r.
door r.feldman Jan 4, 2014 om 21:05
Geldzaken & recht

Pensioen

Kan het PMT nu ook de overgangsregeling met 15% verlagen?

1103 6 Rapporteer

sw
door swat1500 - Jan 5, 2014 om 10:14
3777 Antwoorden / 0 Vragen

Als het pensioenfonds moet korten op de uit te keren pensioenen zou dat ook op de overgangsregeling kunnen. Het moet wel ergens in het reglement staan.

Cookies
door Cookies - Jan 5, 2014 om 10:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=r.feldman schreef op zaterdag 4 jan 2014, 21:05]Kan het PMT nu ook de overgangsregeling met 15% verlagen?

Eén blik op de site van PMT en je weet het antwoord:

Versobering vervroegd ouderdomspensioenbedrag

In 2014 worden de overgangsregelingen niet langer voor 100% toegekend, maar voor 85%. Dit betekent een versobering van het vervroegd ouderdomspensioenbedrag van 15%. Sociale partners hebben daartoe besloten omdat de regelingen door de toename van de levensverwachting te duur werden voor de sector. Alle mensen die nu een vervroegd ouderdomspensioen aanvragen met gebruik van de VPL-regelingen, krijgen hiermee te maken.

Volledig artikel: KLIK

Cookies
door Cookies - Jan 5, 2014 om 10:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dit stukje is ook nog even belangrijk uit het volledige artikel:

De versobering geldt niet voor mensen die al eerder een pensioenaanvraag hebben gedaan en de afgelopen maanden een pensioenvoorstel hebben ontvangen. De versobering geldt ook niet voor mensen die al met pensioen zijn.

va
door vara42 - Jan 9, 2014 om 17:35
14 Antwoorden / 5 Vragen

Waarom korten dan diverse pensioenfondsen bij deelnemers van 75 en ouder ?

ho
door horkesborkel - Feb 9, 2014 om 14:35
1 Antwoorden / 0 Vragen

Daar ben ik dus lekker mee, mensen die net zo oud zijn als ik, en gelijk met pensioen zijn gegaan bij 61 jaar worden niet gekort. En ik, van dezelfde leeftijd die wil doorwerken tot 65, wordt nu gekort.
Dit is toch een gevalletje ongelijke behandeling waar je niet goed van wordt.
Ik die de wens van de regering heb gevolgd om door te werken tot 65, krijg nu ik er zowat ben, een mes in de rug, als dankbaarheid daar voor.

Wat we hier dus van kunnen leren is: DOE NOOIT WAT DE REGERING WIL !!!!!!
Want dan luizen ze je er in.

Ben wel benieuwd wat lotgenoten hier van vinden, en wat bijvoorbeeld kassa daar aan gaat doen.

Huib Schouten

tijger1
door tijger1 - Feb 9, 2014 om 15:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@horkesborkel

Maar als u doorwerkt, maakt u geen gebruik van de overgangsregeling en wordt u dus ook niet gekort.

En u werkt toch niet door omdat de regering dat wil? Onzin.

@vara 42

Wat bedoelt u met korten van deelnemers van 75 jaar of ouder?