bonjuk
door bonjuk Feb 27, 2015 om 08:59
Computers & telefonie

Pc scherm blauw

Help mijn pc scherm is blauw,wie kan mijn helpen????

8715 28 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 27, 2015 om 09:25
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Bonjuk,
het is mogelijk dat de computer is afgesloten en er bij het opnieuw opstarten updates geconfigureerd moeten worden dan even afwachten, dit duurt even voor het zichtbaar wordt.
Vr. Gr.

bonjuk
door bonjuk - Feb 27, 2015 om 09:44
55 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb updates gedaan en al een paar keer opnieuw opgestart ,af en toe flits er even een licht beeld ,maar gaat dan weer op een blauwe tint.

zw
door zwaardvis - Feb 27, 2015 om 10:18
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Als het een laptop is, even stroomloos maken: de accu er uit en stekker uit het stopcontact. Dat wil bij mijn Toshiba nog wel eens baten als hij weer hangt bij het opstarten....

bonjuk
door bonjuk - Feb 27, 2015 om 10:24
55 Antwoorden / 21 Vragen

Het is een gewone pc...

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 27, 2015 om 11:06
7187 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=bonjuk schreef op vrijdag 27 feb 2015, 09:44]Ik heb updates gedaan en al een paar keer opnieuw opgestart ,af en toe flits er even een licht beeld ,maar gaat dan weer op een blauwe tint.
Er zit dan toch leven in, wacht een paar minuten, misschien wordt er iets hersteld.

hawkeye_1
door hawkeye_1 - Feb 27, 2015 om 11:35
25 Antwoorden / 3 Vragen

Controleer eens de videokabel op de monitor en op de PC, misschien dat die niet helemaal strak aangesloten zijn.

ho
door holy53 - Feb 27, 2015 om 11:43
68 Antwoorden / 1 Vragen

Lees dit rustig door.
http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=267&t=9145

pk49
door pk49 - Feb 27, 2015 om 11:53
243 Antwoorden / 2 Vragen

blauwe scherm wil zeggen dar er geen geschikte videosignaal aanwezig is.Had ik laatst ook door een kapotte video kabel.Kan ook een verbogen pennetje van de D-plug zijn.Of het is de beruchte Windows Blue Screen,wat een System Breakdown betekent.

pi
door pierat - Feb 27, 2015 om 11:53
9 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft volgens mij niets met Window's 'Blue screen of death' te maken. Gewoon de kabel naar de monitor even goed aandrukken of vervangen door een nieuwe. VGA? HDMI?

we
door weethet - Feb 27, 2015 om 11:59
107 Antwoorden / 2 Vragen

Uw Pc is erg stuk. Dwz de HD. Door een deskundige laten repareren of een nieuw systeem installeren. Welk kunt u met de bijgeleverde dvd zien op te starten om uw besten eraf te halen en of het systeem te herstellen. Kabels ed zijn nvt,. Suc6

we
door weethet - Feb 27, 2015 om 12:00
107 Antwoorden / 2 Vragen

Welk moet wel zijn en besten is bestanden.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 27, 2015 om 12:09
7187 Antwoorden / 3 Vragen

De link van Holy53
KLIK

diumenge
door diumenge - Feb 27, 2015 om 12:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoe bedoel je? Een blauwe waas, een egaal blauw scherm of een blauw scherm met witte letters? Het probleem duidelijk beschrijven is vaak het begin van de oplossing.

edrick3
door edrick3 - Feb 27, 2015 om 13:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo bonjuk,

Besturingssysteem?
Dat zal wel het BSOD zijn, oftewel Het zgn. Blue Screen Of Death.
Meestal is dat weer weg als je de compu opnieuw opstart.
Doe dat anders eens in veilige modus.
Klik met rechts op "Deze Computer" en kies "Eigenschappen".
Kies daarna "geavanceerde systeem instellingen".
Kies daarna "Opstart en herstelinstellingen"
Haal het vinkje weg, voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten"
Klik op OK en start opnieuw op.
Mocht je dan weer een BSOD krijgen dan kun je een foutmelding lezen.
En daar kunnen we wellicht iets mee.

