hi
door hildeb88 Jan 16, 2014 om 17:52
Elektronica & tv

Pentax camera defect bij aankomst (kamera-express.nl)

Op 30 december 2013 bestelde ik op kamera-express.nl een nieuwe Pentax spiegelreflex camera. Na aankomst van de camera (bezorgd door Postnl) heb ik meteen de batterij volgeladen (dat duurde 5 uur). Toen ik daarna de camera inschakelde zag ik meteen dat in het LCD scherm een enorme barst zat, dat alleen zichtbaar is als de camera aan staat.

Meteen heb ik een mail geschreven naar de klanten'service' van kamera-express.nl om ze op de hoogte te stellen van het defect, en met het verzoek hem in te ruilen voor een nieuw exemplaar. Ik kreeg een reactie terug die inhoudelijk niet op het defect in ging maar ik kon de camera retour sturen (op eigen kosten).
Een paar dagen later kreeg ik een mail terug van de afdeling reparatie met de stelling dat ik onzorgvuldig met de camera zou zijn omgegaan! Ik quote: "Dit soort schade kan enkel en alleen veroorzaakt worden door een val, stoot dan wel beknelling en komen zo niet uit de verpakkingen."
De camera is opgestuurd naar Pentax ter onderzoek en reparatie.

Met andere woorden, ik zal het dus wel kapot hebben gemaakt! Naar mijn weten moet de webwinkel toch eerst kunnen bewijzen dat ik het kapot heb gemaakt.
Uiteraard ben ik meteen tegen de beschuldiging in gegaan en heb nogmaals mijn verhaal verteld. Ook heb ik aangekaart dat de bodem van de doos alleen beschermd was door een dun tijdschriftje en niet door bubblewrap of zakjes lucht. Als de doos dan recht naar beneden zou vallen (door bijv. postbezorgers) zal er aan de doos misschien niet perse schade te zien zijn.
Op mijn verhaal wordt inhoudelijk niet gereageerd, ik krijg telkens alleen als antwoord terug dat de schade 'niet uit zichzelf' kan zijn ontstaan.. enz.

2 weken later krijg ik een mailtje met de uitkomst van het onderzoek bij Pentax;
"De Pentax servicedienst heeft uw camera beoordeeld en geeft aan dat de schade buiten de DOA en garantieregeling valt. Het is niet mogelijk dat een dergelijke schade is veroorzaakt in de verpakking van de camera zelf. Hierdoor hebben zij een prijsopgave opgesteld."

Is dat genoeg bewijs voor kamera-express.nl om te kunnen zeggen dat ik de schade heb veroorzaakt?
Ik heb wel moeten tekenen bij aankomst van het pakket, maar ik had sowieso niet de mogelijkheid om het defect op te merken zonder dat de camera aanstond. En de batterij moest daarvoor eerst helemaal volgeladen worden.

Wat zou ik nu het beste kunnen doen? Het kan toch niet zo zijn dat ik de reparatiekosten moet betalen voor iets dat bij levering al kapot was?

Reacties/advies is meer dan welkom!

Met vriendelijke groet,

Hilde

964 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Jan 16, 2014 om 20:10
11541 Antwoorden / 51 Vragen
0

Als de verpakking "matig" te noemen is, refereer aan de eerste mail en claim een vervangende camera. Je kon niet eerder zien dat de camera een defect heeft, dus moet de verkoper bewijzen dat jij hem defect gemaakt hebt. Laat ze dat eerst maar eens doen.

zoekster
door zoekster - Jan 16, 2014 om 20:15
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Heeft u een rechtsbijstandverzekering? De prijzen van die camera's zijn niet misselijk, dat is wel een juridisch gevecht waard. De bewijslast ligt inderdaad bij de verkoper.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Do
Doerak_games - Apr 27, 2024 om 01:33
Elektronica & tv

Alternate weigert terugbetaling of Een niew Moederbord stomme oplichters

nou ik heb eens een pc besteld alternate leek wel de goedkoopste ( is ook zo ) maar ja alles werkt behalve het moederbord denk nou dat komt wel goed veel 5 sterren op de website maar ja ik stuur dus een mailtje van hey ik heb een moederbord ontvangen maar dees is defect geleverd nou alternate test het zegt vervolgens dit is gebruikers schade dus  je garantie vervalt oke dus garantie heb je geen r ... Lees meer

Al
Alwin Stuit - Apr 26, 2024 om 09:37
Winkels & webshops

Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei

CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer