ra
door ravdhout Apr 23, 2014 om 19:53
Computers & telefonie

P.c. start niet op

Ik gebruik een vaste p.c.merk medion windows 7.
De computer start opeens niet meer op, maar blijft hangen op "windows starten"'. Er gebeurt niets verder.Heb stroom eraf moeten halen om af te kunnen sluiten.
Wederom geprobeerd op te starten. Er verschijnt nu op scherm de opties opstartherstel(aanbevolen) en windows normaal starten. Voor opstartherstel gekozen, dat wordt afgedraaid en de conclusie is dat de p.c. niet automatisch kan worden hersteld. Kan iemand mij raad geven?tips wat nu te doen?
Alvast bedankt.

12226 22 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 23, 2014 om 20:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo ravdhout,

Stroom van de pc halen = stekker uit stopcontact.
Aan knop 30 sec ingedrukt houden.
Stroom aanzetten en computer opstarten.
Krijg je dan toch nog het genoemde scherm kiezen voor normaal starten.

Suc6

ra
door ravdhout - Apr 23, 2014 om 21:52
27 Antwoorden / 21 Vragen

hallo edricks,
jouw instructies opgevolgd. Snap alleen de logica niet dat als de stroom van de p.c. eraf is ik de aanknop 30 sec moet vasthouden en daarna de p.c. weer moet opstarten.
'Krijg weer het keuzescherm en er gebeurt nog steeds niks, het windows logo
blijft hangen en ik hoor tijdens het opstarten heel even een zacht geratel in de p.c
Jammer, maar helaas en bedankt voor je moeite

ph
door philip36 - Apr 23, 2014 om 23:07
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Probeer eens of de pc in de veilige modus opstart.
F8 indrukken tijdens starten.
Pc naar een eerder gemaakt herstelpunt terugzetten.

aurora1
door aurora1 - Apr 24, 2014 om 00:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees anders klik hier ook nog eens door en kijk eventueel of er veel stof in de kast zit, dan alles schoonmaken.

aurora1
door aurora1 - Apr 24, 2014 om 00:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Of eventueel in veilige modus als dat lukt een schijfcontrole doen (niet onderbreken en kan lang duren) en/of dan eens scannen met bijv. Mbam.
Of de tip van @edrick3 nog eens uitvoeren maar dan ook alle randapparatuur loskoppelen.
Lees eventueel ook nog: klik hier.
Verder zou je nog in het zoekvakje bovenaan kunnen intikken: pc start niet op. Dan zijn er nog mogelijk meer tips bij de antwoorden te vinden.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 24, 2014 om 07:52
7185 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Ravdhout,
De aanknop van de computer 30 seconden ingedrukt houden dient om de achtergebleven stroom te verwijderen, (reststroom) in andere gevallen kan het helpen.

Vr. gr. sjoppie

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 24, 2014 om 15:21
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Wat heb jij (of de computer zelf) de laatste keer, toen de computer het logischerwijs nog wel gewoon deed, allemaal gedaan op de PC?

vr1944
door vr1944 - Apr 25, 2014 om 11:27
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Snap alleen de logica niet dat als de stroom van de p.c. eraf is ik de aanknop 30 sec moet vasthouden en daarna de p.c. weer moet opstarten

Als je de stekker uit het stopcontact trekt is niet alle spanning verdwenen .daarom moet je de uitknop nog even indrukken.In dit geval zit er niets anders op Windows opnieuw te installeren of de PC terug te zetten in de fabrieksinstellingen (F10) ??

th
door theodorusme - Apr 25, 2014 om 11:35
111 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb dat ook een keertje gehad, met een Medion Notebook met Windows 7. Alle door het systeem gesuggereerde herstel opties hadden geen gewenst resultaat. Uiteindelijk heb ik tijdens de opstart F11 ingedrukt en heb het systeem teruggezet naar de winkeltoestand. Gelukkig maak ik altijd een backup van alle belangrijke zaken. Toen het systeem klaar was met installeren moest ik wel nog de door mij gebruikte programma's installeren en de backup terug zetten. Sindsdien loopt hij weer als een zonnetje. Zo'n systeem recovery raad ik vaak aan om een computer, na een paar jaar gebruikt te zijn, weer z'n oude vitaliteit terug te geven.
Succes ermee!

cr
door crooij2 - Apr 25, 2014 om 12:23
4 Antwoorden / 1 Vragen

Een Medion PC. Als je hem niet meer aan de gang krijgt neem dan telefonisch contact op met de klantenservice van Medion.
Indien je nog garantie hebt: 0900 - 2352534 (€ 0,15 /min.)
anders 0900 - 5433833 (€ 0,70 / min.)

ta
door tar - Apr 25, 2014 om 12:46
522 Antwoorden / 9 Vragen

P.S.

Hey Ravdhout en andere lezers,

Het is nu helaas te laat, maar maak van het nog goed werkende Windows in de toekomst eens regelmatig, -denk ongeveer 1 keer per maand- een complete schijf-image.

Windows opnieuw installeren of terug zetten naar de fabrieksinstellingen is totale en onnodig tijdverspilling!, u bent dan namelijk al uw eigen programma's en instellingen kwijt; herinstallatie naar de voor u bekende situatie duurt dan meestal vele onnodige uren.

Een schijf-image is de manier om uw eigen compleet goed werkend Windowssysteem terug herstellen, zonder enige problemen met slechts een paar muisklikken.

Dit kan met het programma zoals het goede Acronis True Image of met freeware (= gratis) image-programma's.

Todo-backup is ook zo'n gratis programma, wel in de Engelse taal, maar zeer eenvoudig te bedienen; ook voor leken die de Engelse taal nauwelijks machtig zijn.

Als je een opstartCD met Todo-backup maakt, kun je Windows ook herstellen als Windows totaal niet meer opstart.

Zie hier onder de link:

Todo-backup

Succes!

er
door erky - Apr 25, 2014 om 13:34
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Ravdhout,
De Medion met Windows 7 start niet meer op. Als je gewoon opstart blijft Windows 7 hangen 'ergens' in het opstarten. Start komende drie keer op in 'Veilige Modus'. Je zult je afvragen waarom. Mijn vermoeden is dat één van de drivers of mogelijk het antivirusprogramma conflicterend is met een Windows 7 update.

Ik neem aan dat je weet hoe je in de veilige modus opstart. Houd tijdens het eerste deel van het opstarten F8 ingedrukt.

Als na drie keer opstarten in de veilige modus er geen verbetering is wordt het tijd de opstart logfile te bekijken. ntbtlog.txt opzoeken en lezen wat er in gerapporteerd wordt.

Mogelijk bedoeld Edrick3 dat met de steker niet in het stopcontact langdurig de aan/uit knop ingedrukt houden alle restspanning van de voeding haalt en er zijn enkele fabrikanten waarbij dan de BIOS gereset wordt met zo'n actie. Er zit een MSI moederbord in de meeste Medions. Mij niet bekend dat dit hier werkt.

Succes,
Erky

vr1944
door vr1944 - Apr 25, 2014 om 15:21
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Mosterd na de maaltijd oftewel een wat overbodige reactie.Zeker als je andere lezers de les wil lezen ,want die geven advies voor het oplossen van het probleem als je geen tru Image van je systeem hebt Dit verhaal zal bij de meeste lezers enTS dan ook wel bekend zijn , maar daar heeft TS nu niks aan

=tar schreef op vrijdag 25 apr 2014, 12:46:
P.S.

Hey Ravdhout en andere lezers,

Het is nu helaas te laat, maar maak van het nog goed werkende Windows in de toekomst eens regelmatig, -denk ongeveer 1 keer per maand- een complete schijf-image.

Windows opnieuw installeren of terug zetten naar de fabrieksinstellingen is totale en onnodig tijdverspilling!, u bent dan namelijk al uw eigen programma's en instellingen kwijt; herinstallatie naar de voor u bekende situatie duurt dan meestal vele onnodige uren.