Met vr.gr.

Als je nu een bsod krijgt,

gompy2
door gompy2 - Feb 27, 2015 om 13:36
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 27 feb 2015, 13:16]Hallo bonjuk,

Besturingssysteem?
Dat zal wel het BSOD zijn, oftewel Het zgn. Blue Screen Of Death.
Meestal is dat weer weg als je de compu opnieuw opstart.
Doe dat anders eens in veilige modus.
Klik met rechts op "Deze Computer" en kies "Eigenschappen".
Kies daarna "geavanceerde systeem instellingen".
Kies daarna "Opstart en herstelinstellingen"
Haal het vinkje weg, voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten"
Klik op OK en start opnieuw op.

Mocht je dan weer een BSOD krijgen dan kun je een foutmelding lezen.
En daar kunnen we wellicht iets mee.

Met vr.gr.

Als je nu een bsod krijgt,
Dat gaat denk ik een beetje moeilijk als TS alleen een blauw scherm te zien krijgt met opstarten, of zie ik dat verkeerd?
TS moet dat doen met geavanceerde opstart-optie's.
Quote:

Geavanceerde opstartopties (waaronder de veilige modus)

Het scherm Geavanceerde opstartopties biedt u de mogelijkheid om Windows op te starten in geavanceerde modi voor het oplossen van problemen.
Als u dit menu wilt weergeven, drukt u wanneer u uw computer inschakelt op de toets F8 voordat Windows opstart.

Sommige van deze opties, waaronder de veilige modus, leiden ertoe dat Windows alleen met de absoluut noodzakelijke onderdelen worden opgestart. Als een probleem niet opnieuw optreedt wanneer u de computer in de veilige modus start, kunt u de standaard instellingen en de basisapparaatstuurprogramma's en services elimineren als mogelijke oorzaken van het desbetreffende probleem. Andere opties leiden ertoe dat Windows wordt opgestart met geavanceerde functies die zijn bedoeld voor systeembeheerders en IT-professionals.

> Uw computer herstellen

> Veilige modus

> Veilige modus met netwerkmogelijkheden

> Veilige modus met opdrachtprompt

> Logboekregistratie voor opstartprocedure inschakelen

> Video met lage resolutie inschakelen (640 x 480)

> Laatste bekende juiste configuratie (geavanceerd)

> Modus Active Directory terugzetten

> Foutopsporingsmodus

> Automatisch opnieuw opstarten bij systeemfout uitschakelen

> Uitschakelen van stuurprogrammahandtekening bekrachtigen

> Windows normaal starten

Bron, klik hier-> Geavanceerde opstartopties (waaronder de veilige modus)

edrick3
door edrick3 - Feb 27, 2015 om 13:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gompy2,

Volgens mij schreef ik: ...... als je de compu opnieuw opstart. Doe dat anders eens in veilige modus.....
Of zie ik dat verkeerd. ;-)

Met vr.gr.

gompy2
door gompy2 - Feb 27, 2015 om 14:29
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Edrick3, jij krijgt van mij altijd gelijk, zonder meer, dat weet je...
Maar lees je tekst eens goed.
Scherm is BSOD bij het opstarten, want dat geeft TS aan in dat ene zinnetje":
"Help mijn pc scherm is blauw" .
Als dat zo is, kan hij nooit die handelingen doen die je omschrijft.

Doe dat anders eens in veilige modus.
Klik met rechts op "Deze Computer" en kies "Eigenschappen".
Kies daarna "geavanceerde systeem instellingen".
Kies daarna "Opstart en herstelinstellingen"
Haal het vinkje weg, voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten"
Klik op OK en start opnieuw op.

