co
door conny199 May 18, 2015 om 20:24
Computers & telefonie

Overstapservice KPN

Sinds mei 2014 zijn wij overgestapt van Ziggo naar KPN met een alles in 1 pakket. KPN adverteerde met een gratis overstapservice. Helaas heeft KPN dit niet geregeld en dus zitten wij met dubbele lasten. De eerste maand heb ik Ziggo gewoon betaald (dacht dat de rekening en de overschrijving elkaar hadden gekruist). In Juni t/m November heb ik de automatische betalingen aan Ziggo gestorneerd, nadat ik KPN had gebeld en de dame aan de telefoon mij vertelde (in Juni) da het in orde gemaakt zou worden. Nu krijgen wij ineens een deurwaarder aan de deur met een bevel om voor te komen. De rekening is opgelopen tot bijna 600 euro (inclusief incasso- en deurwaarderskosten). Heb gebeld met KPN, deze gaven de fout toe maar na overleg met zijn meerdere gaf deze meneer aan niets voor mij te kunnen doen. Volgens hem had de telefoniste gezegd dat ik zelf Ziggo moest bellen om op te zeggen. Ik was hierover erg boos, heb meneer verteld dat dit zijn woord tegen het mijne was en dat ik verdere stappen zou ondernemen. Een klacht ingediend via het klachtenkompas van de consumentenman en vanmiddag word ik gebeld (heb inmiddels zelf het bedrag betaald) door een meneer van KPN. Deze legde de fout bij mij, ik had eerder aan de bel moeten trekken, en stelde mij als coulantie voor om de helft van de maandkosten te betalen (bijna 200 euro). Hiermee ga ik niet accoord. Wanneer KPN zich aan de regels en afspraken had gehouden (gewoon alles opzeggen) had de rekening nooit zo hoog opgelopen. Ik wil dan ook dat KPN alle kosten vergoed. Ik heb spijt dat ik ooit besloten heb om over te stappen want nu is het nog een duur abonnement. Wie heeft deze problemen ook met KPN en wat kan ik hier nog meer aan doen???????????

2016 8 Rapporteer

akkerdistel
door akkerdistel - May 18, 2015 om 20:35
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Welk abonnement had u bij Ziggo?

ho
door hopetobehelping - May 18, 2015 om 21:02
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste conny199,

uit uw vraag maak ik op dat u geen schriftelijke bevestiging heeft van KPN dat zij uw abonnement zouden opzeggen. Als u wel een dergelijke bevestiging (op papier of email) heeft dan staat u sterker.
Of staat het misschien nog in uw contract of de bevestiging van de aanvraag van uw contract met KPN.

Als alles telefonisch is gegaan dan is het uw woord tegen het woord van KPN. Ook als u gelijk heeft kunt u het dan niet aantonen. Dat heeft u inmiddels al gemerkt in uw telefonisch contact met KPN.
U kunt nog een keer aangeven dat u het er niet mee eens bent maar als KPN een aanzienlijk deel van de kosten op zich willen nemen dan zou ik als ik u was dit accepteren.

Voor de toekomst zou ik het als ik u was ook nooit meer zo ver laten komen. Na de eerste (mei 2014) en zeker na de tweede (juni 2014) afschrijving van Ziggo was het beter geweest als u direct contact opgenomen zou hebben met Ziggo. Dan had u alsnog uw abonnement zelf kunnen opzeggen (ondanks dat KPN dit voor u had moeten doen) en was de schade veel minder groot geweest.
Ook had u dan geweten dat uw contract bij Ziggo niet was opgezegd en dat de afschrijvingen door Ziggo dus terecht waren (en u ze dus beter niet had kunnen storneren).

aurora1
door aurora1 - May 19, 2015 om 01:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens klik hier wat de overstapservice inhoudt en met name de 2e alinea. Als u verder gaat naar de overstaphulp leest u dan eens bij de 2 wat daar staat.
Als hiervan iets van toepassing is uw abonnement(en) bij Ziggo dan had u zelf moeten opzeggen en helpt de kpn met de opzegbrieven.
Van wat ik van uw verhaal begrijp heeft u e.e.a. wel lang op zijn beloop gelaten.

aurora1
door aurora1 - May 19, 2015 om 01:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zie dat de eerste link inmiddels niet meer naar de pagina m.b.t. de overstaphulp gaat en dat mijn tekst opeens ten dele in cursief staat en de gewone tekst ook ten dele veranderd is.
Nog een poging voor overstaphulp: klik hier.

aurora1
door aurora1 - May 19, 2015 om 01:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

D.w.z. dat de link in mijn eerste reactie naar (uitleg van) de overstapservice werkt niet meer en die in mijn 2e reactie ook niet.
Ik geef het op.

door 1953 - May 19, 2015 om 02:48
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Er ging geen lichtje bij u branden dat het e.e.a. niet correct verliep met de overstapservice.

Vertrouwen is goed, controle is beter! U had beter zelf bij ZIGGO het abonnement kunnen opzeggen.

Om die reden had ik oktober 2014 de boel geannuleerd bij KPN.

gerbera
door gerbera - May 19, 2015 om 17:41
7348 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=aurora1 schreef op dinsdag 19 mei 2015, 01:15]D.w.z. dat de link in mijn eerste reactie naar (uitleg van) de overstapservice werkt niet meer en die in mijn 2e reactie ook niet.
Ik geef het op. Hoi aurora1, Bij mij werken de linken wel.

anouksanne
door anouksanne - May 19, 2015 om 18:33
38 Antwoorden / 27 Vragen

Sowieso nooit zover laten komen. De 2e afschrijving die u als onterecht beschouwde had u al tot actie moeten aanzetten.
De meeste providers zullen hier ook wijzen op verantwoordelijkheid van de klant zelf. En terecht naar mijn idee. Het is zelfs mogelijk dat KPN netjes alles heeft gedaan wat ze moesten doen maar dat Ziggo fouten heeft gemaakt. Hoe onredelijk is het dan om zelfs niets te doen en KPN met de problemen op te zadelen?
Vaak is achteraf niet te controleren waar de fout zit. De enige aanwijsbare fout is dat u geen van beide partijen erop heeft gewezen. Wat dat betreft vindt ik het coulant dat KPN 50/50 met u wil gaan in de kosten. Zij kunnen ook voet bij stuk houden dat zij alles gedaan hebben en Ziggo fout zit. Die kan dan weer terugverwijzen naar KPN en zo kunt u ook gewoon alle kosten moeten betalen.
Storneren is ook niet geheel verstandig en al helemaal niet zonder daar verder actie op te ondernemen. De meeste betalingsprocessen gaan automatisch waardoor u vanzelf bij incassobureau en/of deurwaarder belandt. U kunt dan niet roepen dat dit onterecht is, u heeft zelf immers nooit de incassant erop gewezen dat deze naar uw mening onterecht incasseert.
Als ik u was zou ik akkoord gaan met de 50/50 deal die KPN u biedt en bij Ziggo nagaan wat zij nog voor u kunnen betekenen en hier niet teveel stampij om maken.