door wijkjes Mar 31, 2015 om 13:52
Computers & telefonie

Overlast

Waarom krijg ik iedere keer een brief van mijn provider over overlast die ik bezorg met een virus op mijn computer. Deze is meer dan 10 jaar oud en ik ga er ongeveer 1x per maand mee op internet daarna sluit ik internet gelijk af. Verder speel ik alleen spelletjes van mijzelf erop. Weet dat hij niet helemaal schoon is maar krijg het er niet af. Nadat ik op internet ben geweest laat ik altijd scanner er over heen gaan en schoon het op. Iemand raad?

Tetje

1051 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 31, 2015 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo wijkjes,

....Waarom krijg ik iedere keer een brief van mijn provider over overlast die ik bezorg met een virus op mijn computer. ....
Bedoel je echt een BRIEF of bedoel je mail?
Nog nooit van gehoord, maar dat zegt natuurlijk niets.

.....Weet dat hij niet helemaal schoon is maar krijg het er niet af.......
Hoe merk je dat dan?
Zou eens scannen met AdwCleaner en met MBAM.
(Dat zijn andere programma's dan je antivirus).

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2015 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

wijkjes schreef op dinsdag 31 mrt 2015, 13:52: Weet dat hij niet helemaal schoon is maar krijg het er niet af. Nadat ik op internet ben geweest laat ik altijd scanner er over heen gaan en schoon het op. Iemand raad?
Tetje

Welke virusscanner gebruik je dan?

ve
door verwijderd - Mar 31, 2015 om 14:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, TS zal deze antwoorden pas over een maand lezen. Mogelijk kan hij zijn mail op zijn telefoon lezen.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2015 om 15:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

jantje7 schreef op dinsdag 31 mrt 2015, 14:49: Ja, TS zal deze antwoorden pas over een maand lezen. Mogelijk kan hij zijn mail op zijn telefoon lezen.

Of op de computer waar de vraag is gesteld;-)

ve
door verwijderd - Mar 31, 2015 om 16:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een PC van 10 jaar oud, dus die zal wel XP of nog ouder draaien. Waarschijnlijk geen of verouderde AV-software. En dus kennelijk zit die PC vol met virussen, of in ieder geval minimaal één. Ja, dat kan de provider merken omdat er vanuit die PC dan dingen gebeuren waar ander gebruikers last van kunnen hebben. Schoon die PC of koop een nieuwe, dit is alsof je met een afgekeurd auto de snelweg opgaat.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2015 om 20:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Edrick3 het is een brief en is echt van mijn provider [ ken meer mensen die dat hebben gekregen] Gebruik Avast en werk deze telkens bij. Ik verstuur niets werk alleen Avast bij en verwerk de updates daarna gaat wifi eraf.
Krijg wel melding dat er virus in zit maar dat verwerk ik dacht ik wel.

Tetje

ve
door verwijderd - Mar 31, 2015 om 20:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volg het advies van @edrick3 op, dus op de rode woorden klikken.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2015 om 20:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jij verstuurt niets, maar het virus wel.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2015 om 20:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

@wijkjes,

Als je een ge-update Avast laat scannen zou een eventueel virus verwijderd moeten worden.
Zou toch ook maar eens scannen met de aangegeven AdwCleaner en MBAM in verband met Adware/Malware etc.

Geeft die provider niet aan wat er aan de hand is? Overlast van een virus?

Suc6

ve
door verwijderd - Mar 31, 2015 om 20:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Precies, plaats de tekst van die brief eens.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2015 om 20:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Edrick3, ja daar gaat het om, virus overlast. Probleem is nu dus dat als ik morgen MBAM erop wil zetten ik weer overlast ga bezorgen, want moet online. Dit gebeurt allemaal op mijn oude desktop die boven staat, werk normaal op een laptop die nergens last van heeft. Eigenlijk beetje raar, heb dat ding al zo lang en nu krijg ik steeds die brieven [ terwijl ik weet dat die virussen er al heel lang opzitten]. Ga in ieder geval eens goed opschonen. Alvast bedankt.

Tetje

ve
door verwijderd - Apr 1, 2015 om 00:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

U zou Mbam op de goede pc kunnen downloaden, vervolgens op bijv. een usb datastick zetten en die dan in de geïnfecteerde pc stoppen en het programma vervolgens daarop installeren.
Met alleen opschonen van de pc komt u er waarschijnlijk niet, ook al is dat misschien geen overbodige actie. U kunt maar beter scannen met de opgegeven programma's en hopen dat daarmee de pc vrij van malware wordt.

ve
door verwijderd - Apr 1, 2015 om 00:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is dit een (vervroegde) 1 aprilgrap?!

ve
door verwijderd - Apr 1, 2015 om 08:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is geen 1 april grap, maar heb besloten deze computer niet meer online te gebruiken. Al is het een oud ding...hij loopt nog als een treintje. [ zonder internet dan]. Bedankt voor de reacties.

Tetje

Aurora1 wat jij aangeeft ga ik nog wel doen, bedankt.

ve
door verwijderd - Apr 1, 2015 om 11:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet of het zou lukken, maar wie weet.

Op de laptop mbam downloaden en opslaan op een usb stick

In de ouwe computer de stick erin, en het bestand op je desktop parkeren.

Dan het exe bestand activeren, dus installeren, de database wordt automatisch opgehaald..

(waarschijnlijk nog één keer virus overlast).

MBAM dan laten scannen, NIET de "quick scan" versie, maar de VOLLEDIGE SCAN draaien.
Mocht u over een maand weer eens bij de computer komt, dan zal het wel klaar zijn :-)

P.S.: Doe een condoom zonder glijmiddel om uw muis, onbeschermd internetten kan u virussen opleveren.