de
door denotto Apr 11, 2015 om 11:16
Computers & telefonie

PDF naar Word

Heb nogal wat PDF bestanden (van tekst) gedownload...wil ze omzetten naar Word, zie een aantal gratis programma's op Google...welke moet ik nu nemen.....?

73870 18 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 11, 2015 om 11:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo denotto,

Je zou er een paar kunnen uitproberen en zien welke je het beste bevalt.
Maar let op: downloaden via softonic levert nogal eens rommel op je computer op als je niet héél goed uitkijkt wat je doet.!!! Zou ik dus niet doen.

Kijk eens hier.

Met vr.gr.

diumenge
door diumenge - Apr 11, 2015 om 11:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als om niet-privacy gevoelige informatie gaat kan je ook een online converter gebruiken. Zoals bijvoorbeeld deze (klik). Met bestanden met gevoelige gegevens zou ik dat niet doen. Als het puur om de tekst gaat kan je overigens vaak ook gewoon de tekst uit het PDF-bestand kopiëren, of het bestand als tekst opslaan. Dat laatste werkt alleen goed bij bestanden met geen of weinig opmaak er in.

de
door denotto - Apr 11, 2015 om 11:54
66 Antwoorden / 17 Vragen

Hoi diumenge, het gaat om niet-gevoelige tekst, als ik dat wil converteren, gaat t naar een betaal programma...niet leuk, ik heb Windows 8, kunt u mij helpen hoe ik dat dan van vanuit t PDF bestand moet doen, ik ben niet blond, maar......geen professional...

diumenge
door diumenge - Apr 11, 2015 om 12:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Betalen? Dat is raar, als ik de door mij gegeven link (www.pdfonline.com/pdf-to-word-converter) gebruik kan je gratis bestanden omzetten.

> Klik op de oranje button [ Upload a file to convert... ]
> Je krijgt dat een dialoogvenster, selecteer het te converteren bestand.
> Dan krijg je een scherm [ Processing ... ] , nu is het dus even wachten.
> Dan krijgt je een scherm met de tekst "Your document is ready"
> Dan kan je op "Download" klikken en kan je het bestand opslaan als Word, PDF of HTML bestand.
> Kies voor Word en je kan het bestand als bestandsnaam.rtf downloaden. Die bestandsnaam.rtf kan je in Word openen.

Het zou best kunnen dat je na een aantal keer een verzoek krijgt om te betalen, maar ik heb er nu een paar achter elkaar uitgeprobeerd en gaat steeds gratis.

diumenge
door diumenge - Apr 11, 2015 om 12:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nb. Ik heb dit uitgeprobeerd met Windows 7, maar kan mij niet voorstellen dat het met Windows 8 anders gaat.

de
door denotto - Apr 11, 2015 om 12:21
66 Antwoorden / 17 Vragen

dank je wel....ga t uitproberen..je hoort als t gelukt is

Cookies
door Cookies - Apr 11, 2015 om 12:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 11 apr 2015, 12:10]Betalen? Dat is raar, als ik de door mij gegeven link (www.pdfonline.com/pdf-to-word-converter) gebruik kan je gratis bestanden omzetten.

> Klik op de oranje button [ Upload a file to convert... ]
> Je krijgt dat een dialoogvenster, selecteer het te converteren bestand.
> Dan krijg je een scherm [ Processing ... ] , nu is het dus even wachten.
> Dan krijgt je een scherm met de tekst "Your document is ready"
> Dan kan je op "Download" klikken en kan je het bestand opslaan als Word, PDF of HTML bestand.
> Kies voor Word en je kan het bestand als bestandsnaam.rtf downloaden. Die bestandsnaam.rtf kan je in Word openen.

Het zou best kunnen dat je na een aantal keer een verzoek krijgt om te betalen, maar ik heb er nu een paar achter elkaar uitgeprobeerd en gaat steeds gratis.

Bij de link van edrick zie je deze opmerking staan:

Alhoewel nergens op de site melding wordt gemaakt van het feit dat er betaald moet worden na eenmalig gebruik van PDF-converter blijkt dat inderdaad zo te zijn.

diumenge
door diumenge - Apr 11, 2015 om 12:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 11 apr 2015, 12:36]

Bij de link van edrick zie je deze opmerking staan:

Alhoewel nergens op de site melding wordt gemaakt van het feit dat er betaald moet worden na eenmalig gebruik van PDF-converter blijkt dat inderdaad zo te zijn.

Klopt, maar dat betreft een andere online converter.

edrick3
door edrick3 - Apr 11, 2015 om 12:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@carola.83,

.....Alhoewel nergens op de site melding wordt gemaakt van het feit dat er betaald moet worden na eenmalig gebruik van PDF-converter blijkt dat inderdaad zo te zijn.....

