de
door desireeterlande May 1, 2015 om 10:16
Geldzaken & recht

Overstappen via vergelijker

Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Recentelijk zijn wij benaderd door Energiedirect om naar hen over te stappen. Door overstappen konden we (volgens de verkoper) honderden euro's per jaar besparen. De verkoper verzekerde ons ervan dat we hiermee echt de beste aanbieding van Energiedirect kregen en dat het veel geodkoper zou zijn dan onze huidige aanbieder.

Nu heb ik de boot even afgehouden en ben ik eerst gaan energie vergelijken op de site van de link.

Tot mijn verbazing wordt exact hetzelfde één jaars contract van Energiedirect op de vergelijkingssite voor € 230 minder per jaar aangeboden.

Ik heb exact dezelfde gegevens ingevoerd op beide sites:
Postcode 8441AJ
Stroom: 4.000 kWh
Gas: 1.900 m3

Vervoglens heb ik de vergelijker gebeld om te vragen of dit wel echt klopte en die hebben me verzekerd dat ik dit contract gewoon voor die tarieven kon afsluiten en dat er geen verborgen kosten zouden zijn.

Wat ik stuitend vind is dat de verkoper mij ervan verzekerd dat ik het goedkoopste energiecontract van Energiedirect krijg en dat ik vervolgens zie dat hetzelfde bedrijf elders veel goedkopere aanbiedingen doet.

Kan dit zomaar?

607 8 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 1, 2015 om 10:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo desireeterlande,

Waar je even goed op moet letten bij het maken van een vergelijking is de hoogte van het vastrecht per maand. Daar zitten aanzienlijke verschillen tussen bij de verschillende aanbieders.

Suc6 met je keuze.

tijger1
door tijger1 - May 1, 2015 om 10:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus als ik het goed begrijp, krijgt u het nu haast voor niets. Volgens de verkoper al honderden euro's voordeliger dan dat u nu hebt en volgens die vergelijker nog € 230 minder dan de verkoper?

Sinds wanneer gelooft u een verkoper van energiecontracten?;-))

Als ik u was, zou ik een paar vergelijkingssites uitproberen. Misschien krijgt u op die site wel een éénmalige bonus.

Er is geen een gewoon contract honderden euro's goedkoper dan een ander. Dat is dus een sprookje.

costnix
door costnix - May 1, 2015 om 12:40
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Zo'n verkoper staat bij mij altijd voor een gesloten deur, zelfs als ik thuis ben.
Aan mijn deur wordt niet gekocht (en bekeerd ben ik ook al).

sw
door swat1500 - May 1, 2015 om 13:02
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Het was het goedkoopste contract dat de VERKOPER u op DAT moment kon aanbieden.

Reken u echter niet rijk ook niet met de internetvergelijking. Tenzij u op dit moment een uitermate ongunstig contract heeft met uw huidige leverancier gaat u het echt geen honderden Euro's per jaar schelen.

U moet, zoals gezegd OOK kijken naar de vaste kosten die u ook moet betalen. Uitsluitend gekeken naar de electra- en gasprijs kan u soms honderden Euro's goedkoper uit zijn maar met de (vaak hogere) vaste kosten erbij gerekend loopt de besparing terug tot hooguit enkele tientjes.

Niet zelden wordt geschermd met een laag voorschot bedrag die vervolgens in de praktijk wordt gevolgd door een hoge eindafrekening.
Besef goed dat het maandbedrag niets meer en minder dan een voorschot is op het nog te betalen eindbedrag.

Veel mensen staren zich blind op het maandelijkse voorschotbedrag daarbij vergetend dat er ook altijd nog een eindafrekening volgt.

Confronteer uw huidige leverancier eens met dit "hele gunstige" aanbod. Niet zelden kunt u dan van uw huidige leverancier ook een gunstige aanbieding krijgen, tenzij u nog een lopend contract voor een vaste periode heeft.

valerius-2
door valerius-2 - May 1, 2015 om 14:09
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Het beste dat u kan doen om wat meer te kunnen weten hoe het bij de nieuwe aanbieder de prijzen per wat en M2 plus all bij komende kosten verlijk met u laatst rekening van u huidige leverancier of die dan ook allemaal bij de nieuwe voorkomt.

hutch
door hutch - May 1, 2015 om 15:21
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Desiree,

u bent benaderd door een figuur van een callcentrum dat in opdracht werkt voor Energiedirect.

Dergelijke figuren liegen per definitie, of spreken niet geheel de waarheid, dan wel zullen u niet alles vertellen..... met als enig doel: u een contract aan te smeren, zodat dat figuur weer een extra bonus krijgt.

M.a.w. iedereen (!) die u benaderd, of per telefoon, of aan de deur of op straat, zal altijd in zijn/haar voordeel praten en nooit eerlijk alles mededelen.

Pluimpje voor u dat u er niet ingetrapt bent en eerst eens alles bent gaan uitzoeken.
Deed iedereen dat maar.

En ja.... dit kan zomaar. In het vervolg direct de verbinding verbreken als u weer door zo'n figuur benaderd wordt.

akkerdistel
door akkerdistel - May 1, 2015 om 19:39
1790 Antwoorden / 3 Vragen

En bij een ander kunt u dan weer 314,26 euro besparen :-).

audb
door audb - Aug 26, 2015 om 14:36
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Ja dat mag hij/zij beweren omdat het geen uitspraak is van Energie direct.

Echter boort u wel even €50 van die persoon door de neus :) en tja 10 x een gek vinden die er wel in trapt is toch per dag zo €500,- mis gelopen.

Maar kijk op verschillende sites en verbaas u hoeveel verschil er zit tussen de vergelijking site`s.

Maar wel een tip is om geen 3 of 5 jarige contract af te sluiten, stap je na een jaar over op een andere provider dan is de kans groot dat die een overstap bonus aanbied en even bellen met de huidige provider wilt zo nu en dan wel eens wat meer opleveren dan wat de andere aanbied.