pe
door peet63 May 23, 2006 om 01:51
Elektronica & tv

Philips breedbeeld tv kapot 2 jaar oud en nu is mijn garantie verlopen. WAT NU?

hallo beste lezers.

wij hebben maart 2004 een completen set gekocht bij megapool bestaande uit een JBL home cinema set en een breedbeeld philips tv. kort daarna is megapool op de fles gegaan zoals de meeste wel weten. maar in die zelfde zaak is toen de harense smid  geinstaleerd en die heeft alle garantie voorwaarden van megapool overgenomen. dat bleek ook wel want kort na de aanschaf ging de home cinema kapot en die is zonder problemen gerepareerd. ik had gewoon 1 jaar garantie en goed 2 maanden voor de garantie afliep ging de tv kuuren vertonen. ik heb toen weer contakt opgenomen met de harense smid en die stuurde na een hoop praten dan einderlijk een monteur. het was niet echt een heel storend probleem Maar er moest wel even naar gekeken worden want het spulletje was duur genoeg. 2 dagen voor de garantie afliep kwam dan toch die monteur. en die zei dat het aan de scartkabel ligt die van de home cinema naar de tv gaat? hij heeft toen wat aan die kabel gedaan en is weg gegaan met de woorden als het probleem blijft kan je altijd bellen. hij is misschien 5 minuten hier geweest. en het leek inderdaad opgelost nou deed het probleem zich maar 1x in de 1 a 2 weken voor maar het leek nu echt opgelost. maar na een tijdje kwam het toch weer terug maar zoals ik zei het was niet echt storen. de tv gaf dan kort een hele scherpe pieptoon en dan verschoten de kleuren heel even maar hij ging direct terug naar ze oude stand. maar sints een week ongeveer is het in een keer heel erg geworden de kleuren schieten naar blauw paars en blijft steeds langer zo staan.

ik heb gelijk contakt opgenomen met de harense smid in barendrecht. die bleken ook al weg te zijn. ik heb toen het hoofdkantoor gebeld en die stuurde mij naar het dichtbijzijnde filiaal en die zat in Breda. nou zit ik in pernis r.dam maar als mij tv gemaakt word wil ik daar best heen rijden. maar ze willen van mij zo en zo 40 euro onderzoek kosten en nog een bedrag voor het transporteren van de tv naar de monteur. en ze willen mij dan wel tegemoet komen in de reparatie kosten (ZEI DIE HEEL MOOI) als de reparatie kosten onder de 100 euro blijft zijn ze voor hem en daar boven moet ik het zelf betalen + de kosten waar ik het eerst over had.

nou is mijn vraag kan dat zomaar en kan ik hier op nog garantie verlangen. want we praten best wel over een duure tv die net 2 jaar oud is en in princiepe wel 10 jaar mee moet kunnen gaan. had hij nou al een jaar of 4 geweest hadden ze mij niet gehoord Maar 2 jaar is toch niks eigenlijk.

ik hoop dat iemand dit weet en mij op weg kan helpen. alvast bedankt.

groeten. peet

1923 8 Rapporteer

dirck
door dirck - May 23, 2006 om 10:25
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Als het de eerste keer aan die scartkabel lag, zou het dan nu ook niet aan die kabel kunnen liggen?
Heb je al een andere scartkabel geprobeerd?

pe
door peet63 - May 23, 2006 om 10:46
12 Antwoorden / 6 Vragen

ik heb hem er zelfs helemaal tussenuit gehaald. er zit al zeker 3 maanden geen scartkabel in. omdat de home cinema naar de slaapkamer verhuist is.

dus daar kan het niet aan liggen hij is zogezegt kabel loos.

gr. peet

dirck
door dirck - May 23, 2006 om 11:05
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Je moet nooit accoord gaan om alle kosten te betalen.
De tv is nog maar 2 jaar oud, dus hoort De Harense Smid het grootste gedeelte van de kosten te betalen.
Bijvoorbeeld: de reparatiekosten zijn 300 euro, dan betaalt u 50 euro.

Maar de echte Experts die dit beter kunnen uitleggen zullen straks wel komen.

Vriendelijke groeten, Dirck

pe
door peet63 - May 23, 2006 om 11:18
12 Antwoorden / 6 Vragen

oke bedankt.

ik wacht gewoon nog even af.

gr. peet

gsm
door gsm - May 23, 2006 om 16:43
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Beste Peet,

Zo zit het dus met garantie:   Europese
richtlijn...

Overigens is bekend dat Philips breedbeeld TV's veel problemen hebben of hadden met de beeldbuis. Dat betreft dus een heel duur onderdeel.
Kijk vooral ook even bij:   Philips
beeldbuizen

Groet,
GSM

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 23, 2006 om 17:33
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Klaarblijkelijk een probleem met de kleurversterker en dat behoeft niet zo kostbaar te zijn. Gelet op de garantieregelingen en het feit dat de TV uit de fabrieksgarantie is, is het aanbod van de Harense smid nog niet eens zo gek. Hoe nieuwer de TV' hoe vaker problemen. Overigens ging mijn Philips breedbeeld na 8 jaar stuk en de reparatie, geen beeld meer, na de elec storing dec. j.l. was niet zo kostbaar. Men komt u € 100,00 tegemoet.

U kunt een beroep doen op de Europese garantieregels, maar ik denk dat het aanbod aardig in de buurt komt, tenzij de reparatie inderdaad heel kostbaar zou bliujken te zijn.

pe
door peet63 - May 24, 2006 om 13:57
12 Antwoorden / 6 Vragen

bedankt maar het spul heeft al zoveel gekost. en om er dan nog een keer 100 of 150 euro bij te tellen vind ik toch wel heel erg veel. en zo breed heb ik het niet.

maar dan toch voor niks hoeft van mij ook niet helemaal omdat de harense smid niet de verkoper was maar megapool. maar de harense smid heeft nou eenmaal alle garantie voorwaarden en dus ook de lasten overgenomen.

maar weet dan misschien iemand aan wie ik mij moet richten om tot een goede afspraak te komen.

het hoofdkantoor van de harense smid. of het filiaal winkel die het dichts bij mij in de buurt zit? en dat is breda. is niet echt naast de deur voor mij PERNIS / R.DAM.

gr. peet

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 24, 2006 om 19:44
16775 Antwoorden / 202 Vragen

De vestiging het dichtst bij u in de buurt moet voldoende zijn.