maar dat is 180 keer overboekt dus zet ik ze in de mindere apartementen die ik dan ook zo goed vol krijg.

Hier zijn natuurlijk regels voor (vervangend appartement moet gelijkwaardig zijn enzo), maar blijkbaar vindt GoGo het appartement Arquus gelijkwaardig aan Goya. Zoals ik al eerder zei, komen hier heel veel klachten over voorbij, dus zoveel mogelijk mensen moeten dit gaan aankaarten bij Gogo, misschien dat er dan een keer iets aan gebeurt.

ve
door verwijderd - Aug 1, 2011 om 13:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

ankhor schreef op maandag 1 aug 2011, 12:45: gijssie81 als je dat specifiek vraagt bij de boeking, dan hoort het reisbureau je duidelijk te maken dat het net kan, of het kan wel en dan mag je daar dus vanuit gaan dat je dat krijgt.

Ankhor, dit is nou onzin wat je schrijft.
Het reisbureau en ook de reisorganisatie zijn niet degenen die de indelingen bepalen.

Er zijn 2 mogelijkheden:
1) preferentie: dit is niet gegarandeerd
2) essentie: dit kan via de reisorganisatie aangevraagd worden die het dan weer bij de accommodatie aanvraagt. Echter, hier zijn wel kosten aan verbonden indien akkoord. Dan is het wel gegarandeerd.

ve
door verwijderd - Aug 1, 2011 om 14:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zal wel simpel zijn maar ik begrijp dat hele begrip "overboeking" niet. Een hotel c.q. appartementencomplex weet toch precies hoeveel kamers/appartementen ze beschikbaar hebben. Wordt het geboekt dan is het bezet. Simpel. Voor mij staat het woord overboeking synoniem aan oplichting en moet er eindelijk iets aan gebeuren. Leg overal waar het kan je klacht neer, maar actie achteraf levert niet veel meer op, denk ik.

Mijn zoon had laatst 2 stoelen geboekt bij de KLM, in december, en de vlucht zou plaatsvinden in juni. Toen ze op Schiphol kwamen werd er gezegd dat ze (waarschijnlijk) niet mee konden, "de vlucht was overboekt". Omdat ze in december al geboekt hadden, "dus goedkoper ticket" waren ze onderop de lijst gezet. Gelukkig konden ze toch mee, ook omdat ze zich niet weg lieten sturen: ze vlogen zelfs business-class, met lege stoelen naast zich..........

ve
door verwijderd - Aug 1, 2011 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet of men bij een organisatie zoals de anvr is aangesloten maar laat je niet met een kluitje in het riet sturen, als ze met een "schamele" vergoeding aan komen zetten gewoon je klacht naar de overkoepelende organisatie sturen...

Dit liefst met foto"s van wat je geboekt had en wat je uiteindelijk kreeg, je logboek welk je bij gehouden hebt uiteraard met hoe vaak je hebt geklaagt ter plaatse en wat men hiermee deed en uiteraard de vergoeding die men je uiteindelijk wilde geven maar waar je niet mee akkoord ging...

Laat ook een ieder van jullie op schrijven welke beleving jullie hadden daar ter plaatste en welke verwachtingen gewekt waren bij het boeken...

Stuur als het kan ook de brochure mee van wat jullie geboekt hadden...

Veel succes...

ps. knappe vergoeding is per persoon meer dan 250 euro!!!

ve
door verwijderd - Aug 1, 2011 om 15:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Overboeken is volgens mij een kamer of hotel 2x vastleggen voor een reisorganisatie, dit is dus volgens mij fraude, fraude is volgens mij een misdrijf, als nu simpelweg door de overkoepelende ANVR wordt afgesproken dat als schriftelijk wordt bevestig dat er sprake is van "overboeking" dat de geboekte reis dan gratis is, is volgens mij het probleem snel verholpen. Misschien kan er zelfs een organisatie worden opgericht met als naam : "overboeking wij helpen u".
Misschien dat consumenten organisaties zoals de Consumentenbond hierin het voortouw kunnen nemen. Of is overboeking iets anders, en gaat dat per "ongeluk".ik hoor het graag!

ve
door verwijderd - Aug 1, 2011 om 16:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Of is overboeking iets anders, en gaat dat per "ongeluk".ik hoor het graag!

Overboeken is simpelweg de toekomstige praktijk-situatie alvast in het voren toepassen. Reisorganisaties/vliegmaatschappijen weten gewoon dat in de praktijk een X percentage van hun verkochte stoelen (of verhuurde appartementen) niet geclaimd worden. Hier anticiperen zij op door alvast in het voren die niet-geclaimde stoelen te verkopen. En aangezien niemand de toekomst kan voorspellen, gaat dit wel eens mis en komen er meer mensen opdagen dan ze vooraf hadden ingeschat. Dit risico nemen ze voor lief, omdat ze weten dat veel mensen zich wel laten afschepen met een (kleine) vergoeding. Noem het oplichterij, maar volgens mij is het allemaal volkomen legaal (mits het vervangende product 'vergelijkbaar' is).

ve
door verwijderd - Aug 1, 2011 om 20:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

lydieslabbers schreef op zaterdag 30 jul 2011, 22:18: wij zijn met 10 meiden en hadden het appartement Goya geboekt bij GOGO. We hadden daarbij 2 kamers van 5-8 personen. Bij de boeking hebben wij aangegeven een appartement naast elkaar te willen hebben. Bij aankomst kreeg de helft van onze groep te horen dat ze overboekt zijn en naar een ander appartementencomplex zijn verplaatst. Dit appartementencomplex heet Arquus 4. Wij wilden echter niet gesplitst worden in twee groepen in twee verschillende appartementencomplexen. Daarom hebben wij maar genoegen moeten nemen met 4 kamers van 2-4personen in Arquus 4. We hadden geen andere keus. Het appartement was ranzig, er waren kakkerlakken en veel schimmel. Het appartement Goya zag er veel beter uit en veel ruimer en het lag ook dichter bij het centrum. We hebben dus een minder appartement gekregen dan we eigenlijk hebben geboekt en andere kamers dan wij hadden geboekt. Wat kunnen wij hier achteraf nog aan doen? een schadevergoeding? We hebben bij de GOGO-reisleiding al genoeg geklaagd maar zij hebben er verder niets mee gedaan.
de indeling geschied altijd bij de receptie van het hotel/appartement en niet bij een reisbureau,een tip als je met zo,n een grote groep gaat,boek bij het appartement zelf,en boek apart een vlucht is een stuk voordeliger