Maar er staat achter:
Cometdos kan wellicht dienen als goed alternatief voor PDF-converter, en die is wel gratis.
Zie http://ict-idee.blogspot.nl/2013/04/154-cometdocs-gratis-bestandsbeheer-in.html

edrick3
door edrick3 - Apr 11, 2015 om 12:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Bovenstaande link: klik hier.

...." Cometdocs is een geweldige site waarmee het mogelijk is om vanuit één scherm bestanden op te slaan in The Cloud, bestanden te converteren, te mailen en door middel van een uniek internetadres te delen met anderen.
Wie zich laat registreren en een free account aanvraagt krijgt de mogelijkheid om:
- per week 15 bestanden gratis te converteren van en naar PDF, Word, Excel, en vele andere formaten,"....

gompy2
door gompy2 - Apr 11, 2015 om 17:34
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=denotto schreef op zaterdag 11 apr 2015, 11:16]Heb nogal wat PDF bestanden (van tekst) gedownload...wil ze omzetten naar Word, zie een aantal gratis programma's op Google...welke moet ik nu nemen.....?
Lijkt dit je wat?

Klik hier-> Computer-Idee -> Free PDF To Word Converter 1.1

Quote:

Er bestaan heel veel gratis programma's waarmee u zelf pdf'jes kunt maken. Helaas bieden alleen de commerciële programma's ook de omgekeerde mogelijkheid; het converteren van pdf naar Word. Nou ja, boden, want nu is er Free PDF To Word Converter 1.1. En wat voor een converter! Stop er een pdf-document in en er rolt een keurig opgemaakt Word-document uit. Dat klinkt simpel, maar het behouden van de opmaak van het origineel is zeer lastig. Dit programma levert echter, zelfs in complexe situaties, een knappe prestatie en doet het regelmatig beter dan sommige commerciële sofware.

ab
door abbut - Apr 13, 2015 om 11:51
8 Antwoorden / 2 Vragen

Met Office 2013 gaat dat vanzelf. Je kunt een pdf in Word (of PowerPoint of Excel) openen. Het gaat nog niet 100% foutloos.
Via sommige scanners zijn er ook mogelijkheden. Heb je prints? Maak dan gebruik van tekstherkenning (OCR) en uitvoer naar Word (doc, docx, rtf of txt).
De online convertor is een prima gratis oplossing. Er zijn veel websites die deze service gratis aanbieden, in de hoop dat je t.z.t. een betaald account neemt. De beperking zit vaak in de omvang van de bestanden en je eigen beoordeling of je gevoelige inhoud va het web wil laten converteren.

Voor kwaliteit moet je in de buidel tasten. Dat hoeft niet diep te zijn. Maar... kijk eerst goed rond naar wat je wil: kwaliteit en prijs zijn niet altijd optimaal in verhouding.

de
door denotto - Apr 13, 2015 om 12:07
66 Antwoorden / 17 Vragen

Iedereen bedankt voor de hulp....:)

edrick3
door edrick3 - Apr 13, 2015 om 12:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=denotto schreef op maandag 13 apr 2015, 12:07]Iedereen bedankt voor de hulp....:)

En .... is het dus gelukt?
Zo ja, welke heb je gebruikt?

fr
door franciencm - Apr 13, 2015 om 13:06
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik werk met Windows 7. In het pdf bestand selecteer ik alles en kopieer dat naar Word.
Dat gaat tot nog toe altijd goed en je hebt geen programma nodig.

de
door denotto - Apr 13, 2015 om 16:11
66 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties.
Het ei is gelegd, gewoon op het bestand gaan staan (selecteren) en met je rechtermuisknop klikken op "openen met" en dan kun je word aanklikken. en dan kun je het opslaan in word....
een kind kan de was doen....
Groetjes, Trudie

edrick3
door edrick3 - Apr 13, 2015 om 16:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=denotto schreef op maandag 13 apr 2015, 16:11]Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties.
Het ei is gelegd, gewoon op het bestand gaan staan (selecteren) en met je rechtermuisknop klikken op "openen met" en dan kun je word aanklikken. en dan kun je het opslaan in word....
een kind kan de was doen....
Groetjes, Trudie

Mooi zo.
Duidelijk.

Met vr.gr.

gompy2
door gompy2 - Apr 13, 2015 om 17:32
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=denotto schreef op maandag 13 apr 2015, 16:11]Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties.
Het ei is gelegd, gewoon op het bestand gaan staan (selecteren) en met je rechtermuisknop klikken op "openen met" en dan kun je word aanklikken. en dan kun je het opslaan in word....
een kind kan de was doen....
Groetjes, Trudie
Office (Word) 2013 is dit mogelijk, oudere versie's niet