eclipse
door eclipse May 5, 2015 om 16:54
Geldzaken & recht

Oxxio

Hallo, op 31 mei 2014 ging ik een contract aan met oxxio voornamelijk om de ipad air, in het telefonisch gesprek werd er gezegt dat er geen enkele kosten aanzaten deze waren ook niet op de site van oxxio terug te vinden..
Ca 5 maanden terug belde de oude leverancier mij ( Nuon) met de vraag waarom ik was weggegaan ivm aanpassingen beleid oid . ik vertelde van de ipad, waarop de man mij vroeg even mee te klikken op de site van oxxio, na het nodige klik werk en verstoptte brieven jawel het vastrecht was 14,50 per product is 29 euro per maand, ik ben toen oxxio gaan benaderen waarom dat niet gewoon zichtbaar was, ik vroeg het op face book , ik vroeg het in mijn oxxio, ik heb alles gedaan om oxxio te bereiken, als ik ze bel krijg ik een keuze menu van een incasso bureau ?? ik heb op facebook meerdere malen om uitleg gevraagt aan de oxxio pagina waarom het niet duidelijk werd vermeldt, en waarom mijn oxxio app nog steeds niet werkt en nooit heeft gewerkt , hierop werk ik gebannen voor reacties op de facebook site van oxxio, ik ken ze niet bellen, ik ken ze niet schrijven, mijn website van MIJN OXXIO is ontoegankelijk ? ik ken en mag niets invullen, ik betaal 190 per maand en dat is alle contact wat ik heb ?.
ik had een 3 jarig contract afgesloten niet wetende dat ik voor de ipad 1068 euro zou gaan betalen, maar op 3 JUNY ga ik terug naar Nuon deze betalen de boete de ipad is boete vrij na één jaar , de actie ipad staat nu pontificaal vermeldt op de site van oxxio, nu wel .......maar dat zal komen door de regen aan klachten ook van mij aan de afm .. nu moet ik mijn meterstanden doorgaan geven , maar ik weet niet hoe?? ze hebben geen adres ? zijn wel een dochter van eneco ) ze hebben geen telefoon geen email geen facebook voor mij, geen mijn oxxio website ..
mogen ze dat zomaar doen ? een klant helemaal blokken alleen laten betalen en geen enkele vorm van contact mogelijk maken ??? ik heb al een advocaat gevraagt om te helpen maar die zegt dat als het een zaak wordt zei 610 euro rekent ?? wat ken ik doen om oxxio te dwingen mij te benaderen en/of toegang te geven tot mijn gegevens ? vr gr

2582 19 Rapporteer

akkerdistel
door akkerdistel - May 5, 2015 om 17:13
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Wordt gewoon netjes, na 2 keer klikken, aangegeven op de site; Vastrecht € 348 (zonder device; Vastrecht € 192).
Daarmee kun je de rest van jouw vragen gewoon zelf mee invullen.

edrick3
door edrick3 - May 5, 2015 om 17:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo eclipse,

Wat een gekl..i
Je dacht toch niet echt dat je die iPad zomaar erbij zou krijgen?
Bij het vergelijken van energieprijzen wordt vaak vergeten naar het vastrechtbedrag te kijken.
Bij Nuon € 3,75 en bij Oxxio € 14,50.
Dat scheelt een slok op een borrel.
Natuurlijk moet je in contact kunnen komen met Oxxio.
Als je terug naar Nuon gegaan bent, dan regelen die de meterstanden toch voor je?
Of heb je (nog) geen slimme meter?
Natuurlijk moet het niet nodig zijn om een advocaat in te schakelen.
Kost je goud geld. Zonde!
Hoop voor je dat alles gauw in orde komt.

Met vr.gr.

eclipse
door eclipse - May 5, 2015 om 17:35
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op dinsdag 5 mei 2015, 17:13]Wordt gewoon netjes, na 2 keer klikken, aangegeven op de site; Vastrecht € 348 (zonder device; Vastrecht € 192).
Daarmee kun je de rest van jouw vragen gewoon zelf mee invullen.

