to
door tommies40 Jun 24, 2015 om 12:39
Computers & telefonie

Phonehouse oplichterij?

ik kocht een iphone 5S bij de phonehouse, helaas na nog geen jaar oud bleek het toestal al defect te zijn. na het opgestuurd te hebben krijg ik het bericht dat er een nieuw toestel voor me klaar lag bij de winkel, toen ik bij de winkel was zag ik dat de iphone 5S 599 euro kost, en de iphone 6 660 euro.
dat zou dus eigenlijk in feiten betekenen dat als ik de iphone 5S daar zou laten en ik betaal 60 euro extra dat ik dan de iphone 6 zou krijgen.

maar de phonehouse kwam met het smoesje dat de iphone 5S maar 230 was dus zou ik 430 moeten neertellen

eigenlijk klopt dit niet want ik krijg een nieuwe iphone 5s en die is 599

ik hoor graag wat jullie ervan vinden en wat ik moet doen?

637 4 Rapporteer

pino123
door pino123 - Jun 24, 2015 om 14:04
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Apple kennende lijkt het mij sterk dat het om een compleet nieuw toestel gaat, maar dat terzijde. Ze moeten je een vergelijkbaar toestel aanbieden, dat doen ze op deze manier.

zoekster
door zoekster - Jun 24, 2015 om 14:11
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nee, ze moeten u niet een vergelijkbaar toestel aanbieden, ze moet u hetzelfde toestel aanbieden maar dan zonder gebreken en in geval van vervanging moet het nieuw zijn. Dat is in dit geval gebeurd en daarmee heeft Phonehouse deze zaak keurig afgehandeld.

Van oplichting is geen sprake. U heeft gekregen waar u recht op heeft. Men hoeft u ook geen iPhone 6 aan te bieden met bijbetaling.

crewmember
door crewmember - Jun 26, 2015 om 09:45
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tommies40 schreef op woensdag 24 jun 2015, 12:39]

eigenlijk klopt dit niet want ik krijg een nieuwe iphone 5s en die is 599

Als ze u een Iphone 6 aan zouden bieden zou u minder snel weer een nieuwe Iphone hoeven kopen. Apple loopt dan dus geld mis.

het doel van de garantie is de consument beschermen tegen ondeugelijke producten, die de consument helpen zijn telefoon te upgraden.

The Phone House heeft goed en legaal gehandeld.

edrick3
door edrick3 - Jun 26, 2015 om 10:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo tommies40,

.....ik hoor graag wat jullie ervan vinden en wat ik moet doen?.....
Ik vind dat je wel wat snel en onterecht met de term 'oplichterij' schermt.
Ze hebben de zaak juist netjes afgehandeld: toestel kapot - nieuw (zelfde) toestel.
Wat moet ik doen?
Tevreden zijn.

Met vr.gr.