hakeni2
door hakeni2 Jun 3, 2014 om 13:11
Computers & telefonie

PC Herstel

Ik wil mijn PC herstellen naar een herstelpunt , maar nou krijg ik de mededeling: Fout 0x80070002
Hoe kan ik de PC nu herstellen?
Ik heb windows 8.1

4238 23 Rapporteer

gompy2
door gompy2 - Jun 3, 2014 om 13:20
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Hiert staat wat informatie.
Klik-> Support-Microsoft
En verder vind Google nog meer van dezelfde foutmeldingen.
Klik-> Foutcode 0x80070002
Suc6

edrick3
door edrick3 - Jun 3, 2014 om 13:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@hakeni2,

Vergeet bovenstaande maar even (wat een geknoei ;-))

Probeer eerst deze fixit eens.

Lukt dat niet, probeer dan het volgende:

Systeemherstelpunt terugzetten

Het terugzetten van een herstelpunt kan op meerdere manieren. Als uw computer nog correct opstart, gebruikt u systeemherstel vanuit Windows.

Open het Configuratiescherm: gebruik de sneltoets 'Windowstoets+X' en klik daarna op Configuratiescherm.
Klik op Systeem en beveiliging (ziet u dit niet staan, klik dan eerst rechtsboven op Weergeven op Categorie).
Klik op Systeem > Geavanceerde systeeminstellingen > tabblad Systeembeveiliging.
Klik op Systeemherstel.
Klik op Volgende en (indien aanwezig) op Meer herstelpunten weergeven.
Windows toont de laatste systeemherstelpunten. Bij elk herstelpunt vindt u de datum/tijd en omschrijving. Klik op het herstelpunt dat u wilt terugzetten.
Klik op Zoeken naar programma's die worden beïnvloed. Windows geeft aan wat de gevolgen zijn voor uw bestanden als u het gekozen herstelpunt terugzet. Lees dit scherm goed door.
Klik op Sluiten.
Bent u er zeker van dat u het herstelpunt wilt terugzetten? Klik dan op Volgende.
Klik op Voltooien.

Windows start niet meer correct

Als Windows niet meer correct opstart, kunt u de veilige modus proberen. Het terugzetten van een herstelpunt gaat vervolgens zoals hierboven beschreven. De truc werkt voor alle Windows-versies hetzelfde.

Herstart de computer via de Charmbalk > Instellingen > Aan/uit.
Klik op Opnieuw opstarten en druk tegelijkertijd op de Shift-toets. Deze truc werkt ook vanuit het aanmeldscherm.
Uw computer start opnieuw op. Klik op Problemen oplossen > Geavanceerde opties > Systeemherstel om systeemherstel te activeren.
(Bron:seniorweb).

Suc6

hakeni2
door hakeni2 - Jun 3, 2014 om 13:35
143 Antwoorden / 43 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 3 jun 2014, 13:19]Hallo hakeni2,

Systeemherstelpunt terugzetten

Het terugzetten van een herstelpunt kan op meerdere manieren. Als uw computer nog correct opstart, gebruikt u systeemherstel vanuit Windows.

Open het Configuratiescherm: gebruik de sneltoets 'Windowstoets+X' en klik daarna op Configuratiescherm.
Klik op Systeem en beveiliging (ziet u dit niet staan, klik dan eerst rechtsboven op Weergeven op Categorie).
Klik op Systeem > Geavanceerde systeeminstellingen > tabblad Systeembeveiliging.
Klik op Systeemherstel.
Klik op Volgende en (indien aanwezig) op Meer herstelpunten weergeven.
Windows toont de laatste systeemherstelpunten. Bij elk herstelpunt vindt u de datum/tijd en omschrijving. Klik op het herstelpunt dat u wilt terugzetten.
Klik op Zoeken naar programma's die worden beïnvloed. Windows geeft aan wat de gevolgen zijn voor uw bestanden als u het gekozen herstelpunt terugzet. Lees dit scherm goed door.
Klik op Sluiten.
Bent u er zeker van dat u het herstelpunt wilt terugzetten? Klik dan op Volgende.
Klik op Voltooien.

rWeb kunnen ook bellen naar PCHulp voor overstapadvies.Naar de OverstaphulpDeze melding niet meer tonen
Thema's

