grazy58
door grazy58 Oct 3, 2015 om 20:37
Computers & telefonie

Pakket niet ontvagen

ik heb een bestelling gedaan bij Dit is TV
deze hebben dit verzonden met DHL
bij mij is niemand aan de deur geweest en er lag
ook geen kaartje in de brieven bus
op track en trace van DHl zag ik dat het pakket bij de buren is af gegeven
ben daar geweest maar iemand anders had het pakket al opgehaald met een bewijs van DHL
ik heb contact opgenomen met DIt is Tv
daar werd mij via mail verteld dat ze niets voor mij konden doen
om dat DHL zegt dat pakket is afgeleverd bij de buren en een kaartje in mijn brieven bus was gedaan
volgens onderzoek van DHL en de bezorger
ik heb nu 249 euro betaald en heb niets ontvangen
wat moet ik nu nog doen om als nog mijn bestelling of geld terug te krijgen

fj groen rotterdam

13195 37 Rapporteer

f.weele
door f.weele - Oct 3, 2015 om 20:46
1085 Antwoorden / 27 Vragen

moest er voor ontvangst getekend worden?

grazy58
door grazy58 - Oct 3, 2015 om 20:53
8 Antwoorden / 1 Vragen

nee er hoefde niet voor getekend worden

diumenge
door diumenge - Oct 3, 2015 om 20:59
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat is dan het probleem van de leverancier. Zij zijn verantwoordelijk voor de levering. U recht halen zal echter nog lastig worden. Toevallig met creditcard betaald? Dan kunt u gebruik maken van kopersbescherming.

Fijn zulke buren. Het kaartje is kennelijk in de verkeerde bus gedaan en daar is misbruik van gemaakt, of de buren liegen.

grazy58
door grazy58 - Oct 3, 2015 om 21:02
8 Antwoorden / 1 Vragen

ik met via Paypal betaald

f.weele
door f.weele - Oct 3, 2015 om 21:02
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Dit is vreemd. Een pakket met zo'n waarde verstuur je niet zonder dat er voor ontvangst getekend moet worden. Heeft "Dit is TV" niet vermeld om het juist niet bij de buren af te geven? Was het pakket verzekerd? Het kan zijn dat het kaartje uit de brievenbus is gevist en zo bij de buren opgehaald. Dit gebeurt vaker in Rotterdam. Eventueel aangifte doen van diefstal en informeren of je DHL en/of Dit is TV aansprakelijk kan stellen.

m.vr.gr.

f.weele
door f.weele - Oct 3, 2015 om 21:05
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Met PayPal heb je kopersbescherming. Informeer of je deze zaak bij hun kunt claimen.
m.vr.gr.

grazy58
door grazy58 - Oct 3, 2015 om 21:12
8 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb een claim aangemaakt bij paypal en wacht op een ractie van Dit is tv

kreeg wel op dag dat ik de claim had aangemaakt een email van hun
dat hun op DHL moeten afgaan en die hadden gemeld dat bezorger onderzoek had ingesteld
en dat hij het kaartje in de goede brieven bus dat gedaan
zou ik ook zeggen als ik een onderzoek na me zelf zou moeten instellen

ik wacht nu af of ze nog reageren via Paypal

f.weele
door f.weele - Oct 3, 2015 om 21:20
1085 Antwoorden / 27 Vragen

typisch de slager die zijn eigen vlees keurt. PayPal zou de zaak nu af moeten handelen en met de fouten die Dit is TV en DHL hebben gemaakt (dus o.a. tekenen voor ontvangst) hoop ik dat PayPal de claim zal honoreren.
m.vr.gr.

ho
door hopetobehelping - Oct 3, 2015 om 21:21
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste grazy58,

de verkoper, 'Dit is TV', is verantwoordelijk voor de verzending van uw bestelling. Deze verantwoordelijkheid eindigt pas op het moment dat u uw bestelling in ontvangst hebt genomen.
Welke partij de verkoper hiervoor inschakelt is de verantwoordelijkheid van de verkoper net zoals of de bestelling wel of niet correct bezorgd wordt. Uitzondering hierop is het geval waarbij u de vervoerder hebt aangewezen (Burgerlijk Wetboek 7, artikel 11).

