bu
door busipat May 6, 2010 om 14:30
Geldzaken & recht

Pakketje retour gestuurd via DHL/verkeerd afgeleverd

Ik heb via DHL een pakketje retour gestuurd naar Esprit. Het pakje is echter naar Mexx gestuurd. DHL/Selektvracht ontkent alle verantwoordelijkheid en is niet bereid te helpen het pakje op te sporen.
Esprit heeft inmiddels diverse aanmaningen gestuurd en dreigt nu met een advocaat.

4076 20 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - May 6, 2010 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

busipat

Als je weet aan wie het pakje is afgeleverd, dan kun je toch vragen om dat pakje op jouw kosten terug te sturen.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - May 6, 2010 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dat is het probleem juist. Ik heb de klantenservice van Mexx aan de telefoon gehad. Die kan mij niet verder helpen omdat er meerdere vestigingen van dit bedrijf zijn. Mexx moet weten naar welke vestiging het is gestuurd.

Maar Selektvracht weigert uit te zoeken naar welk adres het pakketje is gestuurd.

ve
door verwijderd - May 6, 2010 om 15:10
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Inderdaad, de meest voor de hand liggende weg is MEXX te vragen het pakje naar U te sturen en neem kontakt hierover op met DHL om het te melden. Men zal in het systeem na kunnen zien waar het pakje afgeleverd is/had moeten worden.

ve
door verwijderd - May 6, 2010 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

T.a.v. de ontvanger bent u als verzender verantwoordelijk voor het retour zenden van een pakket.

Ik adviseer dan ook t.a.v. Esprit de kosten te vergoeden en het vervolgens met DHL uit te vechten, dat deze de kosten aan u vergoedt.

ve
door verwijderd - May 6, 2010 om 15:26
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het zou mooi zijn als DHL na wil kijken bij welk adres/Mexx vestiging het pakje afgegeven is. Hoe kan het eigenlijk dat een Esprit-artikel bij Mexx afgegeven is? DHL vervoert m.i. niet naar Esprit, dat doet TNT en valt via Track en Trace te controleren. Esprit werkt verder met KIALA als vervoerder.

ve
door verwijderd - May 6, 2010 om 15:32
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het lijkt erop dat bij het DHL-punt iets fout gegaan is en men dit pakje niet aan had mogen nemen. Dan nog klopt er iets helemaal niet.

ve
door verwijderd - May 6, 2010 om 15:32
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

busipat

De meest voor de hand liggende verklaring is dus: dit pakketje is gewoon achter over gedrukt en de verzender dient dus alle kosten te betalen.

ReadAC.

ve
door verwijderd - May 6, 2010 om 15:40
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Maar dan nog is DHL per ongeluk fout geweest lijkt mij. U heeft als het goed is een afgiftebriefje van DHL. Dat mag het afgeven bewijzen.

ve
door verwijderd - May 6, 2010 om 15:45
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

druifje01 schreef op donderdag 6 mei 2010, 15:40: Maar dan nog is DHL per ongeluk fout geweest lijkt mij. U heeft als het goed is een afgiftebriefje van DHL. Dat mag het afgeven bewijzen.


Helaas ontslaat dat de verzender niet van zijn betalingsverplichting aan Esprit. Esprit wil niet langer wachten, gezien de dreiging met advocaat.
Om incassokosten te voorkomen, kan de schuld aan Esprit voldaan worden en vervolgens geprobeerd worden dit bedrag op DHL te verhalen.

Of en hoe dat kan, moet blijken uit de vervoersvoorwaarden die DHL hanteert.

ve
door verwijderd - May 6, 2010 om 15:47
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Daar mag je gelijk in hebben t. Toch vraag ik mij af hoe het kan dat DHL een TNT kwestie op zich kan nemen. In ieder geval zou ik voorlopig maar betalen om erger te voorkomen. Daarna verder kijken.

ve
door verwijderd - May 6, 2010 om 15:52
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Kun je zelf via de trace mogelijkheden op de website van DHL niets terugvinden.

Aan de andere kant zijn ze volgens mij verplicht om het pakket af te leveren op het goede adres. Zou dan toch wel netjes zijn als ze zelf in het systeem even checken waar het pakket is afgeleverd. Wellicht bieden de algemene voorwaarden van DHL een uitkomst (Je tekst hier.... Voornamelijk de gedeelten over verloren goederen.

Success.

ve
door verwijderd - May 6, 2010 om 15:54
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb nogmaals een poging gedaan het pakje te traceren via Selektvracht. Het lijkt erop dat ze nu wel bereid zijn te zoeken naar een oplossing. Ik wacht op een telefoontje met hopelijk de oplossing...

ve
door verwijderd - May 6, 2010 om 16:16
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

busipat schreef op donderdag 6 mei 2010, 15:54: Ik heb nogmaals een poging gedaan het pakje te traceren via Selektvracht. Het lijkt erop dat ze nu wel bereid zijn te zoeken naar een oplossing. Ik wacht op een telefoontje met hopelijk de oplossing...

