door 1953 Oct 27, 2014 om 01:48
Computers & telefonie

PHISHING! | APP ook phishing bevatten?

Kan een app. ook een malware aan phishing bevatten?

Via Google kwam ik erachter dat 1 app. met malware was besmet, dus phishing!

Hoe betrouwbaar is een geïnstalleerd app. via de playstore gedownload eigenlijk?

7493 19 Rapporteer

rubyn
door rubyn - Oct 27, 2014 om 11:49
146 Antwoorden / 18 Vragen

Over het algemeen mag je er van uit gaan dat alle apps in de playstore veilig zijn, deze worden allemaal eerst getest op malware en dergelijke. Google geeft zelf wel aan dat er soms nog wel een malafide app door de scan heen kan glippen.

door 1953 - Oct 27, 2014 om 11:53
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=rubyn schreef op maandag 27 okt 2014, 06:55]Over het algemeen mag je er van uit gaan dat alle apps in de playstore veilig zijn, deze worden allemaal eerst getest op malware en dergelijke. Google geeft zelf wel aan dat er soms nog wel een malafide app door de scan heen kan glippen.

Het zou best kunnen dat een 'populaire app.' met malware wordt aangeboden. kwetsbaarheid?! Alle app. die (in)direct vanuit een website zouden kunnen worden gedownload met mogelijke schadelijkheid bevattend.

Voor criminelen zou dit een nieuwe crime kunnen zijn om op slinkse wijze aan de gegevens te komen.

door 1953 - Oct 28, 2014 om 01:03
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op maandag 27 okt 2014, 13:12]Kijk eens welke rechten je 'n app geeft (er zijn enkel uitzonderingen) mijn inziens zou er dan toch een lampje moeten gaan branden, zelfs gloeilampen uit '53 zouden nog opvlammen.

Dank voor uw lekkere antwoord. Vroeg mij af wat met dit antwoord mee aanmoet.

pi
door pieterwolters - Oct 29, 2014 om 02:54
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=rubyn schreef op maandag 27 okt 2014, 06:55]Over het algemeen mag je er van uit gaan dat alle apps in de playstore veilig zijn, deze worden allemaal eerst getest op malware en dergelijke. Google geeft zelf wel aan dat er soms nog wel een malafide app door de scan heen kan glippen.

Vergeet ook niet dat Google pas recentelijk is begonnen met screen van apps (i.t.t. de Apple met hun App Store en alle bijbehorende strenge regels). Er kan dus nog steeds een hoop rommel in de Play Store staan die nog niet gecontroleerd is.

aurora1
door aurora1 - Oct 29, 2014 om 02:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dit is in feite oud nieuws en was dit al minstens in 2012 en eerder bekend. Er zijn ook steeds lijsten bekend gemaakt van onveilige apps.
Je kunt er enigszins iets tegen doen door een anti-virus/anti-malware app op tablet of smartphone te installeren en bijv. AdBlockPlus, en zie verder wat @lekkerisdat erover zegt. Verder geldt hetzelfde als voor alles wat je downloadt en installeert.

door 1953 - Oct 29, 2014 om 02:57
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=aurora1 schreef op dinsdag 28 okt 2014, 13:45]Dit is in feite oud nieuws en was dit al minstens in 2012 en eerder bekend. Er zijn ook steeds lijsten bekend gemaakt van onveilige apps.
Je kunt er enigszins iets tegen doen door een anti-virus/anti-malware app op tablet of smartphone te installeren en bijv. AdBlockPlus, en zie verder wat @lekkerisdat erover zegt. Verder geldt hetzelfde als voor alles wat je downloadt en installeert.

Ga uw advies volgen in dezen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 29, 2014 om 02:58
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Kijk eens welke rechten je 'n app geeft (er zijn enkel uitzonderingen) mijn inziens zou er dan toch een lampje moeten gaan branden, zelfs gloeilampen uit '53 zouden nog opvlammen.

macwouter
door macwouter - Oct 30, 2014 om 02:32
825 Antwoorden / 9 Vragen

O mijn God eerst had je hier iemand die iedere keer bezig was met allerlei virusscanners voordat ie ging internetbankieren, en nu hebben we ook al virusscanners voor de mobieltjes ?? Tja het zou voor Android geen overbodige luxe zijn want die staat er om bekent zeer onveilig te zijn.
http://www.pcmweb.nl/nieuws/helft-populaire-android-apps-onveilig-door-hergebruikte-code.html

door 1953 - Oct 30, 2014 om 02:34
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=macwouter schreef op woensdag 29 okt 2014, 03:19]O mijn God eerst had je hier iemand die iedere keer bezig was met allerlei virusscanners voordat ie ging internetbankieren, en nu hebben we ook al virusscanners voor de mobieltjes ?? Tja het zou voor Android geen overbodige luxe zijn want die staat er om bekent zeer onveilig te zijn.
http://www.pcmweb.nl/nieuws/helft-populaire-android-apps-onveilig-door-hergebruikte-code.html

Zou dan (McAfee) mobile security de ideale oplossing kunnen zijn, of dekt dat toch niet die lading?

th
door theodorusme - Oct 30, 2014 om 02:35
111 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=rubyn schreef op maandag 27 okt 2014, 06:55]Over het algemeen mag je er van uit gaan dat alle apps in de playstore veilig zijn, deze worden allemaal eerst getest op malware en dergelijke. Google geeft zelf wel aan dat er soms nog wel een malafide app door de scan heen kan glippen.