Als u de vervoerder niet heeft aangewezen dient U de verkoper er dus op aan te spreken, laat de verkoper maar bewijzen dat u de bestelling ontvangen heeft. Kunnen ze dat niet en willen ze niet opnieuw leveren dan ontbindt u de koopovereenkomst en eist uw geld terug.
Meer informatie wat u dan kunt doen leest u hier.

funduck
door funduck - Oct 4, 2015 om 00:52
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vraag me af of de buurman wel te vertrouwen is.
Als de vraagsteller en de buurman bijv elkaar kennen waarom geeft de buurman dan zomaar het pakket aan een vreemde mee of kennen ze elkaar niet. En hoe kan opeens dat kaartje uit de bus zijn gehaald of lopen er veel mensen langs de brievenbus.
?

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 4, 2015 om 09:29
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Wat je sowieso niet moet gaan doen is bellen, blijkbaar is dat 'bedrijf' nog niet op hoogte van de nieuwe regels..

Wat je kunt doen is even Qshops.org op de hoogste stellen.

Laat overigens graag even weten wat PayPal doet in deze zaak (al zou het meer zijn wat ze niet doen).

grazy58
door grazy58 - Oct 4, 2015 om 10:54
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=funduck schreef op zondag 4 okt 2015, 00:52]Ik vraag me af of de buurman wel te vertrouwen is.
Als de vraagsteller en de buurman bijv elkaar kennen waarom geeft de buurman dan zomaar het pakket aan een vreemde mee of kennen ze elkaar niet. En hoe kan opeens dat kaartje uit de bus zijn gehaald of lopen er veel mensen langs de brievenbus.
?

grazy58
door grazy58 - Oct 4, 2015 om 10:56
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=funduck schreef op zondag 4 okt 2015, 00:52]Ik vraag me af of de buurman wel te vertrouwen is.
Als de vraagsteller en de buurman bijv elkaar kennen waarom geeft de buurman dan zomaar het pakket aan een vreemde mee of kennen ze elkaar niet. En hoe kan opeens dat kaartje uit de bus zijn gehaald of lopen er veel mensen langs de brievenbus.
?

ik kan deze buren is een schoonheids-salon in een ander portiek

grazy58
door grazy58 - Oct 4, 2015 om 14:20
8 Antwoorden / 1 Vragen

Ik bedoelde ik kan deze buren niet ze zitten in een Andre portiek is een schoonheidssalon
Maar ga er van uit dat ze eerlijk zijn

ho
door hopetobehelping - Oct 4, 2015 om 17:34
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste grazy58,

zie mijn eerdere antwoord en het wetsartikel dat daarin is aangegeven.
Spreek de verkoper, 'Dit is TV', daar op aan.
Als ik het allemaal lees dan is het helemaal verkeerd gegaan met het 'afleveren bij de buren', maar dat is niet uw verantwoordelijkheid (tenzij u zelf de vervoerder heeft gekozen, maar ik verwacht dat dat niet zo is). Wellicht niet eens kwade wil van de schoonheidssalon maar gebeurd is gebeurd, daar verandert u niets meer aan.
Geef desnoods aan bij 'Dit is TV' hoe de wet in elkaar steekt en dat zij verantwoordelijk zijn voor de correcte ontvangst door u van uw aankoop (het wetsartikel is er duidelijk over).
Geen idee of u over een rechtsbijstandstandverzekering maar mocht dit zo zijn, zou ik als ik u was ze bellen met de vraag hoe ze u kunnen helpen in deze.

door 1953 - Oct 4, 2015 om 18:22
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Leve de webshop met diens ellende van bezorging.

Bizar verhaal! Uw buren zijn waarschijnlijk ook niet van de slimste te noemen, uw buren kennen u toch naar ik hoop, zij konden toch op de doos zien dat u de ontvanger bent en niet diegene met het kaartje aan kwam zetten.

Vermoedelijk heeft iemand gezien dat er een kaartje in brievenbus werd gedaan, daarna uit de brievenbus het kaartje eruit gevist en vervolgens bij de slimste buren uw pakket heeft opgehaald.

Kortom: u zit nu met de gebakken peren!

jeanleeke
door jeanleeke - Oct 5, 2015 om 12:25
24 Antwoorden / 0 Vragen

..normaal moet er afgetekend worden...? hoop dat het goed komt...249 euro is veel geld..sterkte ..

mo
door mof - Oct 5, 2015 om 12:29
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Dit is tv is verantwoordelijk totdat u het apparaat in handen heeft. Zij kiezen voor dhl als transporteur. Als dhl het bij uw buren hedt afgeleverd dan is het apparaat niet bij u afgeleverd. Of dhl het kasrtje in uw bus gestopt heeft en het er misschien is uitgevist of dat ze het in de verkkeerde brievenbus hebgen gestopt is niet uw probleem. Voor een bedrag van 249 eur mag je verwachten dat dhl laat tekenen voor ontvangst.

Omdat dit is tv dhl heeft ingehuurd zijn zij verantwoordelijk en ook de enige in die positie om dhl edn onderzoek te laten doen naar het vermiste stuk.

wimmi20
door wimmi20 - Oct 5, 2015 om 12:30
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Op de site van DHL kunt u een claim en restitutie formulier invullen.

karelstromph
door karelstromph - Oct 5, 2015 om 12:38
95 Antwoorden / 5 Vragen

Dit is TV, heeft niet aan je (de betaler) geleverd, wat ze wel gedaan hebben, of lieten doen, is niet jouw zorg. Nu zij zelf verklaren aan de buren geleverd te hebben, staat vast dat ze niet aan JOU geleverd hebben en dienen dat alsnog te doen. Eis de levering alsnog op. Sterkte, Karel

ve
door venicefan - Oct 5, 2015 om 12:59
4 Antwoorden / 3 Vragen

Wanneer je hebt betaald via PayPal of met je creditcard, kan je daar altijd nog je betaling terug vragen. "Dit is TV" moet dan bewijzen dat het product bij jou is afgeleverd en kunnen zij niet zomaar terug vallen op wat DHL beweert.

tolsma1945
door tolsma1945 - Oct 5, 2015 om 13:01
229 Antwoorden / 6 Vragen

Jean leek
Tekenen is niet. altijd noodzakelijk, zou eigenlijk wel nodig zijn bij zulke bedragen.
Blijft het probleem ,wie heeft er gelijk, en gelijk krijgen is in dit geval heel moeilijk.
De buurman, is wel de zwakste schakel in het geheel, en is het dan wel een goede buur??
Zeer lastig.

si
door silvolde - Oct 5, 2015 om 13:13
2 Antwoorden / 1 Vragen

DHL bezorgers nemen een loopje met hun eigen richtlijnen. Ze bezorgen pakjes (waarvoor ook nog getekend moet worden) in de papierbak en melden dit op het niet-thuis bericht. Dit is mij zelfs met twee zendingen uit het buitenland door dezelfde afzender. Aangezien het eerste pakket niet aangetroffen is loopt er nu al bijna 3 maanden een onderzoek wat door de afzender (= de opdrachtgever) opgestart moet worden; in mijn geval duidelijk gezien de boodschap op het niet-thuis bericht. In ieder geval met klem Dit is TV verzoeken bij DHL een onderzoek te starten.

