me
door metamaas Nov 24, 2013 om 20:50
Geldzaken & recht

Pensioen van expartner

mijn exman is drie jaar geleden 65 j geworden wij zijn van nov.1967 tot sept 1985 getrouwd geweest,ik heb contact opgenomen met zijn pensioenfonds AEGON en die zeggen je hebt er recht op maar je moet dit zelf met je exman regelen,ik heb 11 sept 2013 gevraagd of ze mij de gegevens op willen sturen dat zouden ze doen en ook hoeveel ik nog tegoed heb over de afgelopen 3 jaar maar nog steeds niks gekregen,heb ze voor de vierde keer gebeld nu hebben ze weer gezegd dat ze me helpen maar mijn ex werkt niet mee werd mij verteld ik had ook niet anders verwacht .
Ze hebben me nu weer belooft dat ze de gegevens opsturen want ik heb er recht op werd me weer verteld,wat kan ik nog doen.
ik denk dat ik een advocaat in moet schakelen,kunnen jullie mij helpen aub .

groeten meta maas

754 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 24, 2013 om 21:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U moet Aegon achter de broek blijven zitten want die zijn uitermate traag. Aegon moet de berekening maken van uw aanspraak in 2010 en de eventuele indexaties. Die zullen er echter nauwelijks zijn. Niet meer bellen, u kunt Aegon ook mailen. Blijf ze daarmee bestoken.

De medewerking van uw ex hebben zij daar helemaal niet bij nodig. Aegon heeft de gegevens en zij kunnen aan de hand daarvan de sommen maken.

Helaas zult u dan met die gegevens bij uw ex moeten aankloppen om het geld binnen te krijgen, daar blijft de Aegon verder buiten.

tenormin
door tenormin - Nov 24, 2013 om 22:18
16823 Antwoorden / 108 Vragen

KLIK HIER. Vreemd dat Aegon u van alles toezegt maar niet nakomt. Advocaat is vrij kostbaar, zo eerst eens vragen bij Juridisch Loket welke stappen u eerst nog kan ondernemen. KLIK HIER. Als u er dan niet uitkomt is het inderdaad tijd voor advocaat.

me
door metamaas - Nov 25, 2013 om 14:18
1 Antwoorden / 1 Vragen

dank je wel voor jullie advies ga er zeker iets mee doen ,heb ook nog recht op een gedeelte van het pensioen bij akzo nobel maar die werken helemaal niet mee ,die zeggen dat ik aan mijn ex moet vragen om bij hun die berekening te laten maken ,die zeggen dat dit prive is maar dat ik er wel recht op heb hou krom is dit ,ik denk dat de rechter er misschien wel aan te pas moet komen .

gr meta maas

tenormin
door tenormin - Nov 25, 2013 om 14:29
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@meta maas, klinkt oneerbiedig, maar wanneer ex-echtgenoot zou zijn overleden zou het wel gemakkelijker gaan. Maar ja, bij leven kan hij gaan dwarsliggen. Maar u blijft er recht op houden, dat is een ding wat zeker is. Succes gewenst, hoor.

hereistom
door hereistom - Nov 25, 2013 om 20:12
732 Antwoorden / 1 Vragen

Je hebt ook nergens recht op als je niks heb geregeld bij de scheiding!
Je hebt zelf toch een aow en of pensioen, niet zeuren dan, dan had je maar niet moeten scheiden!

tenormin
door tenormin - Nov 25, 2013 om 20:18
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=hereistom schreef op maandag 25 nov 2013, 20:12]Je hebt ook nergens recht op als je niks heb geregeld bij de scheiding!
Je hebt zelf toch een aow en of pensioen, niet zeuren dan, dan had je maar niet moeten scheiden!

Als U het antwoord niet weet moet u ook geen antwoord geven. Dit wat u schrijft is wat u wilt hoe de wet in elkaar zit, echter, zo is dit niet!!