Overzicht
Internet
E-mail
Foto & Video
Word & Excel
Windows
Onderhoud
Back-up maken
Pc opschonen
Systeemherstel
Veiligheid
Pc & Randapparatuur
Apple
Tablet & Smartphone

Toevoegen aan Mijn Archief
Printen

Problemen oplossen met Systeemherstel

Windows 8/8.1
Windows 7
Windows Vista
Windows XP

Systeemherstel
Wanneer gebruikt u systeemherstel?
Werking systeemherstel controleren
Handmatig herstelpunt maken
Systeemherstelpunt terugzetten
Windows start niet meer correct
Besturingssysteem Windows 8 en 8.1
Publicatiedatum 7 augustus 2013
Gewijzigd op 23 januari 2014
Auteur SeniorWeb
Waardering
4,7
(6 stemmen)
Computerproblemen, zoals plotselinge traagheid en vastlopers, zijn vaak te wijten aan recent geïnstalleerde programma's. Zet uw Windows 8-computer eens terug in de tijd met Win­dows Systeemherstel. De problemen zouden dan zomaar eens kunnen verdwijnen.
Systeemherstel
De term 'systeemherstel' betekent niets meer of minder dan de computer terugzetten naar een ander moment, toen er nog geen problemen wa­ren. Windows Systeemherstel maakt op bepaalde momenten een soort foto van de toestand van uw computer. Dat noemen we een herstelpunt. Ge­registreerd wordt dan welke programma's en in­stellingen de computer heeft. Bij computerproble­men kunt u terugkeren naar een eerder gemaakte momentopname, dus naar de instellingen en pro­gramma's van toen. Later ontstane problemen kunnen daarmee teniet gedaan worden.
Wanneer gebruikt u systeemherstel?

Hebt u al een vermoeden van de oorzaak van het probleem, probeer dit dan eerst met andere middelen op te lossen. Denkt u last te hebben van een virus, laat uw virusscanner dan een volledige scan maken van uw computer en verwijder de gevonden boosdoener. En hebt u bijvoorbeeld last gekregen van een hele trage computer nadat u een programma hebt geïnstalleerd. De-installeer dit programma dan via het Configuratiescherm.

Programma's die u hebt geïnstalleerd na het maken van het herstelpunt, worden na systeemherstel (deels) verwijderd. Documenten, e-mailberichten en foto's worden over het algemeen niet beïnvloed en blijven bewaard. Hebt u per ongeluk een document weggegooid, dan heeft het dus geen zin om een systeemherstel uit te voeren. Daarvoor is het verstandig altijd een back-up van de documenten op uw computer te hebben.

Werking systeemherstel controleren

De meeste computers maken automatisch herstelpunten aan, waarnaar de computer eventueel teruggezet kan worden. Maar het is goed om te weten of Windows Systeemherstel daadwerkelijk correct werkt en is ingeschakeld op uw computer. Als dit niet zo is, schakelt u de functie eenvoudig in.

Open het Configuratiescherm: gebruik de sneltoets 'Windowstoets+X' en klik daarna op Configuratiescherm.
Klik op Systeem en beveiliging (ziet u dit niet staan, klik dan eerst rechtsboven op Weergeven op Categorie).
Klik op Systeem > Geavanceerde systeeminstellingen > tabblad Systeembeveiliging.
Onder het kopje 'Beschikbare stations' staan uw harde schijven. Achter de harde schrijf staat 'in- of uitgeschakeld'. 'Ingeschakeld' betekent dat systeemherstel actief is. U hoeft verder niks te doen. Als het niet actief is, wordt dit aangegeven met 'Uitgeschakeld'. Klik in dit geval op de schijf.
Klik op de knop Configureren.
Klik onder 'Herstelinstellingen' in het bolletje voor 'Systeeminstellingen herstellen en vorige bestandsversies terugzetten'.
Verplaats de schuifbalk onder 'Schijfruimtegebruik' naar 10 procent.
Klik op Toepassen > OK > OK.

[Klik voor vergroting]
Handmatig herstelpunt maken

Systeemherstel is nu actief en maakt een herstelpunt bij belangrijke computerwijzigingen. Maar om er zeker van te zijn dat u een recent herstelpunt achter de hand hebt, kunt u handmatig een herstelpunt maken voordat u grote wijzigingen doorvoert.