Misschien leest er iemand hier mee. Neem wel even contact op met Esprit en vraag of ze nog even geduld willen hebben.

ve
door verwijderd - May 6, 2010 om 16:24
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

druifje01 schreef op donderdag 6 mei 2010, 15:47: Daar mag je gelijk in hebben t. Toch vraag ik mij af hoe het kan dat DHL een TNT kwestie op zich kan nemen. In ieder geval zou ik voorlopig maar betalen om erger te voorkomen. Daarna verder kijken.

DHL is ook een vervoerder van pakketten e.a. post.
Klik

ve
door verwijderd - May 6, 2010 om 16:32
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bedankt de info,t.

ve
door verwijderd - May 6, 2010 om 17:58
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

druifje01 schreef op donderdag 6 mei 2010, 15:47: Daar mag je gelijk in hebben t. Toch vraag ik mij af hoe het kan dat DHL een TNT kwestie op zich kan nemen. In ieder geval zou ik voorlopig maar betalen om erger te voorkomen. Daarna verder kijken.


Als iemand DHL opdracht geeft om een pakketje naar Esprit te sturen, dan heeft TNT daar niets mee te maken, en kan niet van een TNT-kwestie gesproken worden.
Ik raak een beetje in de war.

ve
door verwijderd - May 7, 2010 om 20:50
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

U heeft een overeenkomst met esprit.
Dus u dient Esprit binnen de termijn de kleding te retourneren of de rekening te betalen.
Dat u het pakket kwijt bent is uw probleem niet hetgeen van esprit.
Wat u het beste kunt doen is esprit een email sturen U moet de situatie uitleggen en aangeven dat u gaat betalen. In deze mail vraagt u eveneens of u als u het pakket weer terugkrijgt van DHL en of Mexx alsnog het pakket terug kunt sturen en uw geld terugkrijgen.
Daarnaast eist u van DHL dat ze uw pakket terugbezorgen danwel vergoeden.
Kijk hiervoor op de algemene voorwaarden van DHL. U moet namelijk binnen een bepaalde tijd een claim neerleggen bij DHL. Doet u dit niet dan vervalt deze regeling.
Probeer ook met behulp van het track entrace nummer achter het afleveradres te komen.

Succes

ve
door verwijderd - May 7, 2010 om 23:00
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik neem aan, dat toen U het pakketje verstuurde U een bewijs heeft gehad van DHL, dat zij het pakketje in ontvangst hebben genomen.

Dit moet dan voor U toch voldoende bewijs zijn, dat U het pakketje heeft verstuurd, en de fout geheel bij DHL ligt.

ve
door verwijderd - May 7, 2010 om 23:42
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

nltrotter schreef op vrijdag 7 mei 2010, 23:00: Ik neem aan, dat toen U het pakketje verstuurde U een bewijs heeft gehad van DHL, dat zij het pakketje in ontvangst hebben genomen.

Dit moet dan voor U toch voldoende bewijs zijn, dat U het pakketje heeft verstuurd, en de fout geheel bij DHL ligt.


Daar heeft Esprit natuurlijk helemaal geen boodschap aan!

ve
door verwijderd - May 8, 2010 om 14:13
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Volgens de algemene voorwaarden van Esprit (waarmee u bij uw bestelling akkoord bent gegaan) had u de retourzending via TNT moeten sturen of af moeten geven bij een Kiala-punt. Het is me niet duidelijk waarom uzelf een andere vervoerder heeft gekozen en naar welk adres u het gestuurd heeft. Volgens de algemene voorwaarden dient u retourzendingen namelijk (kostenloos!) naar het antwoordnummer van TNT te sturen en DHL kan natuurlijk sowieso geen zendingen afleveren op een antwoordnummer. U heeft dus zelf in strijd met de algemene voorwaarden gehandeld, dat versterkt uw positie niet bepaald.

Waarom heeft u voor DHL gekozen terwijl u het pakket kostenloos bij ieder postkantoor/postagentschap/servicepunt had kunnen aanbieden en daar direct een verzendbewijsje had ontvangen? Dat is me in het geheel niet duidelijk.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Pa
Paul B01 - Apr 17, 2024 om 15:48
Auto & vervoer

Tussentijds opzeggen autoverzekering

Hoi Ik ben dramatisch ontevreden over FBTO, je "spreekt" daar nog slechts chatbots en beetje contact duurt vele uren. Kan ik voor formele eind datum contract weg?  Ik ben daar 36 jaar klant, DEZE autoverzekering loopt formeel tot 30-10-2024 Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer

zoom1
zoom1 - Apr 16, 2024 om 17:31
Computers & telefonie

Belkin usb-c koptelefoon aan Samsung Galaxy A52s 5G werkt ineens niet meer

Op 19 feb 2024 heb ik Belkin G3H0002 usb-c headset met bel functie gekocht. Meteen na inpluggen in mijn mobiele telefoon, de Samsung Galaxy A52s 5G werkte hij meteen feilloos. Echter zo'n 2 weken geleden deed hij het ineens niet helemaal meer.
Dwz ik hoorde nog wel het audio van de NPO radio1 live stream, maar ik kon het volume niveau met de knopjes aan de kabel van de headset  niet meer ver ... Lees meer