ekiem
door ekiem Oct 6, 2015 om 12:21
Auto & vervoer

Pc probleem

Heb problemen met de pc. Na het aanmelden krijg ik de volgende melding " kritieke fout, Start menu en Cortana werken niet". De volgende keer dat u zich aanmaldt zal worden geprobeerd dit te herstellen.

Maar na het afsluiten en opnieuw opstarten verschijnt deze melding opnieuw !!!!

Heb al systeemherstel gedaan en nu ondertussen weet ik het niet meer.
Heb windows 10, zou het hieraan kunnen liggen.
weet ok niet wat nu Cortana is .

Alvast bedankt, ekiem

1830 7 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 6, 2015 om 12:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo ekiem,

Ter info:
.....weet ook niet wat nu Cortana is .....
Klik hier.

.....Heb windows 10, zou het hieraan kunnen liggen......
Lijkt me wel.
Heb je dit vanaf het begin dat je W10 hebt?

aurora1
door aurora1 - Oct 6, 2015 om 12:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien komt u verder met de informatie op deze klik hier website, de antwoorden even uitklappen.

edrick3
door edrick3 - Oct 6, 2015 om 12:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ekiem,

Je bent trouwens de enige niet.

Lees eens hier.

En hier.

Suc6

costnix
door costnix - Oct 6, 2015 om 15:35
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Uiteraard ligt het aan Cotana. Dit komt alleen bij Windows 10 voor.

ekiem
door ekiem - Oct 6, 2015 om 16:28
676 Antwoorden / 100 Vragen

Hardstikke bedankt voor jullie reacties. Ik begrijp nu dat ik niet de enige ben. Probleem was dat ik hier de vorige week ookal mee zat. Ben toen ruim 2 uur bezig geweest. Iedere keer allerlei toeren uitgehaald via systeem herstel.
Uiteindenlijk kon ik het net weer op en nu vandaag weer hetzelfde geintje.

Gelukkig kan ik nu weer het net op maar ik vrees dat ik t.z.t weer met die Contana te maken krijg. Mooi dat ik dan met jullie tips aan de gang kan.

Bedankt alvast, ekiem

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 6, 2015 om 18:41
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Cortana is een tool ontwikkeld door de NSA (of op verzoek van de NSA) om hun de mogelijkheid te bieden altijd u te kunnen afluisteren (cortana in continu actief en upload daadwerkelijk data naar de servers van Microsoft, googel er maar eens op).

Geen paniek, niets aan de hand, echt niet! Dit is allemaal voor uw eigen veiligheid, voorkomt namelijk aanslagen en zo.

Schakel daarom cortana dus ook geheel uit.

costnix
door costnix - Oct 7, 2015 om 10:54
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@akkerdistel
Gewoon geen microfoon op de computer aansluiten en Cortana is machteloos.