sj
door sjaantje94 Sep 12, 2015 om 20:08
Geldzaken & recht

Panda Deals

Laatst zag ik op Facebook een artikel van Panda Deals over gratis producten.
Ik zag er iets bij staan wat gratis was en gratis thuis gestuurd zou worden, daarvoor heb ik
gegevens ingevuld zodat het thuis bezorgt kon worden. Toen kreeg ik meteen een scherm te zien waarop stond dat ik verzendkosten moest betalen en heb eigenlijk alles gelijk weg geklikt.
Direct kreeg ik van Panda Deals een mailtje dat ik VIP lid was geworden en daar in ieder geval drie maanden aan vast zat, per maand zou ik 18,95 euro moeten betalen (eigenlijk voor niks dus). Ik heb na deze mail er nog 2 gehad met facturen. Geen aanmaning ofzo, niks!
Ik heb inmiddels twee maanden betaald en heb onlangs tot mijn grote schrik een brief van hun incassobureau (Van Hoek & Partners) gehad, waarin ik word bedreigd met het forceren van deuren etc.
Na zoeken op internet gevonden dat ik niet de enige ben. Ik heb net aangifte gedaan bij de politie ivm met internet oplichting (https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/aangifte-internetoplichting/stap1). Ik ben ook niet van plan verder te betalen. Kan iemand mij advies geven wat ik nu het beste kan doen.

6752 14 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 12, 2015 om 20:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo sjaantje94,

Tja, GRATIS.....
Voor niets gaat de zon op.

Je hebt toch wel opgezegd? Al staat er wel: Het VIP pakket loopt 3 maanden en stopt automatisch. Klik

Schrale troost: je bent de enige niet.
Lees ook eens hier.

ho
door hopetobehelping - Sep 12, 2015 om 21:08
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste sjaantje94,

u had helemaal niets hoeven te betalen, behalve de verzendkosten van het eerste pakket als u daarmee akkoord was gegaan.
Wat Panda Deals doet mag gewoon niet volgens de wet, als men u iets verkoopt en er hangt een abonnement aan vast dan dient men u dat duidelijk vooraf te melden waarbij u de keuze hebt om er wel of niet mee akkoord te gaan. Dat is bij u niet gebeurd, derhalve is het abonnement waarvan Panda Deals claimt dat u het bent aangegaan niet rechtsgeldig.
In de volgende links vind u meer informatie, klik hier en hier.

Het incassobureau kan bedreigend en intimiderend overkomen maar een incassobureau kan u niets maken. Een incassobureau mag ook geen deuren forceren of wat dan ook, dat zijn alleen maar loze dreigementen. Om u tot daadwerkelijke betaling te dwingen zal er een uitspraak van de rechter en een deurwaarder aan te pas moeten komen. Er zal geen rechter in Nederland zijn die Panda Deals met hun handelswijze in het gelijk stelt. Dat weet Panda Deals zelf ook heel goed, men probeert alleen met intimidatie van het incassobureau om mensen geld uit hun zak te kloppen.

Als ik u was zou ik ze éénmalig schriftelijk (brief/email wel zodat u er later nog bewijs van heeft) aangeven dat u geen abonnement bij ze bent aangegaan en geen aankoop bij ze hebt gedaan en dat u derhalve niet gaat betalen. Verder geeft u aan dat u een eventuele gang naar de rechter met vertrouwen tegemoet ziet.
Eén melding zal het verschil niet maken maar als er genoeg meldingen van zijn dan zal de ACM in actie komen. Ik zou u wel erkentelijk zijn als u dit ook bij de ACM (zie ook de eerdere links) zou melden.
Voor u wellicht ook niet onverstandig om contact op te nemen met consuwijzer (088-0707070) zodat u zelf ook te horen krijgt dat u niet hoeft te betalen en niets te vrezen heeft van het incassobureau.
Dus niet betalen, éénmalig mailen en er verder niets mee doen. Uiteraard alle communicatie goed bewaren. Laat u niet intimideren, het incassobureau kan u helemaal niets maken.

door 1953 - Sep 13, 2015 om 02:44
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Wet oneerlijke handelspraktijken! Wet oneerlijke handelspraktijken