Open het Configuratiescherm: gebruik de sneltoets 'Windowstoets+X' en klik daarna op Configuratiescherm.
Klik op Systeem en beveiliging (ziet u dit niet staan, klik dan eerst rechtsboven op WeergevenopCategorie).
Klik op Systeem > Geavanceerde systeeminstellingen (aan de linkerkant) > tabblad Systeembeveiliging.
Klik op de knop Maken.
Typ in het invulveld een naam voor uw herstelpunt, bijvoorbeeld 'Installatie nieuwe virusscanner'. Kies een goede omschrijving zodat u tijdens een eventueel herstelproces het juiste herstelpunt eenvoudig terugvindt.
Klik op Maken.

[Klik voor vergroting]
Systeemherstelpunt terugzetten

Het terugzetten van een herstelpunt kan op meerdere manieren. Als uw computer nog correct opstart, gebruikt u systeemherstel vanuit Windows.

Open het Configuratiescherm: gebruik de sneltoets 'Windowstoets+X' en klik daarna op Configuratiescherm.
Klik op Systeem en beveiliging (ziet u dit niet staan, klik dan eerst rechtsboven op Weergeven op Categorie).
Klik op Systeem > Geavanceerde systeeminstellingen > tabblad Systeembeveiliging.
Klik op Systeemherstel.
Klik op Volgende en (indien aanwezig) op Meer herstelpunten weergeven.
Windows toont de laatste systeemherstelpunten. Bij elk herstelpunt vindt u de datum/tijd en omschrijving. Klik op het herstelpunt dat u wilt terugzetten.
Klik op Zoeken naar programma's die worden beïnvloed. Windows geeft aan wat de gevolgen zijn voor uw bestanden als u het gekozen herstelpunt terugzet. Lees dit scherm goed door.
Klik op Sluiten.
Bent u er zeker van dat u het herstelpunt wilt terugzetten? Klik dan op Volgende.
Klik op Voltooien.

Windows start niet meer correct

Als Windows niet meer correct opstart, kunt u de veilige modus proberen. Het terugzetten van een herstelpunt gaat vervolgens zoals hierboven beschreven. De truc werkt voor alle Windows-versies hetzelfde.

Herstart de computer via de Charmbalk > Instellingen > Aan/uit.
Klik op Opnieuw opstarten en druk tegelijkertijd op de Shift-toets. Deze truc werkt ook vanuit het aanmeldscherm.
Uw computer start opnieuw op. Klik op Problemen oplossen > Geavanceerde opties > Systeemherstel om systeemherstel te activeren.
(Bron:seniorweb).

Suc6

Ja dat weet ik wel maar als ik klik op systeem herstellen komt deze foutmelding

hakeni2
door hakeni2 - Jun 3, 2014 om 13:39
143 Antwoorden / 43 Vragen

[quote=gompy2 schreef op dinsdag 3 jun 2014, 13:20]Hiert staat wat informatie.
Klik-> Support-Microsoft
En verder vind Google nog meer van dezelfde foutmeldingen.
Klik-> Foutcode 0x80070002
Suc6

Ik heb de Fixit gestart maar krijg de mededeling fixit kan niet worden gestart (foutcode: 0x80070005)

edrick3
door edrick3 - Jun 3, 2014 om 14:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@hakeni2,

Start eens op in Veilige modus en laat MBAM eens scannen.
Probeer dan eens of je systeemherstel kunt starten in Veilige Modus nadat je je antivirusprogramma hebt uitgezet.

Suc6

gompy2
door gompy2 - Jun 3, 2014 om 15:01
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hakeni2 schreef op dinsdag 3 jun 2014, 13:39]
Ik heb de Fixit gestart maar krijg de mededeling fixit kan niet worden gestart (foutcode: 0x80070005)
Die fout kan ook weer meerdere oorzaken hebben.
Ik stuur je weer door naar Google en dan kun je daar verder zoeken, dat is directer.
Klik-> fout 0x80070005
Maar probeer eerst die tip van Edrick eens, scannen met Malwarebytes.
Hier nog een tooltje, klik-> Adwcleaner_3.211
Malware wordt ook als oorzaak voor dit probleem gegeven namelijk...

