Pensioenfonds betaald niet uit
Na het overlijden van mijn vader in februari 2014 heb ik recht op wezenpensioen bij de Nationale Nederlanden en Pensioenfonds Architectenbureau. Deze kwestie gaat over Pensioenfonds Architectenbureau. De specifieke vraag staat aan het eind van dit bericht, echter wil ik wel achtergrond informatie erbij geven:
In April is er een formulier ingevuld door mijn moeder en mij met alle gegevens die ze nodig hadden. Mijn moeder kreeg al snel een bevestiging en werd uitbetaald. Mijne bleef uit. In juni of juli heb ik daarom de eerste mail gestuurd om te vragen wat er aan de hand was. (binnen 15 werkdagen zou er gereageerd worden): niets ontvangen.
Na die 15 werkdagen gebeld, ze hadden "alle" gegevens ontvangen en zouden de bevestiging dezelfde dag nog op de post doen: Geen post ontvangen.
Eind juli en begin augustus wederom gebeld: ze hadden niets in het systeem staan over eerdere telefoontjes en ze zouden nu alles gaan regelen. Ze wijten de problemen aan een collega die niets in het systeem heeft ingevoerd. Weer bevestiging gevraagd of "alle" gegevens binnen zijn en dat werd bevestigd: Niets geregeld.
Augustus wederom gebeld, moest er plotseling een formulier door de schooldirectie ingevuld worden (midden in de zomervakantie): Na wat moeite toch in kunnen vullen en opgestuurd: Geen reactie van het pensioenfonds.
Eerste week september opgebeld (tevens zit ik sinds september tot januari in China, contact gaat dan nu via gezinsleden): wederom waren "alle" gegevens binnen en het geld zou in oktober worden overgemaakt: Niets ontvangen
November weer opgebeld en het zou dit keer echt in het systeem staan om in December uitbetaald te worden, ze hadden wederom de betaalgegevens al ingevoerd dus we moesten tot December wachten...u voelt hem al aankomen: Niets ontvangen.
Persoonlijk ben ik het een beetje beu, elke keer weer een ander excuus om onder het betalen uit te komen dat ik het gevoel heb dat ze dus nu geld willen verdienen over de rug van mijn overleden vader.
Het gaat niet om een groot bedrag maar het is inmiddels overgegaan naar een principe kwestie. (wanneer ik op hun Facebook pagina kijk zie ik tevens meer klachten van deze aard)
Nu dan de vraag:
Welke stappen kunnen er ondernomen worden om te zorgen dat een pensioenfonds toch uitbetaald?
Ik heb proberen te zoeken op internet hier in China maar kan geen concrete antwoorden vinden.
U zult eerst een officiele schriftelijke klacht moeten indienen, waarin u ook een termijn stelt waarbinnen het moet zijn opgelost. Zeg 14 dagen, want ze hebben al voldoende tijd gehad.
Hoort u niets of is het antwoord niet tot tevredenheid, dan kunt u een klacht indienen bij het Kifid, zie Google voor de procedure en termijnen.
Compleet onbegrijpelijk dat dit pensioenfonds de zaak zo traineert.
U zegt dat u de gegevens in november weer hebt ingeleverd zodat het in december betaald kan worden. U zegt we hebben nog niets ontvangen, maar het is toch nog geen december?
@ getty
Excuses, ik bedoel oktober gebeld dat het in november uitbetaald zou worden: Niets ontvangen.
@ tijger1
Dankjewel voor de informatie. Zal inderdaad maar eens een schriftelijke klacht gaan samenstellen en indienen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Coulance regeling
Coulant betekende oorspronkelijk letterlijk 'vloeiend' en 'gemakkelijk'. Het is afgeleid van het Franse couler 'stromen, vloeien', dat teruggaat op het Latijnse colare 'filtreren, dempen'. Tijdens de laatste uitzending van dit jaar Kwam weer het onderwerp Veelvoorkomende problemen met de distributieriem Als een burger de dupe word door een bedrijf Waar bij hij of zij ... Lees meer
Kan ISP Tweak het contract ontbinden met berekening in eigen voordeel?
Beste Kassa,
nu al een aantal jaar heb ik een internet glasvezel abonnement bij Tweak.
Nu Tweak is overgenomen door Odido kreeg ik een email dat Tweak mijn abonnementscontract wil ontbinden en mezelf bij Odido moet aanmelden.
Het betreft een abonnementsvorm welke ik per jaar betaal (gezien het voordeel van 10 euro per maand).
In de afwikkeling wil Tweak mij nu met terugwe
...
Lees meer
Zakelijk energiecontract consument
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer