he
door henk1952 Dec 14, 2014 om 15:37
Geldzaken & recht

Partnertoeslag 2015

Met verbazing heb ik naar het onderwerp afkoop kleine pensioenen gekeken. Per 1 januari zouden alle problemen met de afkoop opgelost zijn.
Dat zijn ze zeker per 1 januari 2015, want voor degenen die dan in aanmerking zouden komen krijgen helemaal geen toeslag meer. Immers de toeslag is afgeschaft voor diegenen die na 1 januari 1950 geboren zijn.
Het komt dan nogal wrang over dat mevrouw x zich bijzonder druk maakt over een eenmalige korting. Ik zal helemaal geen toeslag ontvangen.

357 8 Rapporteer

jantje7
door jantje7 - Dec 14, 2014 om 16:14
1459 Antwoorden / 23 Vragen

De partner toeslag is voor nieuwe WAO-ers inderdaad per 1-april afgeschaft. Maar voor 1 januari 1950 geboren en een jongere partner die een klein pensioentje afkoopt wordt de WAO-er wel gekort op bestaande toeslag. Dit zou per 1 januari 2015 verleden tijd zijn.

gerbera
door gerbera - Dec 14, 2014 om 16:30
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Waar het om ging was dat deze mevrouw gekort werd op haar partnertoeslag omdat het bedrag van de afkoop als inkomen werdt beschouwt. Deze regeling zou per 1 januari zijn opgelost. Dat de partnertoeslag per 1 januari voor een grote groep mensen verdwijnt was al heel lang bekend en, dankzij deze regering, treurig maar waar.

tijger1
door tijger1 - Dec 14, 2014 om 16:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@henk 1952

Maar u zou ook alleen een toeslag hebben ontvangen, als de regeling niet gewijzigd was, als u een niet verdiende partner had.

@jantje7

De partnertoeslag wordt voor nieuwe gevallen, op een enkele uitzondering na, per 1 januari 2015 afgeschaft.

jantje7
door jantje7 - Dec 14, 2014 om 16:42
1459 Antwoorden / 23 Vragen

@tijger1

En laat ik nou zo'n geval zijn. Vandaar. Per 31-03-2015 AOW en nog net toeslag.

Cookies
door Cookies - Dec 14, 2014 om 16:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......treurig maar waar........

Niks treurig, vrouwen kunnen net als mannen gewoon werken. Teren op de gemeenschap is, behalve voor uitzonderingen, nergens voor nodig. Had van mij 10 jaar eerder afgeschaft mogen worden.

gerbera
door gerbera - Dec 14, 2014 om 17:00
7359 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 14 dec 2014, 16:45]......treurig maar waar........

Niks treurig, vrouwen kunnen net als mannen gewoon werken. Teren op de gemeenschap is, behalve voor uitzonderingen, nergens voor nodig. Had van mij 10 jaar eerder afgeschaft mogen worden. Weer zo'n sarcastische opmerking van U. Partnertoeslag was geheel afhankelijk van het inkomen van de NIET AOW'er. Had deze geen inkomen, om wat voor reden dan ook, werd de volledige toeslag toegekend. Had deze wel een inkomen dan was de hoogte van de toeslag hiervan afhankelijk. Dus de vrouw kan wel degelijk werk hebben.

Cookies
door Cookies - Dec 14, 2014 om 17:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@gerbera: Zeker niet sarcastisch bedoeld, maar bloedserieus! Zo denk ik nou eenmaal over die partnertoeslag.

Je hoeft mij niet uit te leggen wat partnertoeslag in houdt.

Cookies
door Cookies - Dec 14, 2014 om 17:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

O.T. @gerbera: misschien eens accepteren dat we er niet allemaal dezelfde mening op na houden? Jij vindt het treurig, ik niet.