hakeni2
door hakeni2 - Jun 3, 2014 om 15:48
143 Antwoorden / 43 Vragen

[quote=gompy2 schreef op dinsdag 3 jun 2014, 15:01][quote=hakeni2 schreef op dinsdag 3 jun 2014, 13:39]
Ik heb de Fixit gestart maar krijg de mededeling fixit kan niet worden gestart (foutcode: 0x80070005)
Die fout kan ook weer meerdere oorzaken hebben.
Ik stuur je weer door naar Google en dan kun je daar verder zoeken, dat is directer.
Klik-> fout 0x80070005
Maar probeer eerst die tip van Edrick eens, scannen met Malwarebytes.
Hier nog een tooltje, klik-> Adwcleaner_3.211
Malware wordt ook als oorzaak voor dit probleem gegeven namelijk...

Het is heel raar hij installeert malwarebytes en adwcleaner niet!

edrick3
door edrick3 - Jun 3, 2014 om 16:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@hakeni2,

.....Het is heel raar hij installeert malwarebytes en adwcleaner niet!.....
Oei!!!

Lees even hier hoe je je computer kunt opstarten in de Veilige modus en probeer het dan nog eens.

gompy2
door gompy2 - Jun 3, 2014 om 16:06
2796 Antwoorden / 0 Vragen

En geef ook even aan welke melding je krijgt wanneer je die software probeert te installeren.

valerius-2
door valerius-2 - Jun 3, 2014 om 16:19
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Het zelfde mee gemaakt. AVG verwijderd en defender aan gezet en toen was het wel mogelijk.

hakeni2
door hakeni2 - Jun 3, 2014 om 16:36
143 Antwoorden / 43 Vragen

[quote=gompy2 schreef op dinsdag 3 jun 2014, 16:06]En geef ook even aan welke melding je krijgt wanneer je die software probeert te installeren.

adwcleaner is wel gelukt

gompy2
door gompy2 - Jun 3, 2014 om 16:42
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hakeni2 schreef op dinsdag 3 jun 2014, 16:36][quote=gompy2 schreef op dinsdag 3 jun 2014, 16:06]En geef ook even aan welke melding je krijgt wanneer je die software probeert te installeren.

adwcleaner is wel gelukt
Mooi, maar toen?
Wat gebeurde er toen????
Moet elk woord er uitgetrokken worden of zo?

hakeni2
door hakeni2 - Jun 3, 2014 om 16:55
143 Antwoorden / 43 Vragen

[quote=gompy2 schreef op dinsdag 3 jun 2014, 16:42][quote=hakeni2 schreef op dinsdag 3 jun 2014, 16:36][quote=gompy2 schreef op dinsdag 3 jun 2014, 16:06]En geef ook even aan welke melding je krijgt wanneer je die software probeert te installeren.

adwcleaner is wel gelukt
Mooi, maar toen?
Wat gebeurde er toen????
Moet elk woord er uitgetrokken worden of zo?

adwcleaner laten scannen en die heeft een aantal infecties verwijderd
Maar ik kan nog steeds geen systeemherstel doen

hakeni2
door hakeni2 - Jun 3, 2014 om 17:06
143 Antwoorden / 43 Vragen

Ik heb malwarebytes tot 2x toe geinstalleerd maar het programma start niet (kan het program C:/program files x86 niet vinden)
Maar dan gaat even later een venster open van microsoft toolkit 2.5.1
Heb al gezocht om dit programma te verwijderen maar kan niet vinden waar (ook niet in programmas en onderdelen verwijderen)

gompy2
door gompy2 - Jun 3, 2014 om 17:09
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Oké.
Er zijn een aantal tips gegeven over uitschakelen van je antivirusscanner en opstarten in veilige modus en als je de link die ik gaf naar Google hebt bekeken, staan daar ook nog veel oplossingen
Klik-> fout 0x80070005
Daar staat ook veel vermeld over het geen systeemherstel kunnen doen, heb je dat al doorgespit?

edrick3
door edrick3 - Jun 3, 2014 om 17:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@hakeni2,