@ Akkerdistel, ja nu wordt het netjes aangegeven, maar in april/mei 2014 NIET toen zaten de vastrecht kosten verstopt , en ging ik er vanuit dat stedin ook vastrecht was/is, maar dat is dus niet zo.. en per product is vastrecht ( mogen ze allemaal zelf bepalen) normaal tussen de 3,25 en 3,75 euro oxxio ipad 29 euro vastrecht per maand 14,40 PP ... dat zie ik de laatste 2 maanden ook staan hoor vandaar mijn onrechtvaardig gevoel, ze hebben me voorgelogen of eromheen gedraait, er zouden geen extra kosten komen gratis was en is gratis tot je het vastrecht kunt vinden.. :-) ik vermoedt dat de afm hen erop heeft gewezen want google staat er vol mee ook op de klachten.nl en meer van die site s ... ik kreeg als antwoord van de afm dat ze niets kunnen doen voor mij persoonlijk, maar wel oxxio erop kunnen wijzen dat de website niet deugt, of nalatig is of wat dan ook en ze mogen dan nog gaan beboeten ook, mja die instinker is dus bij oxxio al gerepareerd hoor ....

eclipse
door eclipse - May 5, 2015 om 17:38
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op dinsdag 5 mei 2015, 17:23]Beste eclipse,

erg bizar dat Oxxio het zo onmogelijk heeft gemaakt voor u om contact op te nemen met ze.

Het telefoonnummer van de Oxxio klantenservice heeft u waarschijnlijk al, 0900-55 66 777.
Het bezoek adres is Marathon 5, 1213 PC Hilversum (klik hier).

Uw meterstanden moet u uiteraard door kunnen geven, een goede eindafrekening dient u ook te krijgen na uw overstap.
Van uw meterstanden zou ik als ik u was een foto maken met een krant van de huidige dag er naast (de verhouding met Oxxio is al niet best als ik het goed begrijp en dan heeft u achteraf nog bewijs in ieder geval). Stuur de meterstanden desnoods aangetekend met de post naar het bezoek adres.
Geen idee hoe het precies zit met eindstanden bij Oxxio en begin standen bij Nuon maar zou Nuon als uw nieuwe leverancier u nog kunnen helpen om ervoor te zorgen dat in ieder geval uw juiste eindstanden bij Oxxio worden gehanteerd voor uw eindafrekening ?

Waarom werkt 'mijn oxxio' niet voor u ? Hebben ze dat ook geblokkeerd ? Als dat zou werken zou dat wel het meest eenvoudige voor u zijn.

U kunt een klacht indienen bij de geschillencommissie maar dat gaat voor u gewoon te lang duren volgens mij aangezien het zo eind juni is, klik hier.
\
@@ hope toobehelping.. DANKJEWEL :-) top eindelijk het adres. dat telefoon nummer wordt als gratis aangeboden voor 55 ct per gesprek ?? mja zeiden ze van de ipad ook :-) zal doen wat je zegt krantje erbij, Nuon zit er ook bovenop hoor die heeft de oude standen van 2014 nog, en die lopen mee als ik de rekening( jaaropgave krijg) nogmaals hartelijk dank

eclipse
door eclipse - May 5, 2015 om 17:44
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 5 mei 2015, 17:31]Hallo eclipse,

Wat een gekl..i
Je dacht toch niet echt dat je die iPad zomaar erbij zou krijgen?
Bij het vergelijken van energieprijzen wordt vaak vergeten naar het vastrechtbedrag te kijken.
Bij Nuon € 3,75 en bij Oxxio € 14,50.
Dat scheelt een slok op een borrel.
Natuurlijk moet je in contact kunnen komen met Oxxio.
Als je terug naar Nuon gegaan bent, dan regelen die de meterstanden toch voor je?
Of heb je (nog) geen slimme meter?
Natuurlijk moet het niet nodig zijn om een advocaat in te schakelen.
Kost je goud geld. Zonde!
Hoop voor je dat alles gauw in orde komt.

Met vr.gr.

@ Hallo Edrick, advocaad komt op 61o euro ? alleen maar om die gasten te manen om mij toegang te geven tot MIJN OXXIO . ik wordt nu ook geholpen door Nuon, En edrick weet je veel mensen zoals ik weten sommige dingen gewoon niet als ze zeggen dat vastrecht bij stedin zit neem ik dat aan, stedin heeft zoveel onder z n hoede... maar ik wist echt niet dat het een apart rekeningetje was om geld te genereren.. dus wordt geen 1068 maar iets van 220 euro voor de ipad air :-) half geld toch nog he :-) maar de frustratie dat ze me overal blocken, ?? dat het zomaar mag en kan ? dat snap ik dus niet vandaar dat ik het aan een advocaad vroeg, mja 610 euro voor als het moet voorkomen en dan griffie kosten ja pfttttt...... gek he we wonen in een rechtstaat, maar die kunnen we niet betalen ?? dank voor het reageren edrick :-)

edrick3
door edrick3 - May 5, 2015 om 17:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@eclipse,

meterstanden doorgeven:klik hier.

ho
door hopetobehelping - May 5, 2015 om 17:46
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste eclipse,

erg bizar dat Oxxio het zo onmogelijk heeft gemaakt voor u om contact op te nemen met ze.

Het telefoonnummer van de Oxxio klantenservice heeft u waarschijnlijk al, 0900-55 66 777.
Het bezoek adres is Marathon 5, 1213 PC Hilversum (klik hier).

Uw meterstanden moet u uiteraard door kunnen geven, een goede eindafrekening dient u ook te krijgen na uw overstap.
Van uw meterstanden zou ik als ik u was een foto maken met een krant van de huidige dag er naast (de verhouding met Oxxio is al niet best als ik het goed begrijp en dan heeft u achteraf nog bewijs in ieder geval). Stuur de meterstanden desnoods aangetekend met de post naar het bezoek adres.
Geen idee hoe het precies zit met eindstanden bij Oxxio en begin standen bij Nuon maar zou Nuon als uw nieuwe leverancier u nog kunnen helpen om ervoor te zorgen dat in ieder geval uw juiste eindstanden bij Oxxio worden gehanteerd voor uw eindafrekening ?

Waarom werkt 'mijn oxxio' niet voor u ? Hebben ze dat ook geblokkeerd ? Als dat zou werken zou dat wel het meest eenvoudige voor u zijn.

U kunt een klacht indienen bij de geschillencommissie maar dat gaat voor u gewoon te lang duren volgens mij aangezien het zo eind juni is, klik hier.

bo
door boiler - May 5, 2015 om 17:47
64 Antwoorden / 0 Vragen

Ik doe even een wilde gok: gezien uw reacties in voorgaande topics die niet echt heel netjes zijn, maar die de redactie gelukkig heeft verwijderd, zal uw op communicatie richting Oxxio ook wel het nodige aan te merken zijn. En uiteraard zijn ze dan vrij om een blokkade in te stellen. U gaat maar bellen of een brief sturen....

De gegevens staan hier

https://www.vastelastenbond.nl/energie/oxxio/contact/

dus je verhaal over niet bellen en niet schrijven is onzin.

edrick3
door edrick3 - May 5, 2015 om 17:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@eclipse,

.....dat telefoon nummer wordt als gratis aangeboden voor 55 ct per gesprek ?....
Er staat niet dat de telefoon gratis is:

Bel ons op 0900 – 55 66 777

(55 cent per gesprek + je belkosten) van 8.30 tot 19.00 uur.

eclipse
door eclipse - May 5, 2015 om 17:56
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 5 mei 2015, 17:45]@eclipse,

meterstanden doorgeven:klik hier.

