ju
door juliajagtenberg Apr 15, 2015 om 13:28
Geldzaken & recht

Pinautomaat geeft geen geld

Wij hebben 75 euro gepind tijdens een vakantie in Turkije bij een ING geldautomaat met een ING pasje maar automaat gaf geen geld. Toch is het bedrag afgeschreven en na een klacht bij de bank zijn ze teruggekomen met de mededeling dat er geen onregelmatigheden waren. Wat nu ? Alvast dank !

1553 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 15, 2015 om 13:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U had in Turkije moeten klagen. Nu blijft u met de strop zitten.

ju
door juliajagtenberg - Apr 15, 2015 om 13:53
3 Antwoorden / 1 Vragen

In Turkije zeiden ze dat we bij de bank zelf in Nederland onze klacht moesten indienen. Hielp dus ook niet helaas.

edrick3
door edrick3 - Apr 15, 2015 om 14:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo juliajagtenberg,

Dat is nu natuurlijk ook niet meer na te gaan.
De 'fout' ligt in Turkije.
Als je daar geen geld uit de automaat kreeg had je daar moeten navragen.
Wees maar blij dat het niet om een groter bedrag gaat.
Ben bang dat je nu met die strop blijft zitten.

Met vr.gr.

ju
door juliajagtenberg - Apr 15, 2015 om 14:12
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dit kan toch niet waar zijn ? Het kan toch niet zo zijn dat de klant de dupe wordt van wantoestanden aan pinautomaten van de bank ? Ik weiger dit te accepteren en heb opgezocht wat de volgende stap kan zijn en dat is het KIFID, klachteninstituut voor de financiele dienstverlening. Ben benieuwd hoe deze klacht daar opgepakt wordt.

edrick3
door edrick3 - Apr 15, 2015 om 14:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

..... het KIFID, klachteninstituut voor de financiele dienstverlening. Ben benieuwd hoe deze klacht daar opgepakt wordt. .....
Ik ook. ;-)

Voor het Kifid klik hier.

Suc6

tijger1
door tijger1 - Apr 15, 2015 om 14:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik wens u succes, maar het zal geen resultaat opleveren. Het Kifid gaat niet over Turkije.

En zelfs als u hier te weinig of niets uit een pinautomaat krijgt en er zijn volgens de papieren geen onregelmatigheden, houdt het voor u op.

getty
door getty - Apr 15, 2015 om 15:03
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Totaal kansloos om het kifid in te schakelen. Geen energie meer insteken, dit kan in NL niet worden opgelost door de bank.

ju
door juliajagtenberg - Apr 15, 2015 om 15:50
3 Antwoorden / 1 Vragen

Getty, heb je er ervaring mee ? Hoor graag van je ! Als het KIFID kansloos is wat moet ik dan ? De bank kan hier toch niet mee wegkomen ?

gerbera
door gerbera - Apr 15, 2015 om 17:13
7360 Antwoorden / 14 Vragen

U schrijft, ING automaat. Als deze leeg is geeft deze dat aan als een storing. Is het door u gevraagde bedrag niet mogelijk geeft deze een alternatief bedrag aan. Als u de normale handelingen heeft uitgevoerd moet u, op het scherm, zien dat de transactie wordt uitgevoerd. Als u dan ook om een bon heeft gevraagd is deze er dan ook gekomen? zo ja dan is er met de automaat geknoeid en is er een ander die met uw geld mooi weer heeft gespeeld. Ook ik geef u weinig kans bij het KIFID.

gompy2
door gompy2 - Apr 15, 2015 om 17:42
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Google maar:

Plakrand geldautomaat nieuwste truc.

ro
door ron530 - Apr 15, 2015 om 17:53
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ook in Turkije worden pinautomaten gemanipuleerd niet alleen in Nederland. De kans is groot dat er een overzetstukje op de geldafgifte sleuf is geplaatst die zodra u de moed van het wachten hebt opgegeven door anderen wordt verwijdert en met het geld aan de haal gaan. Wat u had moeten doen was blijven wachten, de lokale politie inschakelen en het alarmnummer van uw bank bellen. Blijkbaar heeft u dit alles niet gedaan maar u verwacht wel van de bank dat ze u op uw blauwe/bruine ogen geloven.

tijger1
door tijger1 - Apr 15, 2015 om 17:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is geen kwestie van "dat de bank er mee wegkomt".

De bank hier heeft er niets mee te maken. Neem uw verlies.

valerius-2
door valerius-2 - Apr 15, 2015 om 19:01
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Afgeplakte geld gleuf is dan meestal de reden.