tolsma1945
door tolsma1945 - Oct 5, 2015 om 13:15
229 Antwoorden / 6 Vragen

Even op de site van dit is tv gekeken, zou er persoonlijk nooit iets kopen.
Er zijn genoeg andere bekende bedrijven, waar je dit soort zaken ook kunt kopen.
Ook is geen adres te zien op de site, komt niet erg betrouwbaar over.
Misschien zie ik het verkeerd, dan excuses voor deze reactie,

wimmi20
door wimmi20 - Oct 5, 2015 om 13:30
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Even op klachtenkompas gekeken naar dit is tv.
150 klachten !
Zo te zien gaat het een heel probleem worden om die lui aansprakelijk te stellen.

ga
door gastonf - Oct 5, 2015 om 13:46
20 Antwoorden / 6 Vragen

DHL beweert dat ze een kaartje in de bus gedaan hebben bij u..als het kaartje er niet uitgevist kan worden mag DHL bewijzen dat ze dat inderdaad gedaan hebben. (Kaartje in de bus) Kunnen ze dat niet dan is er ook niets aangeboden en mag u DHL aansprakelijk gaan stellen
In het verleden ook zo'n situatie mee gemaakt, ze zijn over de brug gekomen want ze konden niet bewijzen dat het aangeboden was bij mij.

tr
door troofezog - Oct 5, 2015 om 14:02
5 Antwoorden / 0 Vragen

Heb dit zelf ook al meegemaakt. de verzender moet aan kunnen tonen middels een door jouw gezette handtekening dat het pakket is ontvangen. Kunnen ze dat niet moeten zij jouw een nieuw pakket sturen. Is bij mij ook gebeurd en de verzender is verantwoordelijk totdat jij hebt getekend. Ik heb destijds ook een nieuw product ontvangen.
Wel volhouden dat zij verantwoordelijk zijn en anders gewoon kassa of radar informeren.
Wim

wo
door wolfje7 - Oct 5, 2015 om 14:43
11 Antwoorden / 1 Vragen

DPD zou vrijdag pakket afleveren kon op zijn manier niet het adres vinden. Zaterdag gewacht, maandag gewacht en eindelijk dinsdag het pakket ontvangen. Meneer zou adres niet kunnen vinden? Van Slagharen naar Meppel in 8 minuten volgens track en trace. Bezorger houd liever zijn stoel warm en graag op tijd naar huis. Post.NL; pakket wacht ik al 3 weken op zou in Utrecht liggen tot op heden nog steeds niet ontvangen. ook geld terug niet van verkoper. Lang leve post bezorgen moeilijk vak hoor!

haarp
door haarp - Oct 5, 2015 om 18:43
514 Antwoorden / 62 Vragen

Dit is typisch iets waar ik nerveus van word. Ik wil nooit dat mijn pakketje bij de buren wordt afgeleverd.
Wat heel vervelend is is dat niet iedere webshop je de gelegenheid aanbied om ja of nee aan te vinken "bij de buren afleveren" geeft.
Hier moeten ze wat strenger worden en je de gelegenheid geven te kiezen.

sproetje68
door sproetje68 - Oct 5, 2015 om 22:07
14 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb geen antwoord op deze vraag maar weet wel dat het bij DHL grote boeven zijn. Bij ons volgens kaartje pakketje in de achtertuin gelegd. Bij thuiskomst geen pakketje in de tuin. Bij navraag bij DHL geven ze aan dat dit absoluut niet mag, maar ons bewijs is het kaartje dat achtergelaten is. Hun theoretische protocol is dat ze persoonlijk moeten afleveren, de praktijk is dat ze maar wat aan rotzooien. Daarna geven ze aan dat de afzender het maar moet oplossen. Lekker gemakkelijk. In ons geval stuurt de afzender (Philips) onze bestelling kosteloos opnieuw naar ons op (ging gelukkig om een kleiner bedrag) en zij gaan het opnemen met DHL.

grazy58
door grazy58 - Oct 5, 2015 om 23:48
8 Antwoorden / 1 Vragen

paypal heeft reactie gegeven dat ze contackt hebben gehad met Dit is TV
en dat ze nu de Track en trace van DHL gaan onderzoeken

maar even wachten wat daar uitkomt

door 1953 - Oct 6, 2015 om 02:51
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op maandag 5 okt 2015, 12:30]Op de site van DHL kunt u een claim en restitutie formulier invullen.