Of zie ik dat goed. ;-)

pe
door pebk - Feb 27, 2015 om 14:43
581 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=bonjuk schreef op vrijdag 27 feb 2015, 09:44]Ik heb updates gedaan en al een paar keer opnieuw opgestart ,af en toe flits er even een licht beeld ,maar gaat dan weer op een blauwe tint.
Beste bonjuk,
Misschien moet je eerst even beantwoorden of je Windows het uberhaupt doet. Als die het gewoon doet, maar er blauw uit ziet (zoiets), is er iets mis met je videokabel, scherm of videokaart. Als je zegt dat hij flitst, denk ik met name aan de kabel of scherm. Een los contactje. De ouderwetse klap op het scherm zou zelfs kunnen helpen. Een ander kabeltje of scherm zou je ook kunnen proberen.

Als Windows het zelf niet doet heb je een ander probleem, dan kan een herstel of herinstallatie misschien helpen. Dan heb je bijvoorbeeld een helder blauw scherm met witte letters er op (zoiets).

valerius-2
door valerius-2 - Feb 27, 2015 om 15:44
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als u met de installatie disk opstart dan weet u dat het dus aan de harddisk ligt.Als dat niet luikt ja dan is er kans dat het de andere optie is zoals al eerder aangegeven is.

sr
door srkooy - Feb 27, 2015 om 15:54
22 Antwoorden / 4 Vragen

Mocht het tóch nog lukken met opnieuw opstarten zou ik eens proberen Java te updaten, Windows en zeker na succes een backup van jouw bestanden..

edrick3
door edrick3 - Feb 27, 2015 om 16:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gompy2,

Volgens mij praten we langs elkaar heen.
Ik bedoel en schreef: opstarten in de veilige modus.
Dán de beschreven handelingen uitvoeren zodat je bij het gewoon opstarten de foutmelding kunt lezen als er weer een BSOD komt.

gompy2
door gompy2 - Feb 27, 2015 om 16:22
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Oké edrick3

bonjuk
door bonjuk - Feb 28, 2015 om 10:02
55 Antwoorden / 21 Vragen

Goede morgen een hoop tips ,maar ik wil wel even laten weten dat ik wel beeld heb,maar de kleuren slaan af en toe door het beeld ,gistermiddag niets geen last, en avond zet mijn printer aan een dan krijg ik weer een blauwe gloed door het beeld.vanmorgen ook weer even maar nu gaat het wel weer !!!.Het is raar maar waar .zal het toch de kabel zijn ????

edrick3
door edrick3 - Feb 28, 2015 om 10:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

......Het is raar maar waar .zal het toch de kabel zijn ????.....
Kun je even uitproberen met een andere kabel. ;-)

diumenge
door diumenge - Feb 28, 2015 om 10:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Daar moet iemand die er verstand van heeft naar kijken, hier blijft het alleen bij raden. Kan de kabel zijn, kan de videokaart zijn, misschien zelfs wel het moederbord of de monitor zelf. Het is in ieder geval geen BSOD (blauw scherm met witte letters), dus alle oplossingen in die richting kan je negeren.

diumenge
door diumenge - Feb 28, 2015 om 10:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=srkooy schreef op vrijdag 27 feb 2015, 15:54]Mocht het tóch nog lukken met opnieuw opstarten zou ik eens proberen Java te updaten, Windows en zeker na succes een backup van jouw bestanden..
En. Java updaten? Hoe kom je er überhaupt bij??

bonjuk
door bonjuk - Mar 4, 2015 om 08:37
55 Antwoorden / 21 Vragen

Ik wil iedereen bedanken die gereageerd heeft op mijn vraag ,volgens mij is het zeker dat het aan de kabel lag ,tot nu aan toe gaat het goed dus afwachten of het zo blijft n.Groet Bonjuk.

edrick3
door edrick3 - Mar 4, 2015 om 10:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@bonjuk,

Hopelijk krijg je dan geen last meer van dat blauwe scherm.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.