Een schijf-image is de manier om uw eigen compleet goed werkend Windowssysteem terug herstellen, zonder enige problemen met slechts een paar muisklikken.

Dit kan met het programma zoals het goede Acronis True Image of met freeware (= gratis) image-programma's.

Todo-backup is ook zo'n gratis programma, wel in de Engelse taal, maar zeer eenvoudig te bedienen; ook voor leken die de Engelse taal nauwelijks machtig zijn.

Als je een opstartCD met Todo-backup maakt, kun je Windows ook herstellen als Windows totaal niet meer opstart.

Zie hier onder de link:

Todo-backup

Succes!

ho
door hopetobehelping - Apr 25, 2014 om 16:38
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Hopelijk is uw probleem al opgelost.
Zo niet ...
Enkele weken geleden had ik helaas ook te maken met een systeem dat ik niet meer kon opstarten.
Het punt om herstelpunten terug te zetten of om wat dan ook maar te doen is mij niet gelukt.
De oplossing was om op te starten met een 'backup Windows 7' CD. Ik had er geen voor mijn laptop maar die van mijn desktop heeft me ook geholpen.
De volgende stap was het terugzetten naar een herstelpunt, dat zou dan weer moeten kunnen. Een Windows Update in combinatie met wat andere updates hadden blijkbaar het resultaat dat mijn laptop niet meer opstartte. Met het opstarten via een 'backup Windows 7' CD heb ik het kunnen verhelpen.
Mocht u er nog geen hebben en uw probleem is opgelost, dan voor de zekerheid toch maar een aanmaken.
Hoop voor u dat het snel opgelost is.

ra
door ravdhout - Apr 25, 2014 om 20:30
27 Antwoorden / 21 Vragen

Alle meedenkers heel hartelijk dank! Het probleem is inmiddels op gelost en ik vermoed dat bij een hele lange update van Microsoft er iets is misgegaan en dit de stoorzender is geweest.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 25, 2014 om 20:39
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=ravdhout schreef op vrijdag 25 apr 2014, 20:30]Alle meedenkers heel hartelijk dank! Het probleem is inmiddels op gelost en ik vermoed dat bij een hele lange update van Microsoft er iets is misgegaan en dit de stoorzender is geweest.
Daarom ook het automatisch updaten uitzetten en dit gewoon met de hand doen. Dan had je ook mijn vorige vraag gewoon kunnen beantwoorden ;-).

Mijn recente (enkel afgelopen week) ervaring met Windows Update;
- W7, na update scherm knipperen (nog niet naar een oplossing gezocht).
- W8, na update op geen enkele mogelijke manier geen geluid meer.

Weet je ook het verschil tussen Russisch-roulette en Windows update? :-)

endemion
door endemion - Apr 25, 2014 om 20:41
237 Antwoorden / 3 Vragen

Pc vd stroom afhalen en dan op de pwr knop rammen slaat nergens op. Dat zou hooguit wel eens kunnen werken als het al mis gaat voordat win geladen wordt. Maar dan nog is dit meer een actie die je normaal gesproken icm een bios reset doet wat in dit geval nergens voor nodig is.

Stof in de kast slaat ook nergens op, dat zal ook geen uitwerkingen zoals hier beschreven hebben. Stof » oververhitting » pc valt uit als beveiliging om fysieke schade te voorkomen.

Contact met de klantenservice opnemen? Daar zit sowieso hoogstwaarschijnlijk dan niemand aan de andere kant vd lijn die goenoeg verstand van computers heeft om je goed te helpen en dan blijft dus over dat ze zeggen ja stuur maar op oid. Dit soort problemen vallen trouwens niet onder de garantie dus dat zal dan ook met een flinke rekening gepaard gaan tenzij de HD kapot blijkt te zijn maar daar ga ik niet vanuit.

Wat erky zegt lijkt me stug. Ja het kan best dat er een driver issue is maar dat dit dan specifiek met win update in conflict is... ja vast (sarcasm).

@vr1944
Denk je nu echt dat iedereen op de hoogte is van image backup opties? Echt niet en daar mag ook best op gewezen worden dat die optie bestaat hoewel ik niet als eerste betaal software zou aanraden, genoeg goede freeware opties beschikbaar. Ik gebruik zelf DriveImageXML (wat overigens ook op hirens staat waar ik hieronder op terug kom).

Aangezien het dus mis gaat bij het laden van win zijn er waarschijnlijk bepaalde files corrupt. Een probleem op de HD dus.
Het idee om in de veilige modus op te starten prima hoewel ik de kans behoorlijk klein acht dat dit gaat lukken.

Dan blijven serieuze herstelopties over zoals het terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Hopelijk kent het toegepaste systeem hiervoor een zekere mate van backup functie. *Zo niet is het verstandig om via een andere weg eerst je belangrijkste bestanden veilig te stellen.
Ook zou een herstel installatie van windows een optie zijn hoewel dat bij win 7 niet zo makkelijk gaat als voorheen bij XP het geval was. En er is daarvoor een reguliere win installatie cd vereist, wat overigens wel gewoon legaal te downloaden is.
http://nl.afterdawn.com/va/beantwoorden.cfm/ik_wil_windows_7_opnieuw_installeren_wie_weet_waar_ik_een_offici_le_iso_met_win_7_sp_1_nederlandstalig_kan_downloaden

Maar an nog is het best wel een omslachtig gedoe. Hier staat iig hoe dat moet met win 7.
http://www.sevenforums.com/tutorials/3413-repair-install.html

*Een van de makkelijkste opties op dit gebied is Hiren's Boot CD/USB stick. Dit is dus een CD die je in kunt zetten wanneer een pc dus niet meer opstart. De CD (ook op USB stick te zetten) staat vol met handige tools om mogelijk problemen mee te verhelpen.
http://www.hirensbootcd.org/download/

In dit geval kun je in het eerste keuzemenu kiezen voor Mini Windows. Daarmee wordt een soort van uitgekleden win xp vanaf de cd gestart. Je kunt dan dus in de bekende win omgeving iig je HD benaderen en zolang daar niks mis mee is bestanden overhevelen naar een ander medium.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 25, 2014 om 20:44
4299 Antwoorden / 5 Vragen

@endemion
Bij Medion krijg je gewoon, zoals het eigenlijk hoort, Windows er netjes bijgeleverd op disc (geen recovery-rommel).
Dat is erg prettig, kun je na aankoop linea recta het zaakje formatteren.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 26, 2014 om 07:34
7185 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=ravdhout schreef op vrijdag 25 apr 2014, 20:30]Alle meedenkers heel hartelijk dank! Het probleem is inmiddels op gelost en ik vermoed dat bij een hele lange update van Microsoft er iets is misgegaan en dit de stoorzender is geweest.

Fijn dat het is opgelost en u de computer weer kunt gebruiken.
Dank voor het terugmelden.

Vr. gr. sjoppie.

ta
door tar - Apr 26, 2014 om 12:56
522 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=vr1944 schreef op vrijdag 25 apr 2014, 15:21]Mosterd na de maaltijd oftewel een wat overbodige reactie.Zeker als je andere lezers de les wil lezen ,want die geven advies voor het oplossen van het probleem als je geen tru Image van je systeem hebt Dit verhaal zal bij de meeste lezers enTS dan ook wel bekend zijn , maar daar heeft TS nu niks aan.

Geachte vr1944,

Waarom die irritatie?

Ik wil helemaal niemand de les lezen omdat "ik het beter weet"!

Daarom staat er ook "P.S." en "het is helaas nu te laat".

Ik probeer (in mijn onschuld) slechts geheel vrijblijvend mensen bekend te maken het bestaan van een schijfimage, waardoor je Windows nooit meer opnieuw hoeft te herinstalleren of terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, waardoor je onnodig veel tijd en energie verspilt; afgezien van de frustratie als Windows niet meer opstart en/of je b.v. betaal-telefoonlijnen moet bellen voor een oplossing.

