dr
door drieske1203 Jun 24, 2015 om 12:19
Computers & telefonie

Overeenkomst opzeggen

Op 17062015 heb ik een overeenkomst getekend voor een alarminstallatie met aansluiting op een meldkamer voor 5 jaar. Binnen 14 dagen kan ik middels email de aanschaf ongedaan maken. Op 18062015 is met ons goedvinden alles al aangesloten en waren we 's avonds al beveiligd. Kan de firma deze opzegging weigeren?

1097 9 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jun 24, 2015 om 12:43
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Heeft u de ondernemer gevraagd naar die snelle levering? Was u de initiatiefnemer?

dr
door drieske1203 - Jun 24, 2015 om 13:17
4 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 24 jun 2015, 12:43]Heeft u de ondernemer gevraagd naar die snelle levering? Was u de initiatiefnemer?

Omdat de ondernemer de dag erna bij ons in de buurt was voor een andere installatie waren wij akkoord met de installatie de volgende morgen.

zoekster
door zoekster - Jun 24, 2015 om 13:37
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U behoudt uw recht op ontbinden. Heeft u zelf toegestemd in een levering van de alarminstallatie binnen de bedenktijd, dan komen de kosten die nu worden gemaakt voor uw rekening.

Echter, de ondernemer moet u daar vooraf op wijzen en vertellen hoeveel het u gaat kosten als u toch de dienst start binnen de herroepingstijd. Als hij dit niet heeft gedaan, dan komen er ook geen kosten voor u bij het ontbinden van de overeenkomst binnen de herroepingstijd.

Heeft u al antwoord gekregen op uw mail? Anders kunt u het beste alsnog een aangetekende brief sturen.

klik HIER voor meer informatie.

Is die alarminstallatie een koop op afbetaling of hoort die bij de dienst en moet die over 5 jaar terug?

dr
door drieske1203 - Jun 24, 2015 om 16:05
4 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 24 jun 2015, 13:37]U behoudt uw recht op ontbinden. Heeft u zelf toegestemd in een levering van de alarminstallatie binnen de bedenktijd, dan komen de kosten die nu worden gemaakt voor uw rekening.

Echter, de ondernemer moet u daar vooraf op wijzen en vertellen hoeveel het u gaat kosten als u toch de dienst start binnen de herroepingstijd. Als hij dit niet heeft gedaan, dan komen er ook geen kosten voor u bij het ontbinden van de overeenkomst binnen de herroepingstijd.

Heeft u al antwoord gekregen op uw mail? Anders kunt u het beste alsnog een aangetekende brief sturen.

klik HIER voor meer informatie.

Is die alarminstallatie een koop op afbetaling of hoort die bij de dienst en moet die over 5 jaar terug?

dr
door drieske1203 - Jun 24, 2015 om 16:10
4 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 24 jun 2015, 13:37]U behoudt uw recht op ontbinden. Heeft u zelf toegestemd in een levering van de alarminstallatie binnen de bedenktijd, dan komen de kosten die nu worden gemaakt voor uw rekening.

Echter, de ondernemer moet u daar vooraf op wijzen en vertellen hoeveel het u gaat kosten als u toch de dienst start binnen de herroepingstijd. Als hij dit niet heeft gedaan, dan komen er ook geen kosten voor u bij het ontbinden van de overeenkomst binnen de herroepingstijd.

Heeft u al antwoord gekregen op uw mail? Anders kunt u het beste alsnog een aangetekende brief sturen.

klik HIER voor meer informatie.

Is die alarminstallatie een koop op afbetaling of hoort die bij de dienst en moet die over 5 jaar terug?

Volgens de overeenkomst heb ik de installatie gekocht en zou ik een maandelijks bedrag betalen
voor de diensten van de meldkamer en dat 5 jaar lang.

zoekster
door zoekster - Jun 24, 2015 om 16:52
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ook voor de koopovereenkomst van de installatie geldt een 14 dagen bedenktijd.

tijger1
door tijger1 - Jun 24, 2015 om 17:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die ondernemer dacht slim te zijn met meteen installeren, maar zo werkt het niet.

Zo'n constructie kost u goud. U kunt beter goed hang- en sluitwerk nemen.

dr
door drieske1203 - Jun 25, 2015 om 11:42
4 Antwoorden / 2 Vragen

De zaak is gisteren met de ondernemer opgelost; uiteraard zijn er voor mij wel kosten aan verbonden.
Zaak bij deze gesloten.

tijger1
door tijger1 - Jun 25, 2015 om 12:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=drieske1203 schreef op donderdag 25 jun 2015, 11:42]De zaak is gisteren met de ondernemer opgelost; uiteraard zijn er voor mij wel kosten aan verbonden.
Zaak bij deze gesloten.

Had die ondernemer dat van te voren gezegd? Anders zijn die kosten onterecht. En wat voor kosten?