gotzone
door gotzone Jun 24, 2013 om 14:43
Geldzaken & recht

Pensioen van echtgenoot

Er wordt altijd gesproken over mannen die hun pensioen moeten delen met hun ex, maar hoe is dat geregeld voor de mannen?

365 3 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 24, 2013 om 15:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kort en krachtig, dat is voor mannen idem dito.

jantje7
door jantje7 - Jun 24, 2013 om 15:06
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Hier gelden dezelfde regels. In de huwelijks periode opgebouwde pensioen is de helft voor de andere partner. Dit kan het beste geregeld worden binnen 2 jaar na de scheiding, anders moet dit later geregeld worden met de ex. Dus gewoon melden bij betreffend pensioenfonds.

Jantje

tijger1
door tijger1 - Jun 24, 2013 om 15:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jantje7

Als de pensioenopbouwer niet eerder gehuwd was, wordt ook vaak de voorhuwelijkse periode meegenomen. Kan in het convenant worden afgesproken.