er
door erik-c71 Oct 29, 2014 om 16:50
Geldzaken & recht

PayPal weigert geld terug te betalen na eenzijdige opheffing rekening

Op 26 september opende ik een tweede (zakelijke) PayPal rekening. Dit om zakelijke transacties naast de privé transacties te scheiden. Tegelijkertijd zette ik ook € 45,00 op deze rekening, welke ik middels iDEAL overmaakte. Echter, een dag later was deze rekening beperkt, en werden zelfs de reeds verrichte betalingen teruggedraaid. Ik heb hier toen direct met PayPal contact opgenomen en men zou de klacht bekijken. Afgelopen maandag kreeg ik pas een reactie van PayPal die als volgt luidt:

Beste E. C.,

We controleren rekeningen regelmatig op mogelijke risico's om de veiligheid van het PayPal-netwerk te kunnen garanderen. Na controle van uw rekening, hebben wij besloten om de rekening wegens veiligheidsproblemen op te heffen.

Wij doen er alles aan om de verstoring van uw bedrijfsvoering tot een minimum te beperken.

Als uw PayPal-rekeningsaldo nul is en er geen openstaande problemen met de rekening zijn, zoals onopgeloste klachten van kopers of terugboekingen, blijven de beperkingen op uw rekening van kracht.

-----------------------------------
Betaalopties
-----------------------------------

Mogelijkheid 1. Als u nog geld aan kopers moet terugbetalen, kunt u het geld op uw PayPal-rekening hiervoor gebruiken.

Kopers terugbetalen:
1. Log in op uw PayPal-rekening.
2. Klik op Contact met ons opnemen onder aan een willekeurige pagina.
3. Klik op Contact opnemen met de klantenservice.
4. Selecteer Geld overmaken/ontvangen onder Kies een onderwerp.
5. Selecteer Betaling terugbetalen/annuleren onder Kies een subonderwerp.
6. Klik op Doorgaan en volg de instructies om betalingen terug te betalen.

Mogelijkheid 2. Geld op uw PayPal-rekening wordt gedurende 45 dagen geblokkeerd. Na 45 dagen ontvangt u van ons een e-mail met informatie over hoe u weer over het geld kunt beschikken.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
PayPal

We verzoeken u niet te reageren op dit e-mailbericht. Dit e-mailadres wordt niet gecontroleerd en u ontvangt geen reactie. Voor hulp kunt u inloggen op uw PayPal-rekening en rechtsboven op een PayPal-pagina op de link Hulp klikken.

Copyright © 1999-2014 PayPal. Alle rechten voorbehouden.

PayPal (Europe) S.à r.l. & Cie, S.C.A.
Société en Commandite par Actions Gevestigd te: Luxemburg, 22-24 Boulevard Royal, 5ème étage,
L-2449
RCS Luxembourg B 118 349

PPID PP1448 - 5b08a5fcf18a4

Hierop heb ik wederom telefonisch contact opgenomen met PayPal en om uitleg gevraagd welke veiligheidsrisico's zij dan wel niet vermoedden, maar hier kreeg ik geen antwoord op. Wel dat ze het geld maximaal 180 dagen zullen vasthouden voordat het weer terugbetaald zal worden. Inmiddels is mijn geld dat momenteel op de rekening staat al meer dan 30 dagen beperkt, en het is dus MIJN geld waar ik niet bij kan komen. Op mijn verweer dat ik indien PayPal mijn geld niet per direct terugbetaald desnoods een advocaat zal inschakelen om via gerechtelijke weg mijn gelijk te behalen zeiden ze doodleuk dat als ik ging dreigen met advocaten of rechters, ze direct de verbinding zouden verbreken hetgeen dus ook daadwerkelijk gebeurde. Ook verwees men mij continue naar hun Algemene Voorwaarden, daar was ik immers mee akkoord gegaan etc etc. Ja, ik mag dan wel akkoord gegaan zijn met hun algemene voorwaarden, maar dan mag ik als klant wel verwachten wat de exacte reden is waarom men mijn rekening sluit. Veiligheidsredenen is voor mij geen geldig argument. Men moet dan ook met argumenten komen welke veiligheidsredenen zij als grond hanteren. Ik wil nu per direct mijn geld terug, en wil niet dat PayPal langer rente kan trekken van mijn geld. Bovendien wil ook de rente vergoed hebben voor iedere dag dat ik niet bij mij tegoed kan.

1003 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 29, 2014 om 16:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus als ik het goed begrijp kunt u over ca 14 dagen over uw geld beschikken?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 29, 2014 om 19:34
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Om je gerust te stellen dit is de normale gang van zaken bij PayPal.

Ben nieuwsgierig naar de mail die je over 2 weken gaat krijgen, welke onlogische/onmogelijk stappen je dan moet gaan doorlopen om jouw geld terug te krijgen.

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 29, 2014 om 22:11
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Gemiste rente van €45 is op jaarbasis bij 2% rente €0,90
Buiten uw terechte klachten om vind ik dit wel een beetje overtrokken.
Ik geef u gelijk dat u deze gang van zaken aan de kaak wilt stellen maar die paar centen rente?

eigenwijsje_1
door eigenwijsje_1 - Oct 30, 2014 om 08:02
152 Antwoorden / 5 Vragen

heb je de zakelijke rekening soms gekoppeld aan hetzelfde rekeningnummer als je priverekening? Dan slaat het systeem inderdaad op tilt.