trude
door trude Mar 19, 2015 om 18:40
Computers & telefonie

Phablet Archos/Libelle

Op 10 februari 2015 heb ik bij het Weekblad Libelle een Archos Phablet 5.9 besteld en op 13.2.2015 heb ik deze ontvangen.
Bij het inbrengen van mijn Micro SDcard verdween deze binnen 2 seconden in het toestel ( boven in het toestel)

Door familieomstandigheden heb ik pas op 19.2.2015 gebeld met Sanoma, hier mijn klacht neergelegd en
kreeg op 23.2.2015j te horen dat zij, Samoma, niets voor mij konden betekenen omdat ik een verkeerde SD kaart (?) erin heb gedaan, er moet een Micro SD card. (?)
De medewerkster van Sanoma adviseerde mij naar een telefoonwinkel te gaan en het toestel open te laten maken zodat mijn oude SD kaart eruitgehaald kon worden, dit heb ik dus niet gedaan omdat er mijns inziens garantie op het toestel zit.
Ook opteerde zij dat ik een andere Micro SD kaart moest kopen en te proberen, dit heb ik gedaan maar helaas gebeurt er ook niets.

Op 27.2.2015 (9.41u gebeld met Archos 020-5040510), gesproken met Daniel, hem het probleem uitgelegd, zijn reactie was gelijk dat een SD kaart, welke ook, nooit mag doorschuiven het toestel in. Het werd repareren of ik zou een nw toestel krijgen.
Hij heeft mij formulieren toegestuurd en 2.3.2015 heb ik het toestel opgestuurd.
Op 9.3.2015 ontving ik een mail dat het toestel ontvangen was en 10.3.2015 kreeg ik n mail dat het niet onder de garantie valt, toestel 3 weken oud!!!!, in de mail stond dat ik wel een nieuwe kopen en dat ik dan 25% korting krijg en excl bezorgkosten!
Op 11 maart 2015 heb ik weer kontakt opgenomen met Archos en kreeg dezelfde persoon aan de telefoon, hij kon zich mij telefoontje nog herinneren maar kon ineens niets meer doen, ik moest via hun site bezwaar maken en dit heb ik gelijk gedaan,in het Engels, want de correspondentie kan alleen in het Engels, een bezwaarschrift (puf) ingediend en zou binnen 2 dagen antwoord ontvangen.
Vandaag 17.3.2015 krijg ik een mail met de volgende tekst

“Dear Customer,
We understand your claim, unfortunately, the connector is defect due to bad use.
We confirm it is an out of warranty case.
Cordialement
Le Service Client

Regards
Customer Service “

Natuurlijk is de connector defect, dat komt omdat de SD card is doorgeschoven wat helemaal niet mag.
Ik heb de Consumentenbond al benaderd maar die kan niets doen omdat Archos geen Nederlands bedrijf is, blijkt Frans te zijn. Ik heb Consuwijzer nu benaderd.
Wie heeft hiermee te maken of weet mij een goede tip te geven wat te doen?

1158 3 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Mar 19, 2015 om 20:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zag dat u uw klacht ook op het Klachten Kompas gezet heeft.
Jammer dat u de naam van de medewerker daar ook vermeld heeft want dat voegt n.m.m. niets toe en op dit forum is het niet toegestaan (zie de spelregels).
Mocht u de regels over garantie nog niet kennen, lees dan even klik hier en met name het gedeelte over de eerste 6 maanden.
De verkoper moet het voor u oplossen.

crewmember
door crewmember - Mar 20, 2015 om 10:13
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Een micro sd kaart is een micro sd kaart. Deze zal altijd moeten passen ongeacht het merk.

Als een micro sd kaart naast de sleuf kan schieten en daarmee de sleuf beschadigen is, is naar mijn idee slecht ontwerp. Maar het valt natuurlijk moeilijk te bewijzen dat je niet de kaart er met een hamer verkeerd om er in hebt geprobeerd te meppen. Zoek eens op internet of meer mensen dit probleem hebben. Dan kan je je zaak dat het niet jouw schuld is kracht bij zetten.

Verder is het aan sanoma dit voor jouw oplossen, niet Achros

trude
door trude - Mar 20, 2015 om 13:40
29 Antwoorden / 8 Vragen

Sorry, ik weet dat er geen namen vermeld mogen worden, was niet mijn bedoeling. Had de site van Cosuwijzer ook al bekeken en heb inmiddels Sanoma een klachtenbrief toegestuurd waarin ik hen verantwoordelijk stel.
Bedankt voor de reacties.