@ Edrick, Ik heb nog geen ref nr. het zal schriftelijk gaan denk ik want ik ken toch nergens op ( laat het wel weten als het zover is . Nuon schrijft mij op 3 juNy uit bij oxxio, en dan maar hopen dat de truggave fatsoenlijk verloopt maar als ik alle klachten erover lees ?? wordt het dit jaar maar een korte tour door normandie en bretagne :'( p.s 3 JUNY heb ik zwart op wit ivm mogelijke boete s e.d en 50 euro voor de ipad boete die ontloop ik op deze manier. dus nuon betaald mijn boete s , en de ipad is dan boete vrij. heb contract hier al liggen, express 3 juNy gedaan want een dag te vroeg en hoppa je zit in de problemen, vandaar 3 dagen later ...........

eclipse
door eclipse - May 5, 2015 om 18:05
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 5 mei 2015, 17:50]@eclipse,

.....dat telefoon nummer wordt als gratis aangeboden voor 55 ct per gesprek ?....
Er staat niet dat de telefoon gratis is:

Bel ons op 0900 – 55 66 777

(55 cent per gesprek + je belkosten) van 8.30 tot 19.00 uur.

@ Edrick, ja nu staat het er wel, ik weet het, maar niet vorig jaar ..en in de brief stond toen gratis en kreeg ik een link naar een incasso bureau ???? en als je dan belde werden de kosten pas vermeldt...

ho
door hopetobehelping - May 5, 2015 om 18:06
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste eclipse,

op energievergelijker zie ik een email adres van Oxxio, vragen@oxxio.nl.
Op energieleveranciers vind ik nog deze, deoxxiomedewerker@oxxio.nl.
Op energieprijzen-vergelijken.nl zie ik nog, info@oxxio.nl.

Geen idee of u dan antwoord terug krijgt maar mocht u willen mailen dan biedt dat wellicht ook mogelijkheden voor u.
(gevonden via google met "@oxxio.nl" inclusief de quotes).

me
door megasponsor - May 5, 2015 om 18:18
8 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb je bericht op de facebook pagina van oxxio gezet.

bo
door boiler - May 5, 2015 om 18:22
64 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=megasponsor schreef op dinsdag 5 mei 2015, 18:18]Ik heb je bericht op de facebook pagina van oxxio gezet.

Beetje brutaal niet? Je had TS ook dat advies kunnen geven...of ie daar wat mee doet is een tweede...

zoekster
door zoekster - May 5, 2015 om 18:39
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het postadres is

Postbus 1639
1200BP Hilversum

bo
door boiler - May 5, 2015 om 18:53
64 Antwoorden / 0 Vragen

Ja...ook dat was al doorgegeven....

valerius-2
door valerius-2 - May 5, 2015 om 18:59
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U niet de enige die hier ingetrapt is maar als u eerst nagedacht zou hebben dan had er vanzelf achter gekomen dat de leverancier niet aan liefdadigheid doet, daarom is bij hun duurder et verborgen kosten. In elk geval heeft u nu misschien de weet dat er meer is dn alleen he gebruik en er nog veel meer kosten zijn

tenormin
door tenormin - May 5, 2015 om 19:13
16823 Antwoorden / 108 Vragen

hoi eclipse, zal niet veel geld uitmaken maar alternatief 0900 nummer van Oxxio is 035-6265800. Als advies word gegeven met afgeschermd nummer te bellen. Hoop wel dat Nuon zich aan de afspraak houd. Ik vertrouw de meeste "toezeggingen" niet zo erg meer. Veel plezier in Normandië.

br
door bravehenk - May 5, 2015 om 19:51
206 Antwoorden / 0 Vragen

TS heeft vorig jaar niet goed opgelet stond wel degelijk vermeld,hoe ik dat weet ben vorig jaar ook overgestapt naar een andere leverancier.
Op de site van Oxxio stonden 2 tarieven 1 met "gratis iPad" en 1 zonder,jammer dat ik de kopieën weggegooid heb intussen. Je kon duidelijk zien dat je a een 3 jarig contract moest afsluiten en b vastrecht het dubbele was. Zijn al topics over beginnende in 2012 even zoekfunctie gratis IPad Oxxio intoetsen.

gr Henk