fr
door franszelf Jul 16, 2014 om 19:03
Elektronica & tv

Philips VR 540 videorecorder

Af en toe maak ik nog gebruik van mijn VR 540 om een opname te maken. Gisteren stonden de letter PWR op de display(nu nog trouwens) en moest ik, in tegenstelling tot voorheen, de TV handmatig op het videokanaal zetten om opnames te kunnen maken en af te kijken. In de handleiding op internet kon ik hierover niets vinden en bij Google kan ik niets zinnigs vinden over de letters PWR. Weet iemand waar die letters voor staan en hoe ik (als leek) dit kan oplossen?
Bij voorbaat dank en groetjes van Franszelf.

2436 12 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jul 16, 2014 om 20:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Geen idee wat er aan te doen, maar er zijn (waren) wel veel mensen met hetzelfde probleem.

KLIK

Cookies
door Cookies - Jul 16, 2014 om 20:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Kan het iets te maken hebben met turbo timer? Op deze link zie ik nl pwr in de display staan KLIK

Cookies
door Cookies - Jul 16, 2014 om 20:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

PWR = power????

aurora1
door aurora1 - Jul 16, 2014 om 21:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het zal wel betekenen dat de videorecorder aan staat.
Ik zou even nalopen of de scart nog wel goed zit, of alle zenders nog wel goed in de recorder staan, of u wel de juiste AV heeft ingesteld en op de ab wel voor av heeft gekozen.

Cookies
door Cookies - Jul 16, 2014 om 21:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=aurora1 schreef op woensdag 16 jul 2014, 21:17]Het zal wel betekenen dat de videorecorder aan staat.

Lijkt mij van niet, want dat zou topicstarter dan toch echt wel weten na al die jaren. Ik blijf bij mijn vermoeden van turbo (= power??) timer die aan staat.

pavoordf
door pavoordf - Jul 16, 2014 om 21:36
519 Antwoorden / 73 Vragen

Hoi Franszelf
Ik neem aan dat je niet van de TV opneemt maar dat je via het videokanaal meekijkt naar wat er opgenomen wordt. Wanneer je TV niet automatisch naar het TV kanaal gaat, ik neem aan dat je hem via SCART hebt verbonden, dan ziet de TV pin 8 niet meer van de SCART. Je kan dus inderdaad kijken of de SCART nog goed contact maakt. Omdat het probleem echter samenvalt met een soort van foutmelding denk ik dat dit het niet is. PWR zou inderdaad op kunnen wijzen dat er iets is met de power supply (een deel ervan, omdat hij kennelijk verder nog werkt).

aurora1
door aurora1 - Jul 16, 2014 om 22:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

In de handleiding staat bovenaan bij technische gegevens dat PWR dooft in de klokdisplay als de recorder in stand-by gaat.
Begrijp ik goed dat het programmeren met de timer niet werkt?
Staat de klok van de recorder wel juist ingesteld?
Bedoelt u dat u alleen kunt opnemen als u zelf met het tv programma meekijkt? Dus alleen met Direct Record?
Ik zou in de gebruiksaanwijzing toch nog eens e.e.a. doorlezen over AV1 en AV2, decoder etc., o.a. blz. 5, en ook blz.10 doorlezen. Eigenlijk zou ik stapsgewijs de gebruiksaanwijzing doornemen en daarmee alles aan instellingen, aansluitingen en handelingen e.d. controleren.
Zie ook de reactie van @pavoordf.

door 1953 - Jul 17, 2014 om 03:11
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Zou zeggen de afkorting van '[u]POWER[/u]'!

gerbera
door gerbera - Jul 17, 2014 om 16:21
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Als ik mij niet vergis heeft dit iets te maken met de turbo timer. Dit betekend dat er een programma is ingesteld welke binnen 24 uur een opname gaat maken. Met uitschakelen hiervan moet het dan over zijn. Jaren geleden ook zo'n ding gehad maar ken de gebruiksaanwijzing niet uit mijn hoofd.

fr
door franszelf - Jul 17, 2014 om 17:35
35 Antwoorden / 23 Vragen

Allemaal bedankt voor jullie reacties.
Ik ga er mee aan de slag.
Groetjes van Franszelf.

ro
door ron530 - Jul 17, 2014 om 17:44
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Het was even zoeken maar PWR in de display duidt op een fout. Philips heeft in het verleden zoveel foutcodes bedacht dat de eigen monteurs het ook meer niet wisten. Als de videorecorder nog wel te bedienen is met de afstandsbediening dan terug naar fabrieksinstellingen gaan en opnieuw installeren. Als de videorecorder lange tijd van de netspanning af is geweest dan is de backup condensator van de processor leeg of defect waardoor instellingen niet meer onthouden worden.

pavoordf
door pavoordf - Jul 17, 2014 om 18:39
519 Antwoorden / 73 Vragen

[quote=ron530 schreef op donderdag 17 jul 2014, 17:44]Philips heeft in het verleden zoveel foutcodes bedacht dat de eigen monteurs het ook meer niet wisten.

Complicerende factor is nog dat ontwikkeling en productie in het verleden zijn overgedragen aan Funai, die natuurlijk zijn eigen ideeën had over user interface en foutcodes. Ik heb een van de links gevolgd in de reacties en vond inderdaad een verhaal over "turbo timer". Ik dacht eerst dat het een grapje was. Ik ken namelijk de turbo drives (loopwerk dat heel voor- en achteruit spoelt). Zelf heb ik ooit de term "turbo extrapolator" voorgesteld, maar dat mocht om de één of andere reden niet