in
door ingemarcel Apr 9, 2015 om 18:52
Voeding & gezondheid

Pearl geen gratis 2e bril

Ik heb bij Pearl een RayBan zonnebril op sterkte gekocht. Aangezien er nu een actie is "bij ELKE bril een gratis zonnebril op sterkte", verwachtte ik een 2e bril. deze kreeg ik niet omdat RayBan uitgesloten is van de actie, dit staat nergens in de voorwaarden. Ik vind dan ook dat ik recht heb op die tegoedbon van minimaal €59,00 plus € 30 voor gekleurde glazen.
sta ik in mijn recht?

25039 18 Rapporteer

komsja
door komsja - Apr 9, 2015 om 19:09
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@ingemarcel
Al die leuke voordelige reclame,s van de pearl en noem ze allemaal maar op,die we met de regelmaat van de klok op tv zien,kloppen veelal niet met de werkelijkheid,als u denkt:heyyy das een leuke aanbieding,dan moet u eerst even de zogenaamde kleine lettertjes goed lezen.Dit is weer een voorbeeld van:Te mooi om waar te zijn.
Ps:ik hoop dat ik niet teveel hoofdletters en komma,s en punten heb gebruikt,want dan zou het maar zo kunnen zijn dat ik in overtreding ben volgens de kassa regels.

edrick3
door edrick3 - Apr 9, 2015 om 19:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo ingemarcel,

Daar waar er sprake is van een bril wordt er geen zonnebril bedoeld.

Voorwaarden

Bij aankoop van een bril op sterkte ontvangt u een waardebon t.w.v minimaal €59 (afhankelijk van het totale bonbedrag van de 1e bril aankoop). U kunt de waardebon gebruiken voor een reservebril, een zonnebril op sterkte, daglenzen óf u geeft hem cadeau aan een ander.
Wanneer u deze bon gebruikt voor een zonnebril op sterkte, dan ontvangt u nu tijdelijk de zonnetoeslag t.w.v. €30 gratis. Wanneer u kiest voor duurdere glazen en/of opties, betaalt u het verschil bij.
Bij inlevering van de waardebon ontvangt u niet opnieuw een waardebon.
Deze actie is niet geldig in combinatie met andere acties en/of kortingen van Pearle Opticiens.
De actie is niet geldig op reeds bestelde brillen.

.....sta ik in mijn recht?.....
Nee dus.

Je had dit beter eerst even kunnen communiceren vóór de koop.

Met vr.gr.

hutch
door hutch - Apr 9, 2015 om 19:31
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Als men de voorwaarden goed leest ... dan heeft men wel degelijk recht op een 2e zonnebril. Een zonnebril is ook (!) een bril en zonnebrillen worden niet expliciet uitgesloten.

Buiten dat maken zij reclame met de volgende (letterlijke) tekst:
"Nu bij elke bril 2e bril gratis".
"Bij Pearle krijgt u bij iedere bril die u koopt een gratis 2e bril."

Dus ELKE / IEDERE (!!) bril.

Maar probeer je recht maar eens te halen. Ook Pearle weet dat men toch geen rechtszaak begint voor zo'n (relatief) klein bedrag.

Het enige wat u nog kunt doen, of beter gezegd: laten, is niet meer naar Pearle gaan.

In deze toch niet zo'n goeie actie van Pearle.......
Misschien (bij Radar) Pearle nomineren voor de koude douche?

in
door ingemarcel - Apr 9, 2015 om 19:58
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 9 apr 2015, 19:11]Hallo ingemarcel,

Daar waar er sprake is van een bril wordt er geen zonnebril bedoeld.

Voorwaarden

Bij aankoop van een bril op sterkte ontvangt u een waardebon t.w.v minimaal €59 (afhankelijk van het totale bonbedrag van de 1e bril aankoop). U kunt de waardebon gebruiken voor een reservebril, een zonnebril op sterkte, daglenzen óf u geeft hem cadeau aan een ander.
Wanneer u deze bon gebruikt voor een zonnebril op sterkte, dan ontvangt u nu tijdelijk de zonnetoeslag t.w.v. €30 gratis. Wanneer u kiest voor duurdere glazen en/of opties, betaalt u het verschil bij.
Bij inlevering van de waardebon ontvangt u niet opnieuw een waardebon.
Deze actie is niet geldig in combinatie met andere acties en/of kortingen van Pearle Opticiens.
De actie is niet geldig op reeds bestelde brillen.

