eclipse
door eclipse Mar 19, 2015 om 23:55
Huishouden & energie

Oxxio

Hallo
een vraag betreft oxxio.
vorig jaar 2014 31 mei ben ik overgestapt van nuon naar oxxio, mede door de actie van de ipad air.
ik zag dat enkel het gas 5 ct duurder was,en stedin zelfde kosten was. daar mijn verbruik op ca 350 kuub per jaar ligt maakt dit niet zoveel uit. ik ben een contract voor 3 jaar aangegaan.
Echter, na herhaaldelijke verzoeken om informatie over de app van oxxio, heb ik er schoon genoeg van, ik ken niets doen/invullen/ op vragen via face book wordt niet meer gereageert. mail hebben ze niet en bellen verdom ik 55 ct.
Nu belt van de week nuon mij op en ik kreeg een verzoek waarom ik bij nuon was vertrokken, ik antwoordde de ipad , en nu komt mijn woede, de man begreep dat wel, maar vroeg mij even de site van oxxio te openen, via via via kwamen we bij het vastrecht, dat bepaalt ieder bedrijf voor zichzelf zei die man ik dacht dat het gewoon bij de vaste kosten van stedin zat. het vastrecht per product bij oxxio is 14, 50 per product, maal 2 is 29 euro dit 3 jaar lang, dus ik zou de ipad minstens 2 x betalen. 36 x29 euro dat komt neer op 944 euro dat zijn 3 ipads air. .... we hebben direct de boel geregeld, ik ga per 3 JUNY terug naar nuon, deze betaald mijn boete, waarom 3 juny ? om er zeker van te zijn dat ze niet met data gaan kloten bij oxxio om zo een hogere boete te bedingen en de reden dat ze de ipad niet kunnen terugvorderen.
weet iemand of dit klopt, ik heb per 31 mei a.s nl al een jaar weg dus 12 x 29 euro... termijn 195 euro. dus 31 mei einde eerste jaar, ik betaal bij nuon 3,50 per product vastrecht dat is 7 euro een verschil van 22 euro + dat het gas ca 5 ct goedkoper is. is er iemand die mij zekerheid ken verschaffen betreft de ipad ? blijft deze gewoon mijn eigendom ?? is er niemand die erop toeziet dat het vastrecht een soort verborgen inkomsten bron van oxxio is ?? want dit is oplichters werk. er zouden GEEN extra kosten zijn zoals afgesproken, tot ik van de week het vastrecht zag...\

geen verwijten moet je maar lezen ofzoiets, mij werd voorgehouden dat er geen extra kosten waren en stedin gewoon hetzelfde bleef ik ging ervanuit dat vastrecht ook van stedin is.

de app van OXXIO werkt nog voor geen meter , ze blijven rommelen en aanknoeien., geen antwoorden meer op facebook.. mail hebben ze niet en bellen wil ik niet ...iemand die mij wat wijzer ken maken , NUON garandeert dat het probleemloos gaat en zij de ipad niet mogen terugvorderen naéén jaar.. vandaar ook de datum 3 juny voor de zekerheid... groet han

3660 9 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 20, 2015 om 10:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo eclipse,

Tja, die vastrechtkosten is iets waar veel mensen zich op verkijken bij het vergelijken van prijzen van energieleveranciers.
Info vastrechtkosten: lees hier.
Maar goed, NUON wil je graag terug. ;-)
hopetobehelping heeft het hierboven keurig neergezet.
Zorg dat je één en ander van Nuon op papier hebt vóórdat je overstapt.

Met vr.gr.

eclipse
door eclipse - Mar 20, 2015 om 13:06
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op vrijdag 20 mrt 2015, 06:44]Beste eclipse,

de vastrecht kosten die een energiemaatschappij in rekening brengt bepaalt de energiemaatschappij zelf. Er zitten grote verschillen in de vastrecht kosten zoals u nu gemerkt heeft.
Bij Oxxio betaalt u (2 producten) € 22,- per maand meer dan bij Nuon. Helaas wordt er nog te vaak alleen naar de energie en gasprijzen gekeken bij een overstap en worden de vastrecht kosten dan vergeten, net zoals bij u het geval is. Dat levert dan achteraf onaangename verrassingen op.

Heeft u uw nieuwe contract/afspraken met Nuon wel zwart op wit (papier of email) ? Laat hierin ook zetten dat Nuon de opzegvergoeding, die Oxxio u in rekening brengt, betaalt. Dan kunnen er later geen misverstanden zijn.
In de volgende link leest u dat de opzegvergoeding die Oxxio u in rekening gaat brengen € 150,- (2 overeenkomsten) is: klik hier.

De datum van 3 juni welke wordt aangegeven door Nuon is begrijpelijk. Dan is het meer dan een jaar na uw 'startdatum' bij Oxxio. Dit staat in de voorwaarden van 'Oxxio':
"Oxxio heeft, bij beëindiging van de leveringsovereenkomsten binnen een jaar na startdatum van de eerste levering, het recht om maximaal € 100,- inclusief btw als vergoeding bij u terug te vorderen voor het ontvangen product.
Als uw vorige leverancier u een opzegvergoeding in rekening heeft gebracht en Oxxio heeft deze voor u vergoed, dan heeft Oxxio, bij voortijdige beëindiging van de leveringsovereenkomst, het recht om deze vergoeding bij u terug te vorderen."

Als u per 3 juni overstapt is er geen extra boete voor de ipad en mag u deze houden.
De Oxxio voorwaarden, "Actievoorwaarden gratis tablet of notebook", kunt u hier downloaden en nalezen: klik hier.

Mocht Nuon u bij de overstap naar Oxxio vorig jaar een opzegvergoeding in rekening hebben gebracht en deze is toen betaald door Oxxio dan is dat nog wel een aandachtspunt voor u.
Die opzegvergoeding wil Oxxio dan van u terug hebben. Als er vorig jaar geen opzegvergoeding is betaald door Oxxio dan geldt dit uiteraard niet.

@Dankje Hooptobe, er staat op de pagina ( persoonlijke inlog) dat mijn contract op 3 JUNY ingaat :-) kosten worden door nuon betaald, de formuilieren moeten nog komen, maar alles staat al op mijn inlogpagina, die hebben ze nog van vorig jaar en die hebben ze nu aangepast ..blij dat ze die ipad niet kunnen terugvorderen, en die doos rommel die erbij zat stekkers, spaarlampen die we al jaren hebben.. maffe waterkraan ?? niet te gebruiken verwarmingskraan.chinese bijsluiter ??. verlengsnoer :-) mijn irritatie begon maanden terug omdat de app niet werktte als je bijv je gas invulde over 3 dagen zeg 5 kuub dan was ineens je voorschot van 95 euro verbruikt ?? dit is dan incl kosten stedin en waarschijnlijk vastrecht.stel oplichters nuon 3,50 oxxio 14,50 pp ze hadden beloofd dat je met de app je werkelijke kosten kon zien incl de hele toeslagen. maar niks maar dan ook niks werktte. dus hou ik het al maanden bij via mijn nuon app die wel werkt, en zie dat ik eind juny ca 800 euro terug krijg. op de oxxio site vergelijk ik dan de prijzen met de verbruiktte gas en stroom, elke maand hou ik ca 90 euro over. had 22 euro meer kunnen zijn per maand mja.. ik doe expres een hoger voorschot als spaarpotje voor de vakantie :-) zo maak ik het niet op . dank voor je duidelijke antwoord groet han p.s ik denk dat er velen mensen ten onrechte net als mij denken dat vastrecht al in de vaste stedin kosten zitten, had ik geweten dat ik over 3 jaar meer als 900 euro voor de kat z n k*t ging betalen, had ik er uiteraard NOOIT aan begonnen..Noot , voor de gewone zonder cadeau vastrecht is het bij oxxio ook lager 8 euro per product https://www.oxxio.nl/energieproducten/energietarieven, jammer dat kassa en of radar hier geen aandacht aanbesteden, die zien alleen maar woekerpolissen en beleggingen terecht hoor maar kom he er zijn meer misstanden om op te rapen :-)

ho
door hopetobehelping - Mar 20, 2015 om 13:06
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste eclipse,

de vastrecht kosten die een energiemaatschappij in rekening brengt bepaalt de energiemaatschappij zelf. Er zitten grote verschillen in de vastrecht kosten zoals u nu gemerkt heeft.
Bij Oxxio betaalt u (2 producten) € 22,- per maand meer dan bij Nuon. Helaas wordt er nog te vaak alleen naar de energie en gasprijzen gekeken bij een overstap en worden de vastrecht kosten dan vergeten, net zoals bij u het geval is. Dat levert dan achteraf onaangename verrassingen op.

Heeft u uw nieuwe contract/afspraken met Nuon wel zwart op wit (papier of email) ? Laat hierin ook zetten dat Nuon de opzegvergoeding, die Oxxio u in rekening brengt, betaalt. Dan kunnen er later geen misverstanden zijn.
In de volgende link leest u dat de opzegvergoeding die Oxxio u in rekening gaat brengen € 150,- (2 overeenkomsten) is: klik hier.

