an
door anoukje Aug 8, 2014 om 11:55
Computers & telefonie

P.c

heb nog de oude versie van mijn p,c en die is dus niet meer veilig nu mijn vraag wat kan ik nu het beste doen ? de gegevens van mijn pc zijn , microsoft window xp, home edition versie 2002 704 mb kloksnelheid 1.65ghz 3 prosessor2800x wat nu is mijn vraag bedankt alvast

375 13 Rapporteer

crewmember
door crewmember - Aug 8, 2014 om 12:12
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet wat: "1.65ghz 3 prosessor2800x" moet betekenen. Kan je dit wat beter opschrijven?

Zeker als je internet bankiert is het verstandig naar een nieuwere windows versie over te schakelen die wel veilig is. Als je een 1.65 tripple core processor hebt zou dat met wat extra RAM geheugen moeten lukken.
Dit zou je iets meer dan 100 euro kosten.

Uiteraard is een nieuwe laptop van 350 euro kopen met de nieuwste windows er al op ook een optie. Dan heb je meteen ook wat vlottere hardware en dergelijke. Zeker als je je pc veel gebruikt is dit aan te raden.

costnix
door costnix - Aug 8, 2014 om 12:16
2874 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt met HIER het plan ophalen hoe uw computer over kan worden gezet naar Windows 8.1
Maar ik ben bang, dat uw computer te traag is hiervoor.
Zelf heb ik mijn hele oude computer voorzien van Linux. Een goed begin is dit Linuxplatform.

edrick3
door edrick3 - Aug 8, 2014 om 13:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo anoukje,

Als je de financiële ruimte hebt zou ik overgaan op een nieuwe(re) computer/laptop.

Met vr.gr.

ekiem
door ekiem - Aug 8, 2014 om 13:41
676 Antwoorden / 100 Vragen

En anders zijn er nog genoeg vertrouwde bedrijven waar je een " nieuwe " tweede handsje kunt kopen.

Mijn p.c was ruim 12 jaar oud en heb op deze manier een super snelle p.c gescoord. Alle toeters en bellen erop + garantie en net 2 jaar oud. Heb eerst nog op mijn tablet gebankierd maar dat werkte voor mij toch niet prettig.

ekiem

czar
door czar - Aug 8, 2014 om 17:02
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=costnix schreef op vrijdag 8 aug 2014, 12:16]Zelf heb ik mijn hele oude computer voorzien van Linux. Een goed begin is dit Linuxplatform.

Het beste is gewoon Linux Mint te installeren KLIK
Linux Mint is gemaakt als alternatief voor Windows en werkt ook op oudere computers. Het draait op vrijwel alle configuraties zonder problemen. Gewoon installeren en gebruiken. De nieuwe versie 17 wordt tot 2019 voorzien van updates.

Het mooiste is nog dat je dan WinXP onder Mint kunt installeren en ze ogenschijnlijk op 1 desktop tegelijk kunt gebruiken (hebben ze erg fraai opgelost).

Het nederlandstalige forum zit HIER

czar
door czar - Aug 8, 2014 om 17:12
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=anoukje schreef op vrijdag 8 aug 2014, 11:55]nu mijn vraag wat kan ik nu het beste doen?

Kort gezegd: een nieuwe kopen!

Uw toetsenbord, muis en uw scherm kunt u gewoon blijven gebruiken.
U heeft alleen maar een nieuwe PC nodig en koop desnoods de goedkoopste die u kunt vinden.
Alles wat nu nieuw is is tientallen malen sneller dan wat u nu heeft.

De Aldi heeft soms geweldige aanbiedingen, maar ook bij de MediaMarkt of de BCC of welke andere winkel ook kunt u terecht.
U kunt ook een notebook overwegen, maar bedenk wel dat die altijd trager zijn voor hetzelfde geld, dus als u geen notebook nodig heeft, koop dan gewoon een desktop-kast.