Ik las in een computerblad dat de Apps van Playstore niet van tevoren worden getest door Google, maar worden verwijderd uit de store nadat gebruikers melden dat ze besmet zijn.
De apps van Apple worden daarentegen wél getest alvorens ze beschikbaar komen.
Dus altijd op je hoede zijn.

door 1953 - Oct 30, 2014 om 02:36
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=theodorusme schreef op woensdag 29 okt 2014, 11:31][quote=rubyn schreef op maandag 27 okt 2014, 06:55]Over het algemeen mag je er van uit gaan dat alle apps in de playstore veilig zijn, deze worden allemaal eerst getest op malware en dergelijke. Google geeft zelf wel aan dat er soms nog wel een malafide app door de scan heen kan glippen.

Ik las in een computerblad dat de Apps van Playstore niet van tevoren worden getest door Google, maar worden verwijderd uit de store nadat gebruikers melden dat ze besmet zijn.
De apps van Apple worden daarentegen wél getest alvorens ze beschikbaar komen.
Dus altijd op je hoede zijn.

Dus toch oppassen geblazen!

door 1953 - Oct 30, 2014 om 02:40
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op donderdag 30 okt 2014, 01:29]1953,
het zou handig zijn als u even vertelt over welke app het gaat.
Dan kunnen anderen oppassen voor deze app.

In zijn algemeenheid bedoelend voor elke app. gedownload.

Die besmette was een 'populaire' app. en tot nu toe de enige vooralsnog.
Als de e-mails zijn uitgewerkt zoekt men waarschijnlijk de andere weg op.

door 1953 - Oct 30, 2014 om 02:44
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=aram schreef op woensdag 29 okt 2014, 14:05]Je kunt je ook afvragen waar je hoge telefoon rekening vandaan komt.
Wat op je pc kan worden uitgehaald is ook mogelijk op je smartphone.
En dan willen ze dat je normaal kunt afrekenen ermee.
Een blokje rond lopen eindigt dan vaak bij de schuldsanering.
Waarom Nederland op de hoogste plaats staat in Europa komt doordat ze hier alles versneld zomaar door je strot douwen.
Het maakt ze niet uit welke besturing het is, ze kijken alleen naar of ze veel mensen kunnen pootje lichten. Een zakkenroller doet het ook niet in de Sahara , die gaat ook waar veel mensen zijn die afgeleid zijn. Daar is ook de grootste kans op slagen.

Die besmette was een 'populaire' app. en tot nu toe de enige vooralsnog.
Als de e-mails zijn uitgewerkt zoekt men waarschijnlijk de andere weg op.

De populaire app., net nieuw en hype, en zo mogelijk buiten elke ... om te berde gebracht dan mogelijk besmet kunnen zijn als malware, Trojaanse paard o.i.d.

eclipse
door eclipse - Oct 31, 2014 om 00:17
1561 Antwoorden / 370 Vragen

er zijn gelukkig nog aps die vragen om te installeren, en de doelmap te gebruiken, verder niets, velen installeren aps die zowat de hele controle over je mobiel eisen. moet je niet aan beginnen. al die gratis aps met irritante popups, klik je het weg komt er een andere popup.. beste is voordat je een nieuwe mobiel gebruikt een goede virusscanner erop te zetten, en een ap die direct verdacht gedrag rapporteerd .en ad block, scheelt een hoop rottigheid. en bespaart geheugen.met al die rotzooi belast je onnodig de processor, wordt je kastje traag, dan nog maar een programmatje om te boosten, enz enz . onthou dat google playstore ook een commercieel bedrijf is . en zet je wifi en operator uit als je gaat slapen. aps communiceren continue met de uitgever ervan, en zet standaard aps uit, ( gedwongen stoppen ) is veelal reclame zooi, het kastje geeft zelf wel aan wat er ken gebeuren als je een app uitzet, .. als je een app installeert waarvan je een half uur de beheersrechten moet lezen, is het tijd om een ouderwetse draaitelefoon aan te schaffen.

door 1953 - Oct 31, 2014 om 00:24
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op donderdag 30 okt 2014, 03:20]1953,
ik vraag toch duidelijk om welke app het gaat ?
U komt elke keer met een ontwijkend antwoord.
U zuigt toch niet de vraag uit uw duim, hoop ik.

Exacte naam weet ik niet meer.

Dit vond ik via Google Consuwijzer

Android Central: Malware

ar
door aram - Oct 31, 2014 om 00:43
136 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt je ook afvragen waar je hoge telefoon rekening vandaan komt.
Wat op je pc kan worden uitgehaald is ook mogelijk op je smartphone.
En dan willen ze dat je normaal kunt afrekenen ermee.
Een blokje rond lopen eindigt dan vaak bij de schuldsanering.
Waarom Nederland op de hoogste plaats staat in Europa komt doordat ze hier alles versneld zomaar door je strot douwen.
Het maakt ze niet uit welke besturing het is, ze kijken alleen naar of ze veel mensen kunnen pootje lichten. Een zakkenroller doet het ook niet in de Sahara , die gaat ook waar veel mensen zijn die afgeleid zijn. Daar is ook de grootste kans op slagen.

wimmi20
door wimmi20 - Nov 26, 2014 om 17:57
2154 Antwoorden / 7 Vragen

1953,
het zou handig zijn als u even vertelt over welke app het gaat.
Dan kunnen anderen oppassen voor deze app.

wimmi20
door wimmi20 - Nov 26, 2014 om 17:59
2154 Antwoorden / 7 Vragen

1953,
ik vraag toch duidelijk om welke app het gaat ?
U komt elke keer met een ontwijkend antwoord.
U zuigt toch niet de vraag uit uw duim, hoop ik.

tijger1
door tijger1 - Nov 26, 2014 om 18:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@wimmie20

Nog even wachten, dan wordt u ook groen.;-)