Lijkt er op dat je wat 'troep' hebt binnengehaald.
Nogmaals: opstarten in Veilige Modus. Dat gaat wel of niet???
Gaat dit, dan MBAM downloaden en laten scannen.
Gaat dit niet? Dan even hier melden!
Graag stap voor stap werken, anders lukt het nooit en kun je je computer opnieuw gaan installeren....

hakeni2
door hakeni2 - Jun 5, 2014 om 11:43
143 Antwoorden / 43 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 3 jun 2014, 17:49]@hakeni2,

Lijkt er op dat je wat 'troep' hebt binnengehaald.
Nogmaals: opstarten in Veilige Modus. Dat gaat wel of niet???
Gaat dit, dan MBAM downloaden en laten scannen.
Gaat dit niet? Dan even hier melden!
Graag stap voor stap werken, anders lukt het nooit en kun je je computer opnieuw gaan installeren....

Nou ik had zeker troep binnengehaald , waarschijnlijk binnen gekregen via spotnet
Heb via het web gescand met Spyhunter en die gaf aan : een zeer gevaarlijke trojan, nl: banbra.gu
Deze blokkeert de virusscanners maar ook systeemherstel en opstarten in veilige modus
Ik heb windows maar opnieuw geinstalleerd

Cookies
door Cookies - Jun 5, 2014 om 11:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........Heb via het web gescand met Spyhunter........

Spyhunter is een onbetrouwbaar programma.

edrick3
door edrick3 - Jun 5, 2014 om 12:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@hakeni2,

.....Ik heb windows maar opnieuw geinstalleerd....
Nou ja, dan ben je in iedere geval van je probleem af.
Maar zoals carola.83 al aangegeven heeft: Spyhunter is een commercieel progje en wil je graag een betaalde versie opdringen.
Een volgende keer niet 'zomaar' wat gaan doen, maar als je hier hulp vraagt de gegeven adviezen stap-voor-stap volgen en op vragen reageren.

Met vr.gr.

gompy2
door gompy2 - Jun 5, 2014 om 13:19
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hakeni2 schreef op donderdag 5 jun 2014, 11:43]
Nou ik had zeker troep binnengehaald , waarschijnlijk binnen gekregen via spotnet
Heb via het web gescand met Spyhunter en die gaf aan : een zeer gevaarlijke trojan, nl: banbra.gu
Deze blokkeert de virusscanners maar ook systeemherstel en opstarten in veilige modus
Ik heb windows maar opnieuw geinstalleerd
Die Banbra Trojan groep is toch al aardig op leeftijd.
Mag ik vragen welke virusscanner je gebruikt?

Die rotzooi oplopen kun je overal, niet alleen via nieuwsgroepen (Spotnet zoals jij het noemt), maar ook via P2P enz.

Brief Description

Banbra.GU is a Trojan, which although seemingly inoffensive, can actually carry out attacks and intrusions: screenlogging, stealing personal data, etc.

Banbra.GU prevents access from programs to websites of several companies related with security tools (antivirus programs, firewalls, etc.).

Banbra.GU redirects attempts to access web pages of certain banks to spoofed pages, with the aim of logging information entered by the user in these pages.

Banbra.GU redirects attempts to access several web pages to a specific IP address.

Banbra.GU does not spread automatically using its own means. It needs an attacking user's intervention in order to reach the affected computer. The means of transmission used include, among others, floppy disks, CD-ROMs, email messages with attached files, Internet downloads, FTP, IRC channels, peer-to-peer (P2P) file sharing networks, etc.

hakeni2
door hakeni2 - Jun 6, 2014 om 10:30
143 Antwoorden / 43 Vragen

[quote=gompy2 schreef op donderdag 5 jun 2014, 13:19][quote=hakeni2 schreef op donderdag 5 jun 2014, 11:43]
Nou ik had zeker troep binnengehaald , waarschijnlijk binnen gekregen via spotnet
Heb via het web gescand met Spyhunter en die gaf aan : een zeer gevaarlijke trojan, nl: banbra.gu
Deze blokkeert de virusscanners maar ook systeemherstel en opstarten in veilige modus
Ik heb windows maar opnieuw geinstalleerd
Die Banbra Trojan groep is toch al aardig op leeftijd.
Mag ik vragen welke virusscanner je gebruikt?