U werd misleid door misleiding! U hoefde niets te betalen.

cc
door cccheyyyx - Sep 17, 2015 om 16:05
1 Antwoorden / 0 Vragen

beste

op de een of andere dag, was ook ik lid van pandadeals.eu
ik heb me nergens opgegeven, misschien op een link geklikt. maar ben zeker geen lid geworden
nu krijg ik al 3 maanden mailtjes en brieven.
het begon met dat ik 18,95 moest betalen voor een maand lid zijn, en dan kon ik gebruik maken van de gratis producten.
toen ik deze 1e mail hebt gehad van pandadeals,eu heb ik gelijk naar ze gebeld(heel stom..)
ik zei tegen de meneer aan de telefoon dat ik helemaal geen lid wilde zijn, en dat ik wilde dat hij mijn lidmaatschap moest opzeggen. maar dat wilde hij niet en hij zou me een mail sturen waar meer info in stond over de diensten van pandadeals.eu

dagen en dagen kreeg ik mailtjes en de brieven begonnen ook te komen.
toen heb ik weer gebeld naar pandadeals.eu en kreeg ik dezelfde meneer aan de lijn.
waarop ik hem vertelde dat ik nogsteeds niet uitgeschreven ben en echt niet ga betalen voor diensten waar ik mij niet voor heb ingeschreven heb, en die ik niet wil.
waarop meneer heel vriendelijk aankondigde dat als ik niet zou betalen hij naar de politie zou gaan om aangifte tegen mij te doen. grapjas..

nu is het 3 maanden en ik denk 40 mailtjes en 15 brieven verder, en ben ik blijkbaar nogsteeds lid, terwijl ik mij nooit voor pandadeals.eu heb opgegeven.

ik krijg mail van incassobureau Van hoek & partners, wat net zo nep is als pandadeals.eu zelf
dit omdat ik eerst een brief krijg van 18,95, daarna een van 40,95, dan weer een van 18,96 en dan van 60.00 plus deurwaarder.

ik heb gelukkig nog geen ene rooie cent betaald, maar ik word wel doodmoe van alle mails en brieven die ik nogsteeds krijg. weet iemand misschien een oplossing hoe ik deze mails kan blokkeren? de 3 maanden lidmaatschap zijn voorbij, dus dan zouden de mails ook wel moeten ophouden zou je jezelf kunnen afvragen. de eerste mail van een lidmaatschap verlengen is ook alweer binnen gekomen in mijn mailbox, dus ik snap er zelf helemaal niks meer van..

dames en heren kijk uit voor pandadeals. eu
gratis producten bestaan niet!

tijger1
door tijger1 - Sep 17, 2015 om 17:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ccheyyyz

Lees het advies van 12-9.

In uw mailprogramma kunt u die mails blokkeren.

an
door anita67 - Sep 30, 2015 om 09:42
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik ben erin getrapt.
Ik heb eenmalig iets besteld en alleen de verzendkosten betaald en nu wordt er opeens 18.95 automatisch afgeschreven en ben ik 3 maanden lid zeggen ze.
Ik heb hier echter geen toestemming voor gegeven en heb ook nergens een handtekening voor gezet.
Heeft er iemand enig idee hoe ze dit opeens automatisch af kunnen laten schrijven?

tijger1
door tijger1 - Sep 30, 2015 om 09:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=anita67 schreef op woensdag 30 sep 2015, 09:42]Ook ik ben erin getrapt.
Ik heb eenmalig iets besteld en alleen de verzendkosten betaald en nu wordt er opeens 18.95 automatisch afgeschreven en ben ik 3 maanden lid zeggen ze.
Ik heb hier echter geen toestemming voor gegeven en heb ook nergens een handtekening voor gezet.
Heeft er iemand enig idee hoe ze dit opeens automatisch af kunnen laten schrijven?

