op
door opahans Nov 30, 2014 om 11:27
Huishouden & energie

Pakket verzenden naar Canada

Ik weet niet waar mijn vraag thuishoort, dus ik probeer het maar...
Ik moet een pakket naar Canada verzenden van 140x10x10cm; noch Post NL, noch TNT kunnen deze lengte aan, maar wie dan wel? UPS is zeer gecompliceerd en schijnt ontzettend duur te zijn, vele malen de waarde van het pakket, € 10.
Wie heeft de gouden tip?
Hans

1066 7 Rapporteer

opaplop
door opaplop - Nov 30, 2014 om 11:44
76 Antwoorden / 12 Vragen

Opahans.

Probeer iemand te vinden die een zakenreis of familie die op familie bezoek gaat en vraag aan die mensen of ze je pakket mee willen nemen. Eventueel tegen een vergoeding.
maar laat hen vooraf zien,dat er geen gekke dingen in kunnen zitten,die van de wet niet opgestuurd mogen worden.

edrick3
door edrick3 - Nov 30, 2014 om 12:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo opahans,

Via postmasters misschien? Kijk eens hier.

Suc6

door 14peter - Nov 30, 2014 om 12:39
567 Antwoorden / 2 Vragen

FedEx weet er vast wel raad mee...

pi
door pieterwolters - Nov 30, 2014 om 13:44
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=opaplop schreef op zondag 30 nov 2014, 11:44]Opahans.

Probeer iemand te vinden die een zakenreis of familie die op familie bezoek gaat en vraag aan die mensen of ze je pakket mee willen nemen. Eventueel tegen een vergoeding.
maar laat hen vooraf zien,dat er geen gekke dingen in kunnen zitten,die van de wet niet opgestuurd mogen worden.

Die dan moeten gaan liegen bij de Canadese douane. Zodra je zegt dat het niet je eigen bagage is kan je het inleveren en word je even apart genomen.

aurora1
door aurora1 - Nov 30, 2014 om 18:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Per zeevracht, bijv. via DHL? klik hier. Goedkoop zal het zeker niet zijn om dat formaat naar Canada te verzenden.
Of misschien per zeevracht via een internationaal verhuisbedrijf?

edrick3
door edrick3 - Nov 30, 2014 om 20:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@aurora1,

.....Per zeevracht, bijv. via DHL? klik hier. .....
Dat gaat m.i. over containervracht. ;-)

Voor pakketpost geldt bij DHL:
Max.L/B/H 90 cm
Totale lengte en diameter niet meer dan 104 cm
gewicht < 2 kg

En naar ik dacht is DHL meer voor grotere hoeveelheden (zakelijke) post.

Met vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Nov 30, 2014 om 20:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het lijkt me niet dat men pakken en pakketten los in het ruim laadt....