Ik durf te beweren dat bij de meeste lezers op dit forum; zeker de meerderheid die geregeld hun computer alleen gebruikt om wat op Internet rond te surfen en email te lezen, het maken van een schijfimage onbekend is, anders zou er niet zeer geregeld op dit forum een vraag worden gesteld hoe Windows weer aan de praat te krijgen is.

Ook de heer Endemion wijst hierop en geeft vervolgens ook een uitstekend advies om DriveImageXML te gebruiken om een schijfimage te maken!

Bij Ravdhout was het bestaan van een schijfimage (hoogstwaarschijnlijk?) onbekend, anders had hij de vraag niet gesteld.

Het spijt mij dat u mijn bericht als overbodig/irritant beschouwt.

Met vriendelijke groet,

Tar

vr1944
door vr1944 - Apr 26, 2014 om 14:40
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Het woord irritant heb ik niet gebruikt en overbodig is het inmiddels ook niet meer , want het probleem van TS is opgelost .Helaas vertelt ie niet hoe want als troobleshooter ben ik daar wel nieuwsgierig naar .Hopelijk volgt ie jouw nu advies op en maakt ie tevens een nieuwe up todate windows opstartschijf alhoewel Medion een Windows 7 CDR meeleverd ,waarmee je een reparatie installatie kunt doen zonder je bestanden kwijt te raken.

=tar schreef op zaterdag 26 apr 2014, 12:56:
=vr1944 schreef op vrijdag 25 apr 2014, 15:21: Mosterd na de maaltijd oftewel een wat overbodige reactie.Zeker als je andere lezers de les wil lezen ,want die geven advies voor het oplossen van het probleem als je geen tru Image van je systeem hebt Dit verhaal zal bij de meeste lezers enTS dan ook wel bekend zijn , maar daar heeft TS nu niks aan.

Geachte vr1944,

Waarom die irritatie?

Ik wil helemaal niemand de les lezen omdat "ik het beter weet"!

Daarom staat er ook "P.S." en "het is helaas nu te laat".

Ik probeer (in mijn onschuld) slechts geheel vrijblijvend mensen bekend te maken het bestaan van een schijfimage, waardoor je Windows nooit meer opnieuw hoeft te herinstalleren of terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, waardoor je onnodig veel tijd en energie verspilt; afgezien van de frustratie als Windows niet meer opstart en/of je b.v. betaal-telefoonlijnen moet bellen voor een oplossing.

Ik durf te beweren dat bij de meeste lezers op dit forum; zeker de meerderheid die geregeld hun computer alleen gebruikt om wat op Internet rond te surfen en email te lezen, het maken van een schijfimage onbekend is, anders zou er niet zeer geregeld op dit forum een vraag worden gesteld hoe Windows weer aan de praat te krijgen is.

Ook de heer Endemion wijst hierop en geeft vervolgens ook een uitstekend advies om DriveImageXML te gebruiken om een schijfimage te maken!

Bij Ravdhout was het bestaan van een schijfimage (hoogstwaarschijnlijk?) onbekend, anders had hij de vraag niet gesteld.

Het spijt mij dat u mijn bericht als overbodig/irritant beschouwt.

Met vriendelijke groet,

Tar

ph
door philip36 - Apr 26, 2014 om 16:08
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Ben het met tar eens, ieder zou een schijfimage van zijn PC moeten maken
Problemen met opstarten of een programma of computervirus, de image terugzetten en probleem opgelost.
Het imageprogramma met de schijfimage starten voor terugzetten kiezen en in een half uurtje is de PC weer zoals op het tijdstip dat de schijfimage gemaakt was.
U hoeft er niet bij te blijven.
In Windows7 zit al een mogelijkheid om een systeem-back-up (image) te maken maar ik gebruik toch liever een extern programma hiervoor.
Er zijn al diverse gratis programma's genoemd maar als uw PC of uw externe HD een Maxtor of Seagate HD heeft kunt van hun site het gratis image programma DiscWzard downloaden.
Ook voor Western Digital HD's bestaat zo'n gratis programma Acronis True Image Western Digital Edition op hun site.
Deze gratis imageprogramma's zijn een aangepaste versie van het bekende imageprogramma Acronis True Image.