De datum van 3 juni welke wordt aangegeven door Nuon is begrijpelijk. Dan is het meer dan een jaar na uw 'startdatum' bij Oxxio. Dit staat in de voorwaarden van 'Oxxio':
"Oxxio heeft, bij beëindiging van de leveringsovereenkomsten binnen een jaar na startdatum van de eerste levering, het recht om maximaal € 100,- inclusief btw als vergoeding bij u terug te vorderen voor het ontvangen product.
Als uw vorige leverancier u een opzegvergoeding in rekening heeft gebracht en Oxxio heeft deze voor u vergoed, dan heeft Oxxio, bij voortijdige beëindiging van de leveringsovereenkomst, het recht om deze vergoeding bij u terug te vorderen."

Als u per 3 juni overstapt is er geen extra boete voor de ipad en mag u deze houden.
De Oxxio voorwaarden, "Actievoorwaarden gratis tablet of notebook", kunt u hier downloaden en nalezen: klik hier.

Mocht Nuon u bij de overstap naar Oxxio vorig jaar een opzegvergoeding in rekening hebben gebracht en deze is toen betaald door Oxxio dan is dat nog wel een aandachtspunt voor u.
Die opzegvergoeding wil Oxxio dan van u terug hebben. Als er vorig jaar geen opzegvergoeding is betaald door Oxxio dan geldt dit uiteraard niet.

eclipse
door eclipse - Mar 20, 2015 om 13:08
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 20 mrt 2015, 10:09]Hallo eclipse,

Tja, die vastrechtkosten is iets waar veel mensen zich op verkijken bij het vergelijken van prijzen van energieleveranciers.
Info vastrechtkosten: lees hier.
Maar goed, NUON wil je graag terug. ;-)
hopetobehelping heeft het hierboven keurig neergezet.
Zorg dat je één en ander van Nuon op papier hebt vóórdat je overstapt.

Met vr.gr.
@hoi Edrick papieren zijn onderweg, op MIJN NUON is alles al klaar voor 3 JUNY :-) enne mijn oxxio mogen ze boven de i s droppen ..

edrick3
door edrick3 - Mar 20, 2015 om 13:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@eclipse,

Mooi zo.
Ook weer geregeld.

Goed weekend

ho
door hopetobehelping - Mar 20, 2015 om 14:06
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste eclipse,

dat vastrecht is een behoorlijke adder onder het gras en zo gebruikt Oxxio het ook (vind ik dan toch).

Geen idee wat voor contract u met Nuon heeft afgesloten, maar als u gewoon variabele prijzen heeft (geen vaste periode, vaste prijs) dan zou ik in uw geval ook kijken naar 'Nuon Blijven Loont', maar misschien heeft u dat al gedaan.
Het zijn geen wereldschokkende bedragen de korting die je daarbij krijgt, maar alle kleine beetjes helpen :-).

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 21, 2015 om 01:00
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Beste Eclipse, net als bij een telefoonabonnement betaal januari je iPhone zelf. Maar voor 944 Europa kan ik er geen 3 kopen. Oxxio biedt ook lagere prijzen en lagere kosten voor het netwerk, 8 euro per maand. Je betaalt gewoon je eigen cadeau. Bij Nuon zijn ze ook niet helemaal eerlijk. Want een nieuwe klant betaald minder dan een terugkerende klant. Kortom met dit soort to good to be true aanbiedingen eerst rekenen dan tekenen.

Diewilik

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 22, 2015 om 12:49
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Nuon binnenkort; "afspraken? boete betalen? sorry meneer maar ik zie hier niets in het systeem".

Beter stap je over via bijvoorbeeld gaslicht.com, je hebt dan een enigszins wel onafhankelijk overzicht wat rekening houdt met alle kosten.

mi
door mirandaatje32 - Mar 24, 2015 om 09:37
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Eclipse,

De boete die Nuon overneemt, bedraagt voor jou €150,- totaal. Wat voor contract ben je bij Nuon aangegaan en weet je ook de tarieven? Vaak is het zo dat ze een driejarig contract bieden als ze je boete betalen en dan kan je alsnog een te duur energiecontract hebben. Anders gezegd, het loont vaak om een energievergelijker te raadplegen om te controleren of het contract van Nuon wel goed is of niet. Zo voorkom je te dure contracten. Nuon moet immers ergens de vergoeding van de boete terugwinnen.