pe
door pedro werleman Sep 19, 2015 om 20:06
Garantie & verzekeringen

Pensioen

geachte Hr/Mvr naar aanleiding van jullie progamma van vanavond graag wil ik weten hoe het zit met mij pensioen als ik dood ga .Krijg mij vrouw mij pensioen want ik zit bij Delta lloyd als niet zo is vind ik dat het diefstal is want heb jaren hiaat betaald op de bedrijf waar ik toen werkte bij deze bedankt .Pedro

571 6 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Sep 19, 2015 om 20:59
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Bij veel pensioen verzekeringen is een clausule van 70% voor de nabestaanden van een huwelijk bij het overlijden van de verzekerde, als die wel de leeftijd haalt.

tijger1
door tijger1 - Sep 19, 2015 om 21:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u nu al met pensioen bent, krijgt uw vrouw, als u komt te overlijden haar deel van het oudedagspensioen. Als u nog niet met pensioen bent, en u komt te overlijden, hangt het ervan af of het nabestaandenpensioen op risico basis was gedekt bij Delta Lloyd of dat er opgebouwd werd.

En dat is geen diefstal als er een risicodekking was.

Maar dat kunt u simpel navragen bij Delta lloyd.

jantje7
door jantje7 - Sep 19, 2015 om 22:24
1459 Antwoorden / 23 Vragen

U zegt dat u jaren heeft betaald voor hiaat. Hieruit trek ik de conclusie dat uw vrouw na 1 januari 1950 geboren is. U heeft dan betaald voor een uitkering aan uw vrouw tot aan haar AOW leeftijd mocht u komen te overlijden voor dat zij zelf AOW gerechtigd is. Dit staat los van een nabestaande pensioen. Hiervoor moet u uw pensioenpolis na kijken.

tijger1
door tijger1 - Sep 20, 2015 om 00:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jantje7

Het staat of valt met het feit of de Ts zelf al gepensioneerd is. Ook een hiaat kan op risicobadis zijn.

getty
door getty - Sep 20, 2015 om 12:38
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Het enige advies wat ik u kan geven, is ga in gesprek met uw penioenverzekeraar of uw tussenpersoon en informeer daar wat wel en niet verzekerd is. Op die manier kan u uw conclusies trekken en eventueel reparatiemaatregelen treffen. Wij hebben hier geen precies inzicht in uw verzekering.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 20, 2015 om 12:43
16774 Antwoorden / 202 Vragen

voor de goede orde: wij zijn niet 'uw programma' maar een aantal niet aan de VARA verbonden vrijwilligers die naar eer en geweten en op basis van kennis en ervaring vragen beantwoorden.

M.b.t. uw vraag: U heeft het over een pensioenverzekering bij Delta Lloyd, dan is Delta Lloyd (en/of uw tussenpersoon) toch het beste adres om navraag te doen. Ik mag aannemen dat u de polis heeft waar een en ander ook in moet staan.