Bedrag storneren, rekeningnummer van hen bij bank laten blokkeren en nooit meer proefpakketten bestellen.

edrick3
door edrick3 - Sep 30, 2015 om 10:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@anita67,

.....Heeft er iemand enig idee hoe ze dit opeens automatisch af kunnen laten schrijven?.....
Je zult wel iets aangeklikt hebben en je gegevens opgegeven hebben:

Word nu VIP voor €18.95 per maand. De eerste 14 dagen krijgt u van ons cadeau*! Het VIP pakket loopt 3 maanden en stopt automatisch. U mag als VIP panda maximaal 1 keer per 14 dagen bestellen, zo heeft iedereen kans om fantastische producten te scoren voor een lage prijs.

Toch maar opzeggen!

ni
door nilma hoving - Oct 21, 2015 om 20:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

Dag sjaantje ,
Het is precies hetzelfde met me gebeurt . Van Hoek & Partners hebben mij ook nog gebeld het was een vrouw en ze heeft mij bedreigd als ik niet ging betalen dan zal iemand bij mijn komen. Ik moet inmiddels 58,95 betalen. Ik heb nog nooit iets ontvangen van de hondenkoekjes die ik dacht dat ik gratis zal krijgen en nu zeg ze dat ik lid ben van panda deals! En dat ik moet betalen, van mij krijg ze niks.
Ik ga naar de politie aangifte doen, verder weet ik ook niet wat ik moet doen .

ma
door maarten660 - Nov 10, 2015 om 20:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,
ik ben er ook ingetrapt. ook krijg ik nu brieven van incassoservices van hoek en partners. Ik ben niet van plan om die te betalen. Maar hoe kan ik op er op een andere manier vanaf komen ik heb al een aantal keren contact met panda deals gehad maar ze doen er niks aan. Is er al iemand vanaf gekomen?

ma
door mattie59 - Nov 20, 2015 om 13:42
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=sjaantje94 schreef op zaterdag 12 sep 2015, 20:08]Laatst zag ik op Facebook een artikel van Panda Deals over gratis producten.
Ik zag er iets bij staan wat gratis was en gratis thuis gestuurd zou worden, daarvoor heb ik
gegevens ingevuld zodat het thuis bezorgt kon worden. Toen kreeg ik meteen een scherm te zien waarop stond dat ik verzendkosten moest betalen en heb eigenlijk alles gelijk weg geklikt.
Direct kreeg ik van Panda Deals een mailtje dat ik VIP lid was geworden en daar in ieder geval drie maanden aan vast zat, per maand zou ik 18,95 euro moeten betalen (eigenlijk voor niks dus). Ik heb na deze mail er nog 2 gehad met facturen. Geen aanmaning ofzo, niks!
Ik heb inmiddels twee maanden betaald en heb onlangs tot mijn grote schrik een brief van hun incassobureau (Van Hoek & Partners) gehad, waarin ik word bedreigd met het forceren van deuren etc.
Na zoeken op internet gevonden dat ik niet de enige ben. Ik heb net aangifte gedaan bij de politie ivm met internet oplichting (https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/aangifte-internetoplichting/stap1). Ik ben ook niet van plan verder te betalen. Kan iemand mij advies geven wat ik nu het beste kan doen.

zoekster
door zoekster - Nov 20, 2015 om 14:51
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het beste kunt u hierover een klacht bij consuwijzer indienen.

klik HIER

Die is er druk mee bezig.

Hoe meer klachten hoe beter.

zoekster
door zoekster - Nov 20, 2015 om 15:04
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Overigens heeft dit incassobureau geen enkele juridische status, dat wil zeggen dat het een bureau is dat door iedere Jan, Piet of Klaas kan worden geleid. Het is zonder gerechtsdeurwaarders en als ze dreigen met forceren van deuren kunt u daarover aangifte doen bij de politie.

an
door anita67 - Nov 20, 2015 om 15:14
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook contact gezocht met Consuwijzer en zij adviseerden mij om de mails van Pandadeals te negeren.
Nadat ik nog verschillende herinneringen en een aanmaning heb gehad heb ik nog een keer een mail gestuurd met de mededeling dat ik aangifte zou doen als ze mails zouden blijven sturen, ze dreigden ondertussen ook al met een incassobureau.
Een dag later heb ik een mail gekregen dat ze mij uit coulance mij zouden uitschrijven als "lid" en omdat ze liever een tevreden klant hadden en dat ik ze verder geen geld verschuldigd was..........