Heeft u helemaal geen verstand van computers, ga dan even bij een speciaalzaak in de buurt langs. Die zijn vaak helemaal niet duurder en leveren meestal prima service.

ro
door ron530 - Aug 8, 2014 om 17:37
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Kloksnelheid 1,56 Ghz geheugen 704 MB daar kun je echt niets meer mee. Uitbreiden met geheugen kan niet want deze heeft nog sdram geheugen, alle interne hardware wordt in Windows 7 niet ondersteunt en wellicht hangt er nog een ATA harde schijf van 25GB in, echt aan vervanging toe dus.
Het simpelste is een nieuwe pc al naar gelang uw wensen zijn er al eigen merk pc's vanaf 300 euro, wilt u goedkoper dan een winkel zoeken die tweedehands pc's verkoopt. Een lokale kringloopwinkel heeft wel eens pc's te koop die van scholen afkomen, ze werken perfect maar zonder Windows en vaak is er geen dvd speler in opgenomen.

Cookies
door Cookies - Aug 8, 2014 om 18:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......wat kan ik nu het beste doen ........

Je p.c. bij het grofvuil dumpen en een nieuwe kopen.

aurora1
door aurora1 - Aug 8, 2014 om 20:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees anders ook eens klik hier en ook de informatie die rechts op de pagina aangeklikt kan worden.

czar
door czar - Aug 8, 2014 om 21:26
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=aurora1 schreef op vrijdag 8 aug 2014, 20:59]Lees anders ook eens klik hier en ook de informatie die rechts op de pagina aangeklikt kan worden.

Slecht advies, gewoon een nieuwe PC kopen.
Als je op de oude PC Windows7 of Windows8 wilt installeren, zul je een retail-versie daarvan moeten kopen en die is pleuris-duur. Dat is dat oude ding helemaal niet waard.

Koop je een nieuwe PC, dan staat daarop al een OEM-versie van Windows7 of Windows8 geïnstalleerd. Je hoeft dan zelf niet meer te prutsen en zo'n OEM-versie is veel goedkoper dan de Retail-versie.
Een OEM-versie is computer-gebonden en mag alleen worden geïnstalleerd op een nieuwe PC. Je krijgt er dan ook geen DVD bij waar Windows op staat. Meestal wordt een deel van de schijf wel ingericht als recovery.

holpen
door holpen - Aug 11, 2014 om 21:58
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Gezien de hardware-specificaties is het al een oud beestje. Als je de financiële ruimte hebt, dan zou ik in dit geval inderdaad de aanschaf van een nieuwe pc (of een jonge gebruikte) overwegen.

Heb je de financiële middelen niet, dan is het overstappen op Linux inderdaad een prima aanrader!
Ik volg Czar dan in zijn aanbeveling van Linux Mint 17 (kies dan wel voor de XFCE-versie, deze is lichter en draait beter op oudere hardware). Je kunt het gratis downloaden en gebruiken. En er wordt meteen een compleet systeem geleverd, inclusief een office-pakket, muziekspeler, internet-progrramma's, chatten, fotobewerking, etc. etc.

Misschien even wennen, maar dat gaat in de praktijk behoorlijk vlotjes. Heb al meerdere mensen hierop overgezet en die zijn zonder uitzondering razend enthousiast!

czar
door czar - Aug 11, 2014 om 22:38
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=holpen schreef op maandag 11 aug 2014, 21:58]Heb je de financiële middelen niet, dan is het overstappen op Linux inderdaad een prima aanrader! Ik volg Czar dan in zijn aanbeveling van Linux Mint 17 (kies dan wel voor de XFCE-versie, deze is lichter en draait beter op oudere hardware).

Dat kan ik volledig bevestigen, voor oude systemen kun je het beste XFCE gebruiken.

Voor nieuwere systemen is KDE het beste, maar dan heb je al minimaal 1 GB geheugen nodig en een wat vlottere processor. Een ander nadeel aan KDE is dat het niet 100% open source is, maar daar merk je als normale gebruiker niets van.

door 1953 - Aug 12, 2014 om 02:13
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Niets meer mee doen, een nieuwe desktop met monitor of een nieuwe laptop kopen.