ir
door irma1946 Oct 8, 2011 om 11:24
Computers & telefonie

Overige kosten bij een T-mobile abonnement

Mijn vraag aan u is waarom ik geen fatsoenlijk antwoord krijg als ik T-mobile bel over een vraag van mijn overige kosten. Zij zeggen doodleuk dat ze dit niet kunnen zien.
Ik ben al een aantal jaren bij T-Mobile het beviel me goed tot nu toe. Ik vind het schandalig dat ze mij geen antwoord geven.
Graag uw reactie hierop en wat kan ik doen?

2977 9 Rapporteer

freya
door freya - Oct 8, 2011 om 11:37
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo irma1946,

Overige kosten zijn kosten die buiten je bundel vallen. Dus als je b.v. naar betaalde 0900 belt of als je over je internetdatalimiet gaat. Aan het eind van de maand moet je die toch op je (online) factuur terug kunnen vinden. Gedurende de 'lopende' maand is het inderdaad niet mogelijk om precies te zien waar die overige kosten door ziijn ontstaan.

m.vr.gr. Freya

robtien
door robtien - Oct 8, 2011 om 11:53
269 Antwoorden / 10 Vragen

als u een abboment heeft waarom meld u zich dan niet gratis aan op de website van ze dan kun je je kosten overzicht en enz zien. en daarbij overige kosten is alles wat buiten u abboment bundel valt.

ir
door irma1946 - Oct 8, 2011 om 12:28
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=freya schreef op zaterdag 8 okt 2011, 11:37]
Hallo irma1946,

Overige kosten zijn kosten die buiten je bundel vallen. Dus als je b.v. naar betaalde 0900 belt of als je over je internetdatalimiet gaat. Aan het eind van de maand moet je die toch op je (online) factuur terug kunnen vinden. Gedurende de 'lopende' maand is het inderdaad niet mogelijk om precies te zien waar die overige kosten door ziijn ontstaan.

m.vr.gr. Freya

Hallo Freya,
Dat er kosten zijn die buiten je bundel vallen dat weet ik. Maar als je nog 300 minuten beltegoed hebt en geen gebruik maakt van internet (alhoewel ik toch een web en Walk abonnement heb hoe is het dan toch mogelijk dat ik binnen een week al 15,-- overige kosten heb. Ik bel nooit naar 0900 of andere betaalde nummers.

ir
door irma1946 - Oct 8, 2011 om 12:29
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Robtien,
Ik zit op de website van T-mobile maar je kunt niet zien waaruit de overige kosten bestaan. Pas als je de factuur krijgt dan is het pas zichtbaar

=robtien schreef op zaterdag 8 okt 2011, 11:53: als u een abboment heeft waarom meld u zich dan niet gratis aan op de website van ze dan kun je je kosten overzicht en enz zien. en daarbij overige kosten is alles wat buiten u abboment bundel valt.[/quote
=freya schreef op zaterdag 8 okt 2011, 11:37:
Hallo irma1946,

Overige kosten zijn kosten die buiten je bundel vallen. Dus als je b.v. naar betaalde 0900 belt of als je over je internetdatalimiet gaat. Aan het eind van de maand moet je die toch op je (online) factuur terug kunnen vinden. Gedurende de 'lopende' maand is het inderdaad niet mogelijk om precies te zien waar die overige kosten door ziijn ontstaan.

m.vr.gr. Freya

tdehond
door tdehond - Oct 8, 2011 om 12:36
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ vraagsteller

Volgens site t mobile:
t betekenen de 'overige kosten' bij mijn belstatus?
Gepubliceerd 30/09/2011 10:03 | Gewijzigd 30/09/2011 10:03

Wat betekenen de 'overige kosten' bij mijn belstatus?

Soms geeft uw belstatus aan dat er 'overige kosten' zijn gemaakt. Helaas is vóórdat uw factuur is opgemaakt niet te zien waaruit de overige kosten in uw geval zijn opgebouwd. Ook onze medewerkers kunnen dit niet inzien.

Overige kosten zijn alle kosten die niet met uw tegoed verrekend kunnen worden. Afhankelijk van uw tariefplan kunnen overige kosten bijvoorbeeld ontstaan, als u belt naar servicenummers, belt in/naar het buitenland of gebruikmaakt van sms-diensten. Ook worden kortingen en bundels soms nog niet met uw belstatus verrekend, maar later wel op uw factuur vermeld.

ir
door irma1946 - Oct 8, 2011 om 12:51
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tdehond schreef op zaterdag 8 okt 2011, 12:36]@ vraagsteller

Volgens site t mobile:
t betekenen de 'overige kosten' bij mijn belstatus?
Gepubliceerd 30/09/2011 10:03 | Gewijzigd 30/09/2011 10:03

Wat betekenen de 'overige kosten' bij mijn belstatus?

Soms geeft uw belstatus aan dat er 'overige kosten' zijn gemaakt. Helaas is vóórdat uw factuur is opgemaakt niet te zien waaruit de overige kosten in uw geval zijn opgebouwd. Ook onze medewerkers kunnen dit niet inzien.

Overige kosten zijn alle kosten die niet met uw tegoed verrekend kunnen worden. Afhankelijk van uw tariefplan kunnen overige kosten bijvoorbeeld ontstaan, als u belt naar servicenummers, belt in/naar het buitenland of gebruikmaakt van sms-diensten. Ook worden kortingen en bundels soms nog niet met uw belstatus verrekend, maar later wel op uw factuur vermeld.

[Hallo tdehond,
Op deze manier durf ik amper mijn mobile te gebruiken want ik ben toch bang dat ik superhoge kosten heb op deze manier. Ik krijg mijn factuur pas op 23 oktober en dan zou ik het pas kunnen zien wat de overige kosten zijn. Ik heb internet er al af gehaald en ook alle APN's verwijderd. /quote]

freya
door freya - Oct 8, 2011 om 12:53
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@irma1946:

Er zijn veel manieren om 'overige kosten' te maken. Niet alleen 0900 nummers maar b.v. ook 088 nummers kosten meestal geld. En dan hebben we het nog niet over de zondvloed aan betaalde smsdiensten die er zijn.
Kortom, ik zou gewoon even wachten tot het eind van de maand en dan de details van de factuur bekijken. Als er 'onverklaarbare' zaken op die factuur staan, dan kun je dat hier natuurlijk ook weer melden.

Freya

t-mobilewebcare
door t-mobilewebcare - Oct 8, 2011 om 17:45
95 Antwoorden / 0 Vragen

@irma1946
Het klopt wat de klantenservice aangeeft. Tussentijds hebben we geen inzage in de overige kosten die vermeld staan bij de belstatus. Meer uitleg over de overige kosten bij de belstatus vind je terug op de T-Mobile website.

Op My T-Mobile bij de belstatus vind je ook uitleg over welke kosten buiten de bundel vallen.

Niet gemaakte overige kosten zal je ook niet terug zien op de factuur.

@freya, tdehond, robtien
Bedankt voor jullie reacties in dit topic.

Richard
T-Mobile Webcare

gi
door gitaar100 - Oct 17, 2011 om 21:00
1 Antwoorden / 1 Vragen

ik ben zelf ook t-mobile klant en zag dit ook staan. echter begon ik deze week met 5 euro overige kosten, nu zijn daar nog 4,14 van over. ik denk dus zelf dat de website beheerder van t-mobile mogelijk een foutje gemaakt heeft en dit bedrag verkeerd gelinkt heeft.

correct me if i'm wrong