Die rotzooi oplopen kun je overal, niet alleen via nieuwsgroepen (Spotnet zoals jij het noemt), maar ook via P2P enz.

Brief Description

Banbra.GU is a Trojan, which although seemingly inoffensive, can actually carry out attacks and intrusions: screenlogging, stealing personal data, etc.

Banbra.GU prevents access from programs to websites of several companies related with security tools (antivirus programs, firewalls, etc.).

Banbra.GU redirects attempts to access web pages of certain banks to spoofed pages, with the aim of logging information entered by the user in these pages.

Banbra.GU redirects attempts to access several web pages to a specific IP address.

Banbra.GU does not spread automatically using its own means. It needs an attacking user's intervention in order to reach the affected computer. The means of transmission used include, among others, floppy disks, CD-ROMs, email messages with attached files, Internet downloads, FTP, IRC channels, peer-to-peer (P2P) file sharing networks, etc.

Ik gebruik windows defender en heb ook de pro versie van malwarebytes

gompy2
door gompy2 - Jun 6, 2014 om 17:15
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hakeni2 schreef op vrijdag 6 jun 2014, 10:30][quote=gompy2 schreef op donderdag 5 jun 2014, 13:19]
Mag ik vragen welke virusscanner je gebruikt?

Ik gebruik windows defender en heb ook de pro versie van malwarebytes
Beste Hakeni2.
Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden dat je windows defender gebruikte, vandaar mijn expliciete vraag.
Een welgemeend advies en wat je er mee doet moet je zelf maar bekijken.
Neem een andere scanner dan windows defender.
Er zijn een aantal gratis scanners die veel beter zijn als windows defender.
Mijn welgemeend advies is neem Avast Free als je een gratis virusscanner zoekt, of een andere, maar neem nu echt van mij aan alles is beter als windows defender.
Hier kun je die downloaden.
Klik-> Avast-Free

Er zijn nog meer goede gratis virusscanners maar Avast heeft de meeste gratis features in huis.

Je kunt ook een betaalde nemen, die hebben meer beschermingsopties en alle reguliere antivirusscanners zijn wel goed, behalve dus dat windows defender, die wordt als nul-punt gebruik, als referentie-punt ten opzicht van andere scanners bij de test-laboratoria.
Malwarebytes is geen echte virusscanner.
Malwarebytes' Anti-Malware (MBAM) is een computerprogramma dat malware, waaronder spyware, en adwareverwijdert, meer doet niets met virussen

Op het moment dat je Avast of een andere scanner installeert wordt windows defender vanzelf stil gezet.

hakeni2
door hakeni2 - Jun 8, 2014 om 11:45
143 Antwoorden / 43 Vragen

[quote=gompy2 schreef op vrijdag 6 jun 2014, 17:15][quote=hakeni2 schreef op vrijdag 6 jun 2014, 10:30][quote=gompy2 schreef op donderdag 5 jun 2014, 13:19]
Mag ik vragen welke virusscanner je gebruikt?

Ik gebruik windows defender en heb ook de pro versie van malwarebytes
Beste Hakeni2.
Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden dat je windows defender gebruikte, vandaar mijn expliciete vraag.
Een welgemeend advies en wat je er mee doet moet je zelf maar bekijken.
Neem een andere scanner dan windows defender.
Er zijn een aantal gratis scanners die veel beter zijn als windows defender.
Mijn welgemeend advies is neem Avast Free als je een gratis virusscanner zoekt, of een andere, maar neem nu echt van mij aan alles is beter als windows defender.
Hier kun je die downloaden.
Klik-> Avast-Free

Er zijn nog meer goede gratis virusscanners maar Avast heeft de meeste gratis features in huis.

Je kunt ook een betaalde nemen, die hebben meer beschermingsopties en alle reguliere antivirusscanners zijn wel goed, behalve dus dat windows defender, die wordt als nul-punt gebruik, als referentie-punt ten opzicht van andere scanners bij de test-laboratoria.
Malwarebytes is geen echte virusscanner.
Malwarebytes' Anti-Malware (MBAM) is een computerprogramma dat malware, waaronder spyware, en adwareverwijdert, meer doet niets met virussen

Op het moment dat je Avast of een andere scanner installeert wordt windows defender vanzelf stil gezet.

Bedankt, ga ik doen