.....sta ik in mijn recht?.....
Nee dus.

Je had dit beter eerst even kunnen communiceren vóór de koop.

Met vr.gr.

in
door ingemarcel - Apr 9, 2015 om 20:02
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 9 apr 2015, 19:11]Hallo ingemarcel,

Daar waar er sprake is van een bril wordt er geen zonnebril bedoeld.

Dus wel, Wanneer ik een andere zonnebril dan een RayBan op sterkte koop, is het blijkbaar wel mogelijk. er werd in de winkel gesproken dat zonnebrillen van RayBan uitgeloten zijn, dit staat nergens vermeld. Een zonnebril is dus ook een bril.
Ik had dit vooraf nagevragd bij de klantenservice, deze gaan mee in mijn verhaal, alleen de winkel heeft blijkbaar andere voorwaarden dan de voorwaarden die in de advertentie vermeld staan.

Voorwaarden

Bij aankoop van een bril op sterkte ontvangt u een waardebon t.w.v minimaal €59 (afhankelijk van het totale bonbedrag van de 1e bril aankoop). U kunt de waardebon gebruiken voor een reservebril, een zonnebril op sterkte, daglenzen óf u geeft hem cadeau aan een ander.
Wanneer u deze bon gebruikt voor een zonnebril op sterkte, dan ontvangt u nu tijdelijk de zonnetoeslag t.w.v. €30 gratis. Wanneer u kiest voor duurdere glazen en/of opties, betaalt u het verschil bij.
Bij inlevering van de waardebon ontvangt u niet opnieuw een waardebon.
Deze actie is niet geldig in combinatie met andere acties en/of kortingen van Pearle Opticiens.
De actie is niet geldig op reeds bestelde brillen.

.....sta ik in mijn recht?.....
Nee dus.

Je had dit beter eerst even kunnen communiceren vóór de koop.

Met vr.gr.

tenormin
door tenormin - Apr 9, 2015 om 20:57
16817 Antwoorden / 108 Vragen

Zonnebril zou daar ook onder gratis moeten vallen. Kan alleen niet vinden waarom een Ray Ban er buiten zou vallen. Op https://www.facebook.com/pearlopticiensnederland staat wel degelijk dat ook zonnebrillen daaronder vallen. Kan alleen de link niet maken met Facebook.

edrick3
door edrick3 - Apr 9, 2015 om 21:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ingemarcel,

Als je wilt reageren kun je dat in het grijze veld hieronder onder Reageren doen.

Wil je reageren ná een quote, zorg dan dat de cursor aan het eind van de quote staat, geef Enter en typ je reactie.
Dan op 'Reageer' klikken.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Apr 10, 2015 om 12:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ingemarcel,

En als je het er niet mee eens bent kun je je klacht bv. op klachtenkompas.nl plaatsen.

fikfeeks
door fikfeeks - Apr 10, 2015 om 12:28
16 Antwoorden / 6 Vragen

Leuke actie van Pearl hoor, maar een tweede bril op sterkte krijg je dus niet als je multifocale glazen hebt Dan krijg je een tweede bril met enkelvoudige glazen.Daar heb je dus niks aan. De rest moet je dan bijbetalen. Goeie actie van Pearl

cv
door cvdbergh - Apr 10, 2015 om 12:55
8 Antwoorden / 0 Vragen

Je krijgt bij aankoop van een bril, echt wel een zonnebril met multifocale glazen cadeau. Mijn vrouw heeft afgelopen woensdag een bril gekocht en kreeg een zonnebril cadeau. Alleen omdat de in de gratis bril goedkopere glazen zouden komen, heeft ze voor de kostprijs van het montuur dezelfde soort glazen in de zonnebril gekregen.

mo
door mof - Apr 10, 2015 om 13:43
3619 Antwoorden / 3 Vragen

pearl en specsaver zijn kutbedrijven.
ik heb zoveel slechte service gehad, in slechts twee bezoeken bij elk (je wilt niet na een slechte ervaring meteen een conclusie trekken, maar na twee keer toch wel).

