co
door colinvandriel Oct 14, 2014 om 13:45
Huishouden & energie

OXXIO

Beste,

ik heb vorig jaar een afrekening van oxxio gehad van rond de 900€. Dit is een erg hoog bedrag en het verhaal erachter is ook een apart verhaal.

rond september ben ik begonnen met bellen naar oxxio en gevraagd of ik wel genoeg betaal per maand. Tuurlijk mevrouw, u betaald genoeg.. zelfs iets teveel maar dat komt dan goed bij uw afrekening. Toch vertrouwde ik het niet omdat ik een gaskachel had wat ik ook aangegeven had. Dus nogmaals gebeld, uitgelegd en weer hetzelfde antwoord met daarbij dat ik moest kijken op OXXIO in control app. Dat deed ik natuurlijk en ook daar stond dat ik goed stond en genoeg/te veel betaalde. uiteindelijk 3x gebeld en aantal keren in de app gekeken en altijd stond het goed. Totdat ik mijn afrekening kreeg en ik rond de 900 euro moest betalen. Nu konden ze opeens niets meer voor mij doen.. 'we weten niet met wie u gebeld heeft'.. 'u kunt de app niet 100% vertrouwen'.. 'uw meters zijn gedateerd dus kunnen we geen goede gegevens binnen krijgen'. OKE .. dus dat kunt u mij alleen vertellen als het kwaad al geschied is. Heb nu een redelijk bedrag al afbetaald maar het zit mij nog steeds dwars. echt heel erg dwars. Ik vind dat ik opgelicht ben. wat kan ik doen?

649 6 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 14, 2014 om 13:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo colinvandriel,

Wat gooien mensen toch snel met de term 'opgelicht'.
Daarvan is hier geen sprake. Wél van onzorgvuldigheid.
Je had zelf al door dat het voorschotbedrag aan de lage kant was.
Je had zelf het bedrag kunnen verhogen of het geld opzij kunnen zetten.
Neem aan dat de afrekening klopt met de meterstand.
En dat het voorschotbedrag nu verhoogd is.

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Oct 14, 2014 om 13:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bent niet opgelicht.

Op de nota van verleden jaar staan de standen vermeld, die u hebt doorgegeven, of die wellicht automatisch doorgegeven worden. Die had u kunnen controlen met de meters en als ze niet juis waren, had u de correcte kunnen doorgeven.

Dus in plaats van op een app kijken, kijk in de meterkast.

co
door colinvandriel - Oct 14, 2014 om 14:49
1 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry misschien niet in vermeld maar oxxio vertelde mij dat ik niet van mijn meters uit mocht gaan daar deze gedateerd waren. Ik woonde in een antikraak. Misschien is het naief.. maar als ik zelf het gevoel heb dat het niet goed zit en mensen die er verstand van hebben zeggen dat het goed zit dan luister ik daar naar en niet naar iemand die er geen verstand van heeft zoals ikzelf. Wanneer oxxio 3x zegt dat ik goed zit niet meer hoef te betalen ook al leg ik mijn hele situatie uit.. dan mag ik toch wel rekenen op meer coulance van dr maatschappij neem ik aan

gerbera
door gerbera - Oct 14, 2014 om 15:04
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Zeer vreemde reactie van oxxio dat u niet op de meters mag vertrouwen. Is vervolgens mijn vraag, als dat zo is, kloppen hun gegevens dan wel want zij gaan wel uit van de opgegeven meterstanden.
Ja en als je de meters niet mag vertrouwen moet je oxxio dan maar blindelings geloven?

valerius-2
door valerius-2 - Oct 14, 2014 om 15:04
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Kloppen de meterstanden? Kijk die eens na op u afrekening.en de meterstanden

sw
door swat1500 - Oct 14, 2014 om 23:29
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Als u het gas dat u in rekening is gebracht inderdaad verbruikt heeft dan dient u daarvoor te betalen. Dat u een te laag voorschot bedrag heeft betaald doet daar niets aan af.
Bij het vaststellen van een voorschot wordt, bij gebreke van een verbruikshistorie, uitgegaan van een standaardwoning met een standaard gezin. Kennelijk is uw woonsituatie dermate uitzonderlijk dat de standaard berekening niet goed bruikbaar is.
Bij anti-kraak bewoning heb je het vaak over incourante panden waarop geen standaardberekening op toegepast kan worden.