bu
door buldog Aug 11, 2014 om 12:19
Garantie & verzekeringen

Overlijdensrisicoverzkering

Bij het nakijken van de verzekeringspolissen (zolang het goed gaat wordt er niet gekeken) blijkt dat onze overlijdensrisicoverzekeringen aflopen. Dit was destijds een eis van de hypotheek verstrekker.Begin 2000 het huis verkocht en een eigen zaak begonnen, hypotheek afgelost, maar te makkelijk omgegaan met de polissen.Nu nadert het moment van aflopen en gaan we wakker worden. Maar mijn vraag is eigenlijk de volgende had de verzekeringsmaatschappij mij 10 jaar geleden niet MOETEN adviseren om een andere verzekering af te sluiten wat misschien nog voordeliger was geweest. Eis bij hypotheek overlijdensrisicoverzekering - bij aflossen hypotheek geen enkel advies. Ik kom hier wel laat mee maar elk advies is welkom.

Met vriendelijke groet,
Ronald.

860 9 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 11, 2014 om 12:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo buldog,

Is die verzekering dan bij dezelfde maatschappij afgesloten als waar de hypotheek was afgesloten?
E.e.a. blijft natuurlijk wel je eigen verantwoordelijkheid.

Met vr.gr.

bu
door buldog - Aug 11, 2014 om 12:26
3 Antwoorden / 4 Vragen

Ja bij de ABN-AMRO

edrick3
door edrick3 - Aug 11, 2014 om 12:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@buldog,

Heb je dit al bij de ABN-AMRO aangekaart.
Ze hadden je daar bij het aflossen van de hypotheek wel eens op mogen wijzen.

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Aug 11, 2014 om 12:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Overlijdensrisicoverzekeringen Lopen af op de overeengekomen datum, of zodra u eerder opzegt.

U hebt het huis verkocht, niets anders gekocht? Maar u bent wel een eigen zaak begonnen, dan was het hebben en houden van die overlijdensrisicoverzekering niet eens zo onverstandig.

Als er iets fataals gebeurd was, zouden uw nabestaanden, over dit onderdeel, in ieder geval superblij geweest zijn.

Waarom zou er advies moeten volgen bij aflossen? E verkoopt de woning en dan moet de schuld afgelost worden. Heel simpel, geen advies bij nodig.

ekiem
door ekiem - Aug 11, 2014 om 14:31
676 Antwoorden / 100 Vragen

Wat Tijger1 zegt, klopt. En daarbij, niets moet. Is de boel afgelost dan is het klaar en uit.
Wil, of heb je denkelijk advies nodig, dan kun je erom vragen. Zeker in dit soort zaken heb je, vind ik, een eigen verantwoordelijkheid.

Zit zelf bij de ING en meen me te herinneren dat zij toen destijds uit eigener beweging contact met mij hebben op genomen. Het ging hierbij om een vergelijkbare situatie. Maar ja, ik ben dan weer iemand die overal bovenop zit. Dus hadden zij mij niet benaderd dan had hen gebeld over h.e.e.a

Maar nogmaals, je hebt toch je eigen verantwoordelijkheid vind ik.

ekiem

tijger1
door tijger1 - Aug 11, 2014 om 14:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er zijn anders genoeg mensen die een overlijdensrisicoverzekering hebben, zonder dat zij een hypotheek hebben. Vaak heel verstandig gezien het snijden in de nabestaanden uitkeringen.

ekiem
door ekiem - Aug 11, 2014 om 16:32
676 Antwoorden / 100 Vragen

Is ook zo. Maar je weet toch wat je betaalt, wanneer en ( heel belangrijk) waarvoor je iets betaalt. Een levensverzekering betaal je doorgaans geduurende een bepaalde periode, met een zekere doel. Vaak gaat het ook nogeens om aardig wat geld, reden genoeg om de boel goed in de gaten te houden.

Ekiem

marcel75
door marcel75 - Aug 11, 2014 om 20:08
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Ekiem,
Je hebt levensverzekeringen en overlijdensrisicoverzekeringen. Er zit een behoorlijk verschil in de premie en dus ook in de uitkering. De levensverzekering keert uit bij overlijden of na verloop van de afgesproken termijn (eigenlijk een soort spaarpolis). Een overlijdensrisicoverzekering verzekerd het risico dat je komt te overlijden voor een bepaalde datum. Leef je dan nog wel, dan krijg je niets uitgekeerd. Vandaar het (grote) verschil in premie.

abnamro
door abnamro - Aug 13, 2014 om 12:46
141 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Ronald,

Uw vraag over de Overlijdensrisicoverzekering bij ABN AMRO heb ik gelezen. Ik kan me voorstellen dat u vragen heeft, nu de verzekering afloopt.

In uw bericht geeft u aan dat er bij het aflossen van uw hypotheek niet is gesproken over de Overlijdensrisicoverzekering. U wilt weten of dit wel besproken had moeten worden.
Graag geef ik u hier meer uitleg over.

Via dit forum kan ik helaas niet aangeven of dit besproken had moeten worden. Dit komt doordat het afhankelijk is van verschillende factoren. Het kan bijvoorbeeld zijn dat u uw woning heeft verkocht, zonder dat u ABN AMRO hier van op de hoogte heeft gebracht (dit bent u ook niet verplicht). Als u na de verkoop van uw woning de hypotheek aflost en hierover geen contact is geweest met ons, dan is het inderdaad mogelijk dat er daarom geen gesprek is geweest over de Overlijdensrisicoverzekering.

Omdat de Overlijdensrisicoverzekering nog loopt en u premie betaalt, zou de verzekering nu ook nog uitkeren bij overlijden. Dit geldt ook als de Overlijdensrisicoverzekering niet meer aan de hypotheek gekoppeld is.

Als u wilt dat er hierover telefonisch contact met u wordt opgenomen, dan kunt u uw telefoonnummer aan ons doorgeven via webcare@nl.abnamro.com

Zet in de e-mail de volgende gegevens:
- uw telefoonnummer
- tijdstip waarop u bereikbaar bent
- titel van uw klacht (Overlijdensrisicoverzekering)

Uiteraard kunt u ook contact met ons opnemen. Dit kan via 0900-0024. (0 cent per gesprek. Voor dit gesprek betaalt u uw gebruikelijke belkosten. Uw telefoonaanbieder bepaalt deze kosten).

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. E. Van der Molen