Dat kan m.i. alleen de verzender doen, ontvangende partij is daarin geen partij, verzendende partij heeft de opdracht verstrekt als opdrachtgever en is daarmee eigenlijk 'gedupeerde partij'!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 6, 2015 om 20:09
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Ook al was er een kaartje in de bus. (Van DHL). U heeft iets betaald dat niet aan u is geleverd en dat betekent t letterlijk dat uw verkoper nalatig is in het naleven van de koopovereenkomst met u. Dat de verkoper DHL aansprakelijk kan stellen voor het niet nakomen van de bezorgovereenkomst, afleveren bij u is uitsluitend zaak van de verkopende partij!! Dat betekent letterlijk dat u de verkoper schriftelijk en aangetekend in gebreke moet stellen en alsnog levering vorderen. U kunt zondig zelf de kantonrechter inschakelen Richtlijnen daarvoor bij rechtspraak. nl.
U heeft in deze Niets maar dan ook niets met DHL te maken/van doen. Zie art7: 9 van het burgerlijk wetboek.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 6, 2015 om 20:42
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Ik zie mijn eerdere reactie niet. Ik meldde dat u niets maar dan ook niets met DHL van doen heeft. Op grond van art. 7:9 van het burgerlijk wetboek is de verkoper verplicht de zaak af te leveren en is er feitelijk ook sprake van een wanprestatie. De verkoper kan DHL aanspreken voor het niet nakomen van zijn afleverovereenkomst van de tv aan u. Dat is echter niet uw zaak..Mijn advies: de verkoper onder verwijzing naar het genoemde artikel 6:74 in gebreke stellen en aansprakelijk met de vordering om u alsnog in het bezit gestelde van het Door u gekochte. Het briefje dat er mogelijk is dat bij de buren zou zijn afgeleverd is onherroepelijk een bewijs dat het niet bij u is afgeleverd.
SLUIT uw brief af met: onder voorbehoud van alle rechten!

Voor de goede orde : u kunt bi afwijzende reactie zelf een verzoekschrift indienen bij de kantonrechter zie daarvoor rechtspraak.nl.

En nogmaals : u heeft niets maar dan ook niets te maken met het ingebrekestelling blijven van DHL jegens de verkoper. Alle moeite die u daar zou doen is verspilde moeite. U had geen overeenkomst met DHL.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 6, 2015 om 20:43
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Ps.ik zie mijn eerdere reactie nu wel maar de laatste is uitgebreider. Succes.

grazy58
door grazy58 - Oct 16, 2015 om 14:30
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=grazy58 schreef op zaterdag 3 okt 2015, 20:37]ik heb een bestelling gedaan bij Dit is TV
deze hebben dit verzonden met DHL
bij mij is niemand aan de deur geweest en er lag
ook geen kaartje in de brieven bus
op track en trace van DHl zag ik dat het pakket bij de buren is af gegeven
ben daar geweest maar iemand anders had het pakket al opgehaald met een bewijs van DHL
ik heb contact opgenomen met DIt is Tv
daar werd mij via mail verteld dat ze niets voor mij konden doen
om dat DHL zegt dat pakket is afgeleverd bij de buren en een kaartje in mijn brieven bus was gedaan
volgens onderzoek van DHL en de bezorger
ik heb nu 249 euro betaald en heb niets ontvangen
wat moet ik nu nog doen om als nog mijn bestelling of geld terug te krijgen

fj groen rotterdam

via claim bij paypal is het opgelost toen ik niet uitkwam met Dit is TV
had ik een claim in gediend en deze claim is mijn toe gewezen en heeft Paypal mijn geld terug gevorderd en naar mijn rekening over gemaakt
dat is ook waarom ik Paypal gebruikt in plaats van Ideal

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 16, 2015 om 17:52
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Dank voor de melding. Opgelost dus.