mi
door mibec Aug 13, 2007 om 23:01
Geldzaken & recht

Pas een huis gekocht nu al hoge schulden

Wij hebben aug vorig jaar een huis gekocht ivm nare buren en me ex wou dat ik een beter huis zocht voor me kids

na 5 maanden opknappen trokken we er eindelijk in met de kids

nog geen anderhalve maand later kwam mijn man zonder werk

gevolg geen inkomsten meer van 1 kant

na 2 maanden gelukkig weer werk gevonden via uitzendbureau

helaas geen vetpot

tot overmaad van ramp ik in april te horen gekregen geen verlenging van contract na 3 velengingen al en dag erna op staande voet ontslag werd gemeld via mijn man zijn telefoon

dus weer een inkomsten minder :(

eind mei een baan gevonden via uitzendbureau in de catering maar uren komen maar tot 20 uur per week dus ook weer geen vetpot

nu alles wat we toen niet konden betalen en nu met inlopen ervan weer niet alles kunnen betalen zijn we ten einde raad

of we alles nog niet hebben gehad hebben ze beslag op me salaris gelegd ivm een schuld van mijn ex in den haag die is niet mis en ze verhalen het bij mij 100 euro per maand en dat met een klein uitzendloontje (schuld die overigens niet bestaat maar zeggen van wel)

ik ben geestijk uitgeput en weet niet meer wat te doen tot overmaand van ramp kies me zoon ook nog is ervoor om bij zijn vader te gaan wonen die nooit iets heb betaald aan bijdrage voor de zorg ervan dus nieuwe huis, grote schulden, kind kwijt en een kind geestijk in de war van alles

Wie weet raad voor mij kan het niet meer alleen oplossen.Een hopeloze moeder

248 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 13, 2007 om 23:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

mibec,

een oplossing heb ik niet cvoor je, maar wel een raad:

neem zo snel moglijk contact op met het maatschappelijk werk in je woonplaats en met de sociaal raadsman van de gemeente.

wacht niet tot het allemaal nog erger wordt, en waar het de problemen aangaande je kind(eren) betreft, ga naar de jeugdzorg in je woonplaats, vraag met spoed een geprek aan.

veel succes en sterkte,

Linda

ve
door verwijderd - Aug 13, 2007 om 23:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het verhaal is te erg voor woorden. Meer hoef ik er niet over te zeggen.

Een oplossing is niet een , twee , drie  te geven maar is er niet iets afgesloten als er te weinig inkomsten komen uit beide lonen bij aangaan hypotheek ? Dan is er iets van ruimte om toch te blijven leven en dan werk te zoeken

Zit er in de komende tijd niet in dat er voldoende inkomsten behaald worden dan zit er maar een oplossing die u eigenlijk niet wil horen : kijk wat de verkoopwaarde is van het huis om schuldenvrij te gaan huren. Als u blijft aanhouden van dit huis dan houdt u het zeker niet langer dan een jaar ongeveer vol lijkt mij. Die beslissing is niet aan mij maar ligt aan uzelf wat u wilt doen of mag doen.

heel veel sterkte de komende tijd en probeer een uitweg te vinden die passselijk is voor uw situatie ( of wel maak niet te hoge schulden als er geen werk in het verschiet zit )

labswans

ve
door verwijderd - Aug 14, 2007 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe hard dit antwoord en de beslissing om moge zijn, er is lijkt mij op dit moment maar 1 oplossing: zelf de woning verkopen. Op die manier brengt de woning meer op dan wanneer de bank de woning gaat verkopen/veilen. In dat laatste geval blijft u met een nog hogere restschuld zitten dan nu waarschijnlijk al het geval zal zijn.

Overleg ook met de bank dat u de woning zelf wilt verkopen. Wellicht dat ze nog 1 keer soepel willen zijn, maar ik vrees dat hun geduld snel op zal raken.