oo
door ooste072 Nov 29, 2015 om 20:30
Geldzaken & recht

Pensioen fondsen moeten regels hebben

Met mijn pensioen geld word door de betreffende organisaties allerlei risico's genomen waarbij ik geen inspraak heb. Gezien de verplichting vanuit de overheid hieraan deel te nemen vind ik ook de overheid verantwoordelijk en dienen zij striktere regels te stellen aan de activiteiten die met mijn pensioen worden gedaan.
Geen investeringen meer in het buitenland pensioen gelden gebruiken voor het verstrekken van hypotheken aan de leden en financiering sociale woningbouw in Nederland. Zorg en ondersteuning van oudere voorzieningen moeten door de pensioenfondsen worden ondersteund en gefinancierd. Zoals verzorgingshuizen en ouderen woongemeenschappen.

586 5 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Nov 29, 2015 om 20:43
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Dit is eerder een discussie als een vraag/antwoord.

ge
door gerboe - Nov 29, 2015 om 20:52
806 Antwoorden / 0 Vragen

Pensioenfondsen kunnen binnen bepaalde kaders hun eigen koers varen. Daar gaat de overheid niet over. Ik ben het met u eens dat de invloed op de keuzes van zo'n fonds veel te klein is. Vaak gaat het rendement voor het geweten. Langzamerhand komt daar verandering in. Beleggen in clusterbommen kan al lang niet meer, in vervuilende energie kantelt de mening etc. Waarschijnlijk een lang(-zaam) proces dat door de politiek, vakbonden en werkgevers en actiegroepen uiteindelijk tot andere keuzes of zelfs een ander systeem zal leiden.

ja
door janf43 - Nov 29, 2015 om 21:49
733 Antwoorden / 0 Vragen

Nog meer regels betekent alleen maar nog meer ellende.

tijger1
door tijger1 - Nov 29, 2015 om 23:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt zich vast beschikbaar stellen om verkozen te worden in het bestuur. Dan kunt u meepraten.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 29, 2015 om 23:38
7840 Antwoorden / 95 Vragen

De beste stuurlui staan aan de wal. is al heel oud de z wijsheid.