Ga naar een echte opticien, dan krijg je service.

dokun
door dokun - Apr 10, 2015 om 16:23
152 Antwoorden / 0 Vragen

Zonnebril valt gewoon onder de voorwaarden van deze actie!

Wij hebben zelf ook gebruik gemaakt van deze actie. Ook kun je elke waardebon die je hebt gehad (en nog geldig is) gebruiken voor deze actie (of elke andere aankoop). Dat RayBan is uitgesloten klopt niet want 1 van de brillen die wij hebben gekocht is een RayBan bril.

Er was wel wat fout gegaan met het toekennen van de waardebonnen bij aanschaf 1e bril. We kregen de verkeerde waardebon 1x €69 i.p.v. 2x €99) een email gezonden naar het hoofdkantoor die heeft toen de 2 juiste waardebonnen (2x €99) per post verzonden met een uitvoerige excuusbrief erbij.

Als je er met het filiaal niet uitkomt moet je gewoon per mail contact opnemen met het hoofdkantoor, waarschijnlijk komt alles dan nog goed..

co
door contigo1948 - Apr 10, 2015 om 16:34
21 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weetniet bij welke Pearl u bent geweest, maar in Vleuten krijg je die gratis bril dus wel hoor. Ik kocht verleden week een nieuwe bril met multifocale meekleurende glazen. Omdat mijn bril buiten als zonnebril fungeert omdat die glazen dus meekleuren had ik niets aan de zonnebril. In plaats daarvan kreeg ik korting op de aanschaf van mijn nieuwe bril en de service was en is prima !!!!!

wimmi20
door wimmi20 - Apr 10, 2015 om 23:22
2154 Antwoorden / 7 Vragen

De reclamekreet op tv en in de advertenties is nogal misleidend.

Je krijgt in wezen geen 2e bril, maar een waardebon voor een later aan te schaffen bril.
Zo zorgen ze er voor dat je later weer in de winkel terugkeert.
Ik heb even de voorwaarden bekeken, een zonnebril valt absoluut onder het 2e bril aanbod.
Men hanteert een nogal vreemde tabel om de waarde van bril 2 te bepalen.
Voorbeeld : koop je een bril in de prijsklasse tussen 59 en 200 euro dan heeft de tegoedbon een waarde van 59 euro.
Koop je een bril van 59 euro dan heeft de bon een gelijkwaardige waarde van de aangeschafte bril.
Maar bij een bril van 200 euro is de bon waarde ook 59 euro.
Het aanbod van een gratis brilletje is nogal dubieus, je krijgt niet het 2e brilletje, maar een tegoedbon hiervoor.
Stel je het volgende voor : in de folder van de buurtsuper staat het aanbod 1 meloen 1 euro, 2e gratis.
En de cassiere zegt : wilt u er 1 terugleggen, voor meloen 2 krijgt u een tegoedbon.
Dan vraag je toch of baas buurtsuper denkt dat je achterlijk bent ?
Maar Pearle flikt wel hetzelfde.
Overigens : die elkaar zgn. beconcurrerende brilgiganten is een grote nep.
Al die grote brilketens zijn van 1 moedermaatschappij, nl. De Brilmij.

door 1953 - Apr 11, 2015 om 03:17
3725 Antwoorden / 95 Vragen

U had ook aan de Pearle-medewerker kunnen vragen naar de actievoorwaarden van de actie 2de bril gratis.

th
door theodoradenboer - Apr 13, 2015 om 11:37
2 Antwoorden / 0 Vragen

jwij

Wij weten toch allemaal wel het gezegde, NIETS VOOR NIETS.

in
door ingemarcel - Apr 13, 2015 om 14:55
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb vandaag een reactie van Pearl gekregen: U heeft helemaal gelijk, er ligt een waardebon t.w.v. 59,00 voor u klaar. (zal wel 89:00 incl. gekleurde glazen zijn)

Iedereen bedankt voor het meedenken.

vriendelijke groeten,
Marcel

edrick3
door edrick3 - Apr 13, 2015 om 15:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ingemarcel,

Nou, dat is dan mooi geregeld.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.