al
door alexandra6 Apr 1, 2014 om 16:49
Huishouden & energie

Pijp van afzuigkap verstopt?

Onze pijp van de afzuigkap loopt helemaal door tot het dak. Deze is vermoedelijk verstopt of ergens los. De schoorsteenveger wil er niet aan beginnen. Wie zouden we daar voor kunnen inschakelen?

11286 16 Rapporteer

jantje7
door jantje7 - Apr 1, 2014 om 17:10
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Normaal wordt zo'n pijp aangelegd door een loodgieter of en keukenboer. Ook een klusbedrijf kan u eventueel uit de brand helpen. Vooraf wel een prijsafspraak maken, anders kan het een duur pijpje worden.

ro
door ron530 - Apr 1, 2014 om 17:17
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Hoe lang is die afvoerpijp? als deze door verschillende verdiepingen richting dak gaat is de opstelling verre van ideaal te noemen.

tijger1
door tijger1 - Apr 1, 2014 om 17:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Al eens zelf op het dak gekeken? Zit er wel een kap op? Misschien zit er al een vogel te nestelen.

al
door alexandra6 - Apr 1, 2014 om 17:39
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ron hij gaat inderdaad door alle verdiepingen wel aan de zijkant. En tijger bovenin lijkt hij open geen vogel te zien. Misschien oud nest.

tijger1
door tijger1 - Apr 1, 2014 om 17:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Laat er zelf eens een touw met daaraan iets kleins en zwaars gebonden, in zakken. Zet op dat touw meters uit door middel van bijvoorbeeld gekleurde tape. Dan weet u of er iets inzit en hoe laag.

ro
door ron530 - Apr 1, 2014 om 17:48
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Een breuk of ergens los lijkt me geen optie, aanslag van vet zou kunnen maar die zal dan dicht bij de afzuigkap zijn. Als ik u was zou ik toch eens een installateur laten komen want de situatie is nu verre van ideaal.

al
door alexandra6 - Apr 1, 2014 om 19:27
4 Antwoorden / 1 Vragen

Morgen komt de installateur al. Service dat hij zo snel kan, zijn geen eens klant bij hem.
Maar koken zonder afzuiger leek hem niet ideaal, dus maakte hij een gaatje.
Hopelijk kan hij ons van dit probleem af helpen
Bedankt voor jullie reacties

tenormin
door tenormin - Apr 2, 2014 om 00:55
16828 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=alexandra6 schreef op dinsdag 1 apr 2014, 19:27]Morgen komt de installateur al. Service dat hij zo snel kan, zijn geen eens klant bij hem.
Maar koken zonder afzuiger leek hem niet ideaal, dus maakte hij een gaatje.
Hopelijk kan hij ons van dit probleem af helpen
Bedankt voor jullie reacties

Is wel laat, want "morgen" is vandaag al, maar hebt U wel jantje7 advies gelezen zodat u niet voor onprettige verrassingen komt te staan?

al
door alexandra6 - Apr 2, 2014 om 06:56
4 Antwoorden / 1 Vragen

Niet te laat
Komt eerste keer gratis even polshoogte nemen en maakt dan een prijs
Maar bedankt voor de waarschuwing

audb
door audb - Apr 2, 2014 om 12:21
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Er zijn bedrijven die dit doen met een speciaal ontvetting middel en het kost tussen de € 75 en €150 naar wat ik heb begrepen.
Zeker als er veel gebakken wordt is dit zeker verstandig om het te laten doen en meestal kan je dan ook een abonnement nemen zodat het ieder jaar tegen een gereduceerde prijs gebeurt.
Even opzoek gaan naar "Mechanische ventilatie schoonmaken" dan vind u hoogst waarschijnlijk wel een firma die dat kan of u kan ook gewoon een nieuwe pijp (laten) aanbrengen.

audb
door audb - Apr 2, 2014 om 12:44
1668 Antwoorden / 5 Vragen

ventilatie service nederland deze lijkt mij het goedkoopste maar mogelijk bent u met een bedrijf in uw regio goedkoper uit.

eclipse
door eclipse - Apr 2, 2014 om 14:31
1561 Antwoorden / 370 Vragen

pleeborstel aan een touw, als het een vrij rechte aansluiting is ( geen U bochten) als die in de keuken komt ziet u vanzelf of die er nog een paar keer doorheen moet, kosten ? ca 3 euro aan touw. wel ff de kap verwidjeren he..

labren
door labren - Apr 3, 2014 om 12:15
862 Antwoorden / 0 Vragen

u wilt toch niet beweren dat u een flexibele pijp helemaal tot aan het dak hebt lopen ????? natuurlijk werk dat niet.dat beweegt veel te veel

mi
door mielao - Apr 4, 2014 om 14:30
20 Antwoorden / 8 Vragen

Het is soms eenvoudiger zelf een gat aan uw 'eigen' muur te maken en vervolgens een nieuw en / of kortere afvoer te maken. Kan dat ?

Mvg. Miela

al
door alexandra6 - Apr 5, 2014 om 12:37
4 Antwoorden / 1 Vragen

Het blijkt na inspectie een stukje flexibel, daarna een gemetseld kanaal en aan het einde weer een stukje flexibel. Niet ideaal dus. De monteur heeft er ruim een emmer vol oud, opgedroogde stokjes, hooi etc uitgehaald. Blijkbaar een heel oud nest. Vorige bewoners hebben er een kap opgezet, waarschijnlijk zonder het kanaal eerst leeg te halen. Ze gaan nu een pijp door het gemetselde kanaal steken, krijg daar eerst een prijsopgave voor.Zou in ieder geval geen honderden euro's kosten. Maar het klinkt allemaal goed.Zijn heel schappelijk en mee denkend. Een kortere afvoer is helaas niet mogelijk. Hij moet echt door het dak naar buiten.

tijger1
door tijger1 - Apr 5, 2014 om 13:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Compleet overbodig de pijp door dat gemetselde kanaal. Zet er een GOEDE kap op, dus met spleetjes of van draad, dan kan er geen nest gemaakt worden. Dan hebt u geen